Chapter 20
“Ik ga denk ik maar weer eens naar het kasteel toe.” Ik sta op en kijk hem glimlachend aan. “Trusten George.” Ik loop weg. Midden in het bos voel ik een hand opeens mijn arm terug trekken. “Waarom is alles zo gelopen?” Ik zie door het schemerige licht dat door de bomen heen schijnt het verdrietige gezicht van George. “Ik ben niet de oude en jij ook niet.” Ik bijt op me lip. Dit was maar een excuus, een smoesje op een vraag waar ik het antwoord niet op wist. Ik voel George’s adem op me gezicht strijken. Met me rug tegen de boom, ingeklemd door George, brengt dit herinneringen op. Herinneringen van mij en George. Alles was hier begonnen. Hij en Fred die weer eens de grappenmaker uithingen en ik die aan het studeren was. “Je weet dat ik altijd van jou en alleen jou heb gehouden. Niks is meer hetzelfde zonder jou. Ik probeer verder te gaan maar het lukt niet.” Hij kijkt me doordringend aan. “Later eindigen wij samen. Als man en vrouw.” Ik draai me hoofd weg. Nee, dit mag niet. Zijn hand staat zachtjes op me kin en probeert me te dwingen naar hem te kijken. Ik kijk hem in zijn ogen aan terwijl er een traan over mijn wang loopt. “Ik weet dat je van me houdt en nooit zal stoppen. Of je het nou wilt of niet, we zullen voor altijd van elkaar houden. We hebben alleen 2 keuzes. We stoppen deze gevoelens weg, proberen het te laten verdwijnen door van andere mensen te houden en onze levens mee te delen. We zullen pijn voelen wanneer we elkaar weer zien voor een barbecue of iets anders wat onze vriendgroep in gedachten heeft. Of we stoppen deze gevoelens niet weg, laten ze zien. We zullen onze levens voor altijd met elkaar delen en gelukkig worden. Samen oud worden en kijken naar hoe onze klein kinderen groeien. Lachen om de tijd van vroeger. En nog steeds evenveel van elkaar houden als de eerste keer dat we elkaar zagen. De eerste keer dat onze lippen elkaar raakten. De eerste keer.” Zijn gezicht komt dichterbij. Ik sluit me ogen en voel zijn zachte lippen. Zijn grip rond mijn middel verstevigt en ik trek me omhoog met me armen. Ik sluit me benen rond om zijn middel en kus hem innig. Ik vervloek hem en mezelf in me hoofd, hij heeft gelijk. Ik zou voor altijd en eeuwig van hem houden. Net zoveel als de eerste keer.
Er zijn nog geen reacties.