Ik schiet overeind uit mijn droom. Waarom? Waarom droom ik altijd dingen die fantastisch zijn maar me in de werkelijkheid toch teleurstellen? Het ergste was dat dat van de toetsen wel waar was. Ik kleed me om en ga naar beneden.
"Goeiemorgen mam!"
"Goeiemorgen Lianne, lekker geslapen?" Vraagt mijn moeder.
"Ja, gaat wel, had alleen een vreemde maar toch leuke droom."
"Wat dan?"
"Dat ik een meet&greet had gewonnen met one direction. Maar ik vond het dus zo vreemd want ik had helemaal niet meegedaan met een wedstrijd ofzo" Ik zie mijn moeder op een geheimzinnige manier lachen. Alsof ze iets achterhoudt.
"Waarom lach je zo, mam?" vraag ik.
"O, gewoon," antwoordt ze. Vreemd, ze vertelt me altijd alles, maar voor het eerst heb ik het gevoel dat ze een geheim voor me heeft.
"Is er echt niks?"
"Nee, maak je maar niet druk. Wat voor toetsen heb je morgen?"
"Geschiedenis." Geschiedenis is mijn slechtste vak. Ik zal er vandaag nog wel voor moeten leren. Ik snap dus écht niet wat je aan dat vak hebt. Wat maakt het mij nou uit wat er vroeger allemaal is gebeurd? Nou, ja ik zal er mee moeten leven.
"Mam, ik ga nog even leren!"

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen