(no subject)
Toen het feest gedaan was ging ik naar huis.
Het was al heel donker en ik vond het wel een beetje eng op straat.
Toen ik thuis kwam zag ik mijn vader zijn auto staan.
"Nee, nee, nee! Dit kan niet waar zijn!" dacht ik.
Ik ging zo snel ik kon naar binnen en zag daar wat ik dacht dat ik ging zien. Mijn vader had zich zat gedronken en heeft mijn moeder bezeert.
"Moeder? Moeder, zeg iets!"
"Bel de ziekenwagen!" mompelt moeder.
Ik bel de ziekenwagen.
"Ze komen zo snel mogelijk, moeder!" stelde ik haar gerust.
"En vader, ga gewoon weg! Ik wil je nooit meer zien! Ik... Ik blijf voor altijd bij moeder wonen en jij gaat de gevangenis in! Maak dat je wegkomt!" riep ik tegen mijn vader, terwijl de tranen in mijn ogen stonden.
Toen arriveerde de ziekenwagen. Ze namen mijn moeder mee.
"Gaat ze lang in het ziekenhuis moeten blijven?" Vroeg ik aan de dokter.
"Nee hoor, alleen een messteek in haar schouder, dus ze mag waarschijnlijk overmorgen naar huis. Dat zal dan tegen de middag zijn." antwoorde de dokter.
Ik was blij dat ze overmorgen al naar huis mocht, want ik wou niet langer helemaal alleen in dit huis zitten.
Als moeder weg was ging ik naar het terras. Wat ik daar zag had ik nog nooit gezien! Het was een maan. Maar wat voor één? Een maan is toch normaal half of vol, maar deze maan was precies allebei. Deze maan had de vorm van een ovaal. Ik ging naar de bib en zocht een boek over manen en sterren. ik vond boeken over astronauten, de zon, de eerste stap op de maan, wat zijn sterren,... Maar nergens vond ik een boek over de maan en de sterren. Ik was alle rekken al afgegaan, behalve ééntje. Ik zocht dus ook in het laatste rek. 'Soorten manen en sterren' las ik op een boek. Dat is het, dat is het boek dat ik nodig heb! Ik blader door het boek en op de laatste pagina zie ik een naam waarvan ik nog nooit heb gehoord. 'De Anderhalve Maan', wat zou dat zijn? Ik begin te lezen. En ja, dat is de maan die ik gezien heb. Ik weet het zeker!
Ik lees verder. "De Anderhalve Maan is heel gevaarlijk. Als je buitenkomt terwijl de Anderhalve Maan aan de hemel staat gebeurt er iets met je. Nog nooit heeft iemand dit kunnen na vertellen. Let dus op dat je niet buitenkomt tijdens De Anderhalve Maan!" lees ik.
Maar wacht eens, ik ben buitengekomen om naar de bib te gaan! Dan zal er iets met me gebeuren!
Er zijn nog geen reacties.