014
Ik strijk mijn jurk glad die Ebonie net gekreukt heeft door mij in de lift te duwen. Ik druk op het knopje B en ik zoef weer naar beneden. Ik draai zacht rondjes in de lift. De jurk zwiert ver omhoog. Ik ben zenuwachtig voor de uitslagen. Hoe zou Roan het gedaan hebben? En Kaï? En het 9-jarig uitziende meisje uit 8? Haar lichaam ziet er zo klein en breekbaar uit. Ik maak me gewoon bijna zorgen om haar. Ik ben ook erg benieuwd daar de score's van de beroeps. Die twee van 12 hebben vast lager dan een 5. De deuren gaan open en het meisje uit 12 staat er voor. Ik kijk op haar naamkaartje. Daphnée Rose, District 12. Staat er. Ze kijkt vol bewondering naar mijn jurk. 'Wauw.' Zegt ze. 'Bedankt.' Antwoord ik en ik loop naar de lift links van me.
Ik druk op de grote knop die naast de lift staat. Ik zie hem naar beneden komen. Hij is van glas, ik kan zien dat er iemand instaat. Het is een blank meisje met zwart haar. Uit District 1 volgensmij. De deur gaat open en ze kijkt me blij aan. 'Eindelijk, ik heb je gevonden.' Zegt ze terwijl ze de lift uitstapt. 'Luister. Ik, de jongen uit mijn District, de twee uit District 2, het meisje van 3 willen een pact sluiten in de arena, voor de eerste 9 dagen. We hebben met z'n alle rondgelopen en ik wil jou erbij.' Zegt ze met een grote glimlach. Ik kijk haar vragend aan. Ze steekt meteen haar hand uit. 'Vajenne.' Zegt ze en ze lacht haar witte tanden blood. Ze heeft enggroene ogen en heeft een mooi figuur. Haar jurk is prachtig. Ik schaam me bijna in die van mij. Het is een soort trouwjurk. Hij is wit, en hij zit boven heel strak. Onder haar borst is een strakgespannen zilveren lint, en daaronder veren. Haar hele jurk is gemaakt van supergrote donsveren, die achter haar een grote sleep vormen. Ik zie nog net haar diamante schoentjes eronderuit komen. Haar lange zwarte haren hangen in een losse vlecht langs haar schouder naar beneden. Door de vlecht is hetzelfde lint gevlochten. Haar make-up is ook zilver, waardoor haar ogen extra groen worden. 'Nou, wat vind je?' 'Ik doe mee.'
Reageer (1)
oeeeeeee
1 decennium geledensnel verder