Hoofdstuk 2
Ting Dong... 'Hallo Rick, kom er in. Lola is nog niet helemaal klaar.' zegt Lola's moeder. Rick loopt naar binnen en gaat op de bank zitten. 'Heeei Rick.' zegt Lola vrolijk als ze de kamer in loopt. 'Haaai. Beetje laat, hea. Op zo'n eerste schooldag.' zegt Rick lachend. 'Hahaha, ja sorry.' lacht Lola. Lola maakt zich klaar en dan stappen Rick en Lola op de fiets. 'Wel leuk om iedereen zo weer te zien, na zo'n lange tijd, hea!' zegt Rick. 'Ja, inderdaad... Sanne gaat vandaag ook voor het eerst naar school! Oh, en Romy gaat naar de brugklas.' zegt Lola. 'Wow, gaaf... kunnen we haar daar lekker mee pesten.' roept Rick enthousiast. 'Hahaha, uhm, nou... ik heb de opdracht gekregen van m'n moeder dat ik toezicht moet houden op Romy..' zegt Lola terwijl ze er een gezicht bij trekt.
Als ze op school aankomen, komt een vriendin van Lola al op hun afgerend. 'Heeeeeii!' roept de vriendin van Lola. Haar vriendin trekt haar mee en Lola zegt: 'Nou tot zo dan, ik zie je in de pauze, hea Rick!' Rick zwaait naar haar en gaat dan naar zijn vrienden toe. 'Nou, Lola vertel... hoe was jou vakantie?' vraagt de vriendin die Roos heet. 'Nou......' zegt Lola. Terwijl ze haar verhaal vertelt lopen de vriendinnen naar binnen.
Binnen komen Roos en Lola hun andere vriendinnen tegen. Lara, Noa en Willemijn komen op hun afgelopen. 'Heeei.' roepen ze alledrie. De vriendinnen geven elkaar een knuffel en lopen dan het lokaal binnen.
Tringggg.... Dat was de bel voor de pauze. 'Ik zie jullie zo weer oke?' roept Lola naar haar vriendinnen. 'Ja, ga jij maar naar je vriendje toe!' roept Roos lachend terug. 'Gekke Roos.' denkt Lola. Roos denkt altijd al dat Rick en Lola een stelletje zijn, maar Lola heeft het al vaak uitgelegd dat het niet zo is.
Lola loopt de kantine in en loopt naar de plek waar Rick en zij altijd afspreken. 'Hey Lo!' hoort Lola op eens. 'Rick!!' Lola loopt naar Rick toe en geeft hem een knuffel. 'Hoe is je klas?' vraagt Lola. 'Gewoon.. ik vind het zo jammer dat we niet meer in de zelfde klas zitten..' zegt Rick treurig. 'Ja, vind ik ook.' antwoord Lola.
Lola en Rick kletsen nog even door en dan gaat de bel alweer. 'Waarom is een pauze altijd zo kort?!' roept Lola uit. 'Jij bent ook om 10 voor 4 uit toch?' vraagt Rick. 'Ja!' roept Lola. Lola rent naar de deur van de kantine en gaat naar haar lokaal.
Reageer (1)
leukk hoofdstukjee, snel weer verder (:
1 decennium geledenxx