Het was ochtend ik lach nog te slapen ,tot dat de wekker afging.
Ik schoot in een wip wakker ,en sprong vol enthousiasme uit mijn bed.
Wat voor zo’n slaapkop als mij heel uitzonderlijk is.
Maar het kwam door het feit dat ik had afgesproken met mijn beste vriendin die ik al in geen maanden meer had gezien.
We hadden afgesproken in de stad ,om te gaan shoppen.
Om 10 uur precies ,want vanaf dan gaan namelijk alle winkels open en we hebben ook nog veel bij te kletsen ,dus dan hebben we zeker nog tijd genoeg om te shoppen.
Nadat ik me had aangekleed , gegeten had ,tanden had gepoetst en mezelf een beetje opgemaakt had ,stond ik me nog een paar minuutjes te bewonderen in de spiegel.
Ik keek even naar de klok om te checken hoe laat het was.
Oh nee ik had nog maar vijf minuten vooraleer het 10 uur was.
En op mijn normale tempo doe ik er zeker een dik kwartier over tegen dat ik in ’t stad ben geraakt.
Ik pakte men fietssleutel en rende als een gek naar buiten en sprong op mijn fiets.
En ik fietste zo hard als ik kon naar het stad.
Eens dat ik er was zag ik mijn vriendin Alessia meteen staan.
Alessia is al jaren mijn beste vriendin ,ze heeft van dat lang glanzend zwart haar waar de meeste meisjes een moord voor zouden doen.
Ze is ook een van de liefste mensen die ik ken!
Maar goed, Ik stapte af mijn fiets zette hem in een fietsenrek en legde hem op slot.
Ik stapte al hijgend naar mijn vriendin toe.
Ik gaf haar een knuffel , “Jij doet er wel heel erg veel moeite voor om op tijd te komen navenant je zo aan ’t hijgen bent” zei ze op een spottende toon en lachte.
Ik moest ook lachen “En heb je nog een leuk nieuwtje om te vertellen?” vroeg ik nieuwsgierig.
”Ja!” zei ze vol enthousiasme, “heb je het al gehoord over One Direction?” vroeg ze met een brede glimlach.
“Als je het hebt over de breuk van Harry Styles en Caroline Flack, dan ja”.
“Nee nee, ze komen optreden in België binnen 2 weken!” zei ze opgewekt.
“Say what ?!, OMFG ik moet zo snel mogelijk kaartjes zien te bemachtigen!” zei ik op een roepende toon, terwijl iedereen rond ons me raar aankeek waardoor ik een beetje rood werd.
Ik was echt dol gelukkig om te horen dat niemand minder dan One Direction naar België kwam ,tot dat ze zei “Dat is helaas te laat het is al hellemaal uitverkocht.”.
Ik keek haar diep teleurgesteld aan.
“Maar… Ik heb een verassing voor je bij” zei ze al glimlachend .
Ze grabbelde even door haar tas ,en haalde daar 2 tikkets uit voor het One Direction concert!
Ik begon zo hard te krijsen dat iedereen me weer aankeek, maar deze keer kon het me niets schelen!
“OMG jij bent echt de geweldigste vriendin EVER!” en ik knuffelde haar.
“Ik weet hoe graag je ze wilt zien optreden ,daarom dat ik het heb gedaan ,en ik wouw je verassen ,daarom dat ik niets gezegd had” zei ze met een vrolijke stem.
“En gaan we dan nu shoppen?” vroeg ik opgewekt en blij.
“Ja natuurlijk, we zijn niet voor niets in ’t stad” zei ze.
Na een aantal uren waren we eindelijk klaar met shoppen ,niet omdat we er genoeg van hadden maar ons geld was op…
”Dus voor dat optreden ,is het goed dat ik je dan om 8u ‘s ochtends kom ophalen?” vroeg mijn vriendin.
“Ja, is goed, tot over 2 weken. Daag!” zei ik en stapte op mijn fiets.
“Daag!” riep ze me nog snel achterna.

Reageer (1)

  • CosmosDog

    Het verhaal gaat wel erg vlot. Maar is wel leuk (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen