011
Vogels. Ik hoor overal vogels. Ik doe mijn ogen open. Het lijkt wel alsof ze in mijn kamer zitten. Ik loop naar de badkamer, maar er zitten geen vogels. Ze tjirpen vrolijk door. Ik ren terug naar mijn slaapkamer en zie dat er een apparaat naast mijn bed staat die licht geeft. Het was m'n wekker. Ik raak mijn wekker aan en hij houd onmiddelijk op. Ik zie dat het half 8 is. Ik win behoorlijk wat tijd doordat ik al weet hoe alles werkt. Na een kwatier sta ik gedoucht en aangekleed in mijn trainingspak dat vanmorgen inplaats van mijn jurk aan het kledingrek hing klaar. Ik loop naar buiten en kijk naar alle deuren. Welke deur was de eetkamer ook al weer? Ik barst van de honger. Deur 13 gaat open en Roan komt in zijn trainingspak naar buiten. Hij kijkt me aan en als hij me wanhopig ziet staan zegt hij '5. Daarna 8.' We lopen naar deur 5 en Roan trekt de deur open. Een golf van heerlijke lucht stroomt mijn neus binnen. Ik haal diep adem. Mijn maag heeft gewoon krampen van de honger dus ik loop snel naar binnen. Er staat een groot buffet langs de wanden. Met eitjes, croisantjes, allerlei soorten broodjes, en 50 soorten beleg. Als we aan tafel zitten komt Hocan naar binnen. Hij ziet er al een stuk frisser uit. Elae komt ook naar binnen en heeft dit keer tot mijn grote opluchting geen kerstboom pakje aan. Hocan gaat meteen bij ons aan tafel zitten en kijkt ons sirieus aan. Oke, vandaag is jullie eerste trainingsdag. Doe gewoon waar je denkt dat je goed in bent. Waar zijn jullie goed in? 'Klimmen.' Antwoord ik meteen. 'Oke, doe dat. Maak indruk, maar de beroeps bang. Dat gaat je niet lukken met alleen klimmen. Maar probeer het. Ga ook voor andere dingen, en probeer de overlevings dingen zo veel mogelijk te doen. Niet alleen vechten. Waar ben jij goed in, Roan?' Vraagt Hocan. 'Uh, ook klimmen denk ik.' 'Roan is sterk. Hij draagt altijd de kratten. Hij kan ook goed werpen, dat doet hij als hij zich verveeld en alleen is met de appels.' Onderbreek ik hem. 'Mooi! Roan, jij gaat voor werpen. Nymet, jij niet voor klimmen, probeer ook iets anders.' 'Maar net zij je nog dat ik - ' 'Maakt niet uit Nymet! Je zult waarschijnlijk niks aan klimmen hebben.' 'Weet je hoe de arena eruitziet?' Vraagt Roan vol bewondering. 'Nee, maar aan klimmen heb je bijna nooit wat. Nou, laten we gaan dan. Het is al 8 uur.'
Reageer (1)
hocan is een beetje &$FYHGJDTKJLHGYTC
1 decennium geledenhahahah
snel verder