---Harry---

Ik zat met de jongens in de zetels om wat te praten. Ik keek op de klok en zag dat Justine hier ieder moment kon zijn. Ik denk dat alles goed is gegaan op school, want ze heeft niet gebeld of een sms’je gestuurd. Een glimlach kwam op mijn gezicht toen ik een deur hoorde, het was de deur van beneden. Toen ze de deur van het appartement opende draaide iedereen zijn hoofd. Mijn vrolijke blik maakte plaats voor een bezorgde blik. Justine keek ons allemaal aan met betraande ogen en ik zag een schram op haar gezicht die aan het bloeden was. Toen ze door haar knieën zakte schoot iedereen in actie en liep naar haar toe. ik viel voor haar neer op mijn knieën en sloot haar in mijn armen. Iedereen zat rond Justine op de grond en troostte haar. Ze begroef haar gezicht in mijn T-shirt waardoor hij beetje bij beetje nat werd. Toen ze wat rustiger werd besloot ik wat te zeggen. ‘Wat is er gebeurd?’ Ze deed haar hoofd wat achteruit zodat we nu oog in oog zaten. Haar betraande ogen gleden weg van de mijne naar mijn T-shirt. ‘Oh shit, het spijt me.’ Stotterde ze. Niet begrijpend keek ik haar aan en zij wees naar mijn shirt. Het was helemaal nat en op sommige plekken zat er wat bloed. ‘Dat krijg ik er wel uit.’ Fluisterde ik terwijl ik mijn hand naar de schram op haar wang bracht. Toen ik haar wang bijna aanraakte nam ze mijn hand vast en legde ze hem op de grond. Ik staarde naar haar wang, niet snappend wat er gebeurd was. ‘Wat is er gebeurd?’ vroeg Louis nu. ‘Zullen we ergens anders gaan zitten, dit zit niet zo goed.’ Stotterde ze. ‘ Alleen als jij dan vertelt wat er gebeurd is.’ Zei Louis. Ze knikte en stond traag op. Ze stak haar hand naar me uit die ik ook aannam. Ik stond recht en trok haar dicht tegen me aan. Ik ging zitten in de zetel en trok haar op mijn schoot. Iedereen plaatste zich ergens en toen begon Justine aan haar verhaal. ‘Toen ik aankwam op school, keek iedereen me raar aan, en was ik opeens super populair. Maar toen ik terug aan het wandelen was naar huis werd ik geroepen. Ik draaide me om en zag 2 meisjes. Ze kwamen naar me toe en de ene nam mijn polsen vast terwijl de andere zei dat ik Harry moest dumpen, en als ik dat niet zou doen zouden ze me komen opzoeken. Dat meisje die mij die preek gaf had een mes en die heeft ze dus in mijn wang gedrukt. En toen liep ik zo snel als kon hierheen.’ Vertelde ze terwijl de tranen weer over haar wangen gleden. Ik trok haar dicht tegen me aan en ze liet haar hoofd rusten op mijn borst. Stilaan verzonk ik in mijn gedachten, en dacht terug aan wat Justine net zei. Waarom zijn mensen altijd jaloers, en waarom moest Justine het met mij uitmaken? Ik wil dat helemaal niet, ik ben gelukkiger dan ooit met haar. Ik werd uit mijn gedachten gehaald door Justine die bewoog. Ik keek op en zag nu pas dat Niall het bloed van haar gezicht aan het halen was met een nat doekje. Louis had een glas water in zijn hand en Zayn en Liam waren ontsmettingen op een watje aan het doen. Toen Niall klaar was depte Liam met het watje op Justine haar gezicht waardoor ze zachte kneepjes gaf in mijn arm. Ik wreef zachtjes met mijn hand over de hare en legde mijn hoofd op haar schouder. ‘Gaat het?’ fluisterde ik. ‘Ja.’ Fluisterde ze terug. Toen Liam klaar was ruimden ze alles op en dronk Justine wat van haar water. ‘Wat moet ik nu doen?’ vroeg ze naar ons allen. ‘Hoe bedoel je?’ vroeg ik verward. ‘Ik wil je niet achterlaten Harry, ik wil het niet!’ bracht ze al stotterend uit. ‘Dat hoef je ook niet, ik wil het ook niet.’ Zei ik. Ik wilde haar absoluut niet van mij weg, ik hield zielsveel van haar en zonder haar overleef ik het gewoon niet.

Reageer (1)

  • lord

    Heeeel snel verder jjj!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen