Foto bij 2.

Ik ga de foto's van de meisjes op het volgende stuk zetten, moest je een leukere foto of een die meer bij de persoon past vinden je mag steeds doorsturen.

Harry Potter pov
Het 2de jaar was voorbij, spijtig dat er geen aanwinst voor Griffoendor.
Toen riep proffesor Anderling het 3de jaar naar binnen. Mijn hart maakte zowat een sprongetje want de volgende groep daar zat Daphne bij we waren een tweeling maar ik weet niet dat we echt op elkaar lijken. Het 3de jaar zat allemaal en Anderling ging meteen door naar het 4de jaar. Toen ze binnen kwamen begon iedereen te fluisteren. Het waren mooie meisjes. één van hen sprong echt uit de groep van 8 meisjes ze had lang ros haar en had een lief gezicht. Als je haar op straat zou tegen komen zou je zeggen dat het Ginny was of een tweeling zus van haar. Naast haar was een meisje met zwart haar maar ze keek maar nors de zaal door. Aan de andere kant van haar stonden 3 meisjes één met bruine krullen, één met een stijle bruine haren en één met zwart meisje. Ik was wat naar hen aan het staren toe ron zei "Die rosse is voor mij die vraag ik mee op date!" Naast ron waren er zo te zien nog jongens die haar wel zagen zitten want ze keken ron maar jaloers en rivalig aan. Ook aan de andere tafels werd er over haar gebabbelt. Anderling riep door de zaal dat iedereen moest zwijgen zodat ze verder kon gaan. Tot mijn verbazing was ik niet de enige die een zusje kwijt was want de eerste naam kwam me al bekent voor. "Samantha Finnigan" Riep Anderling naar de meisjes Het meisje met de krulletjes ging naar voor. Het meisje werd bij Griffoendor ingedeelt en Belinda Brown werd gekozen als haar helpende hand. Simon stond te spring toen zijn zusje bij hem kwam zitten. De volgende was "Kiki Kwast" riep Anderling het meisje met het zwarte haar ging naar de kruk. de hoed raakte haar hoofd nog niet of de hoed zei "Zwadderich"natuurlijk werd Patty Park haar helpend hand. Anderling wachte niet meer tot iedereen gedaan had met klappen want ze riep de naam van de volgende al, het meisje ging bij huffelpuff aan tafel zitten toen viel de naam "Daphne Potter" iedereen was heel stil en keek aandacht welk meisje er naar voor ging. Toen zag ik dat het meisje met de lange rosse haren op de kruk ging zitten. De hoed bleef lang stil maar op een gegeven moment roep de hoed door de zaal "Griffoendor" k begin luidkeels te roepen net zoals de andere. Anderling riep ons toe om nog even te zwijgen zodat ze har helpende hand kon noemen. Over mij zat Hermelien hevig te trappelen. Zij wilde niets liever dan mijn zusje te helpen. Die mazzel kreeg ze ook Hermelien liep haar te gemoet en gaf haar een hand. Daphne ging overmij zitten en dus tussen ron en hermelien. Als ron ziet dat ze naast haar komt zitten begint hij hevig te blozen. Ze lacht even naar me en concentreerd haar dan op de rest van de ceremonie. Dan wordt er nog 1 meisje bij huffelpuff gesorteerd en één bij ravenklauw. Dan staan er nog 2 meisjes. ik zie Marcel over me bijna flauwvallen van de zenuwen. "Zoë Zabini" Het zwarte meisje ging naar voor en zette zich op de kruk natuurlijk werd ze bij zwadderich gesorteerd. het laatste meisje kwam naar voor Haar naam was Floor Lubbermans. ze werd vrij snel bij griffoendor ingedeelt en kreeg de hulp van Parvati Patil.
Hierna werden de rest van de klassen nog ingedeelt onze afdeling kreeg er nog 2 meisjes. De meeste Feeën zaten in huffelpuff. Naar de eerste jaar heb ik niet echt geluisterd ik was gewoon bij dat ik mijn zus terug had en hoop met haar een fijne tijd te beleven.

Reageer (1)

  • dineniel

    ver... wat????

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen