Ik kan mijn ogen niet geloven. ik ben gewoon sprakeloos.
"Wie heeft dat gedaan?" vraag ik.
"Mmmmm!"
"Wat?"
Dan pas merk ik dat ik de tape nog van hun monden moet halen.
Ik maak iedereen los en vervolgens vraag ik hen wat er gebeurd is.
"Er was een rare man!" zei Timucin.
"Ja en hij was helemaal in het zwart gekleed!" zei Ilhan.
"En hij had een mes in zijn hand!" riep Temudschin.
"Wacht, wacht, wacht! Niet allemaal tegelijk! Tselmeg, vertel jij eens wat er is gebeurd."
"Oke, dus, er was een man. Hij was helemaal in het zwart gekleed en had een mes in zijn hand. Hij zei dat wij hier naar binnen moesten. hij hield Batdorj vast. Hij zei dat we elkaar moesten vastbinden, anders ging hij Batdorj vermoorden. Wij deden dus allemaal wat hij zei en als we elkaar vastgebonden hadden bond hij Batdorj vast, is hij weg gegaan en heeft hij de deur op slot gedaan. We waren allemaal zo bang! Bedankt dat je ons hebt gered!" legde Tselmeg uit.
"Dus als ik het goed begrijp heeft een zwarte man met een mes jullie gedwongen om elkaar vast te binden, daarna ging hij weg en heeft hij de deur op slot gedaan," zei ik.
"Ja!" antwoordde Ilhan.
"Maar dan moet hij hier nog ergens zijn," merkte Batdorj op.
"Oke, dit is het plan. Jullie vier gaan langs daar en wij drie gaan langs daar en op mijn teken gaan we heel stil naar beneden. Zijn jullie akkoord?" fluisterde ik.
"Ja!" antwoordden iedereen zachtjes.
"Kom jongens, wij drie gaan langs hier." zei ik.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen