Foto bij 1.

Ik hoop dat het goed is als je zegt dit zou ik veranderen zeg je mening maar gerust.

Harry Potter pov
Eindelijk mijn vierde jaar op Hogwarts ging beginnen net op de trein was het een leuke sfeer. ik, Hermelien en Ron zaten aan de tafel van Griffoendor naast Haast Onthoofde Henk, het spook van Griffoendor.
"Het wordt een heel leuk dit jaar." zei hij met een glinstering in zijn ogen." Dit hebben jullie nog nooit gezien." Ik keek naar de andere die net zoals ik maar raar naar Henk keken. Terwijl Haast Onthoofde henk nog wat begon op te scheppen dat er iets ging gebeuren , dwaalde ik af met mijn gedachten. Vorig jaar had ik met Perkamentus gesproken en hij had belooft om mijn zus Daphne deze zomer te vinden. Elke dag keek ik in "the daily prophet" of er iets stond dat er kinderen waren terug gevonden maar nee. al wat er stond was kat van een vrouw van 75 teruggevonden in de boom voor haar huis. Niet echt intersant dus.

Ik was zohard in gedommeld in mijn gedachte dat ik Proffesor Anderling niet had horen binnen komen met de kruk en met de sorteerhoed. Toen ik opkeek waren er heel wat gezichten raar aan het kijken naar Anderling ik wist niet waarom want had nog nooit buiten mijn sorteerceremonie de ceremonie meegemaakt.
"Waarom kijken jullie zo raar?) Vroeg ik aan ron en Hermelien.
"Normaal duurt het altijd langer voor dat de eerste jaars er zijn." zegt Ron verontwaardigd.
Ik zag dat Perkamentus opstond met een grote grijns op zijn gezicht en sprak ons toe:"Ik weet wat jullie denken.Die ouwe heeft weer al eens een preek, maar ik denk dat vele van jullie deze preek zullen beamen."
Iedereen in de zaal keek hem aan en was muisstil.
"Ik heb namelijk de eer om hier op school te mogen meedelen dat er vanaf dit jaar Feeën in de school komen." Overal in de zaal ontstond geroezemoes en keek naar ron die er opeens heel gelukkig uit zag.
" wat is er met feeën?" vroeg ik aan Ron
Ron werd rood van opwinding en zegt: "Het zijn de mooiste magische wezens die bestaan. Als er een Fee ver..." Hij werd onderbroken door Perkamentus die graag verder wilde met zijn uitleg.
"Zoals iedereen weet gaan de meeste feeën naar scholen speciaal voor hun soort, maar deze Feeën krijgen hier een leerkracht die feekunde gaat geven jullie zijn inderdaad ook uitgenodigd voor deze lessen. Ik wil nog even kwijt dat deze feeën speciaal zijn. Het zijn namelijk de meisjes die 13jaar geleden Mysterieus verdwenen."even was hij stil en keek de zaal rond. "De meisjes die in andere jaren terecht komen zullen voor de eerstejaars ingedeelt worden ook krijgt indere Fee in haar afdeling iemand die haar alles zal uitleggen en zal helpen om zich in dit kasteel thuis te voelen." Perkamentus keek nog met een grote lach rond in de zaal en ging weer zitten. Proffesor Anderling riep: "De feeën van het 2de jaar mogen binnen komen." De Feeën kwamen binnen en zag meteen dat Ron Gelijk had over de Feeën ze waren Stuk voor Stuk de moiste wezns die ik had gezien. Ineens kreeg ik een kriebel i mijn buik en zat vol spanning te wachten op de terugkeer van mijn zus en te denken hoe ze er zou uitzien.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen