013
Ik word opgevangen door Hocan die me omarmt. 'Goed gedaan meis. Vanavond is het interview. Roan slaapt vanavond niet in het appartament. De doctoren willen zijn wonden nog een keer bekijken voordat jullie de arena ingaan. Als je de gang uitloopt kom je bij de lift. Ebonie wacht op je in je kamer.' 'Bedankt Hocan.' Ik loop naar de lift. Hij gaat open en Kaï komt eruit gestapt. 'Hey.' Zegt hij. 'Ik ging naar naar de kapsalon, opdracht van mijn styliste..' Antwoord hij mijn vragende blik. 'Oké. Succes. Ik hoop dat je er niet uitkomt met blauw haar of zoiets..' Zeg ik. Hij lacht. 'Nee laten we dat niet hopen.. Tot vanavond dan maar.' Zegt hij en hij loopt naar links waar hij een andere lift instapt, die schuin naar rechts omhoog gaat. Ik stap mijn eigen lift in druk op het knopje waar 11 op staat. Een minuutje later gaat de deur weer open. Ik moet even nadenken, maar dan weet ik weer waar mijn kamer is. Ik doe de deur open en mijn bed is verdwenen. Er staan nu verschillende soorten paspoppen die stuk voor stuk prachtige jurken aanhebben. Ebonie is met naald en draad bezig de laatste pop te decoreren. 'Wauw.' Is alles wat ik kan zeggen. Ze draait zich half om en geeft een halve glimlach.'Bedankt.' Zegt ze en ze keert zich weer over haar werk. Er staan 5 poppen. De ene jurk is 1 blad. Hij is erg kort van voor, en heeft een erg lange sluier van achter. De tweede pop heeft een tuinbroek-jurkversie aan. De 3e pop heeft een lange lichtroze jurk met lange mouwen. Ik strijk over de stof. Hij is prachtig. Heel basic. Als ik goed kijk zie ik dat er een dunne rozentak als een spiraal rond de jurk loopt. Het uiteinde is te lang, dus ik verwacht dat hij via mijn haren naar de grond gaat. De 4e pop heeft een felblauwe jurk tot aan de grond aan. Het heeft niks met mijn District te maken, maar hij is erg mooi. Aan de uiteinden zitten glitterrandjes. Ik spreid de jurk met mijn handen en zie dat er nog een laag onder zit. Een roze. Die zie je waarschijnlijk alleen als ik loop. Op de 5e pop hangt een groene hoepeljurk, met een kantlaag eroverheen. Ebonie is nog bezig de laatste kantjes bij te werken. 'Welke vind jij het mooist?' Vraagt ze. Ik wijs naar de lichtroze jurk. Ze knikt begrijpend. 'Dan gaan we die passen.' Zegt ze en ze klapt blij in haar handen. Ik doe mijn kleren uit en Ebonie trekt de jurk bij me aan. 'Oke, je bent graatmager Nymet, dus we gaan een korset plaatsen waardoor je iets meer.. vorm in je lichaam hebt.' Zegt Ebonie. 'Oké. Doet dat geen pijn?' Vraag ik. 'Haha, nee gekkie.' Zegt ze. Mijn jurk word weer uitgetrokken en ik krijg een soort reddingsvest om mijn lichaam heen. De jurk gaat weer aan. 'Prachtig!' Krijst Ebonie. 'Deze jurk staat je prachtig. Ik wou eigenlijk de tuinbroek jurk bij je aandoen..' 'Nee!' 'Nou dan word het deze. Ik heb deze hakken voor je, maar ik denk niet dat ze onder deze jurk staan..' Zegt ze terwijl ze gifgroene hakken tevoorschijn haalt. 'Nee..' Bevestig ik haar. Ze pakt een paar heel lichtgroene hakjes. 'Deze zijn prachtig! Trek ze aan, hup!' Roep ze blij. Ik stap in de schoenen. Ze passen precies. Ik heb nog nooit op hakken gelopen, maar het gaat me prima af. 'Oke Nymet, je mag naar beneden. Als je daar bent ga je links. Daar staat een lift. Als je er in bent, druk je op de enige knop die er is. Je gaat naar de kapper, ze weten wat ze moeten doen. Daarna moet je snel terugkomen, want de uitslagen beginnen over een half uur!' Zegt ze terwijl ze me de lift induwd.
Er zijn nog geen reacties.