Nieuwe vlam
In de paar dagen dat Alice bij de hartenprins en zijn volgers verbleef, heeft ze veel over de legende geleerd. Alleen het lot van Casper bleef rondspoken in haar hoofd. Hij zou gehypnotiseerd zijn, een slaaf van de hartenkoningin. Zijn nieuwe liefde, zijn obsessie was het maken van hoeden. Hoe meer, hoe beter.
De woorden galmden na in Alice’s hoofd. ‘Gedoemd, Gehypnotiseerd, Nieuwe liefde, Hoeden, geen gelukkig einde.’ Maar het ergste was de hel waar hij elke nacht in belande; de droomcapsule. De naam klinkt leuk, maar de betekenis is misselijkmakend. Over en over en over zal hij zijn diepste angsten zien, en zien gebeuren. Een van de martelingen van de hartenkoningin.
Alice zit daar, met haar ogen gesloten aan de waterkant. Casper was al een tijdje veranderd. Hij was zo afstandelijk en kortaf, voordat hij naar wonderland ging. Alice dacht dat het stres was, want een alleenstaande vader zijn is moeilijk. En de geldnood maakte alles dubbel zo erg.
Plotseling voelt ze een arm om haar heen. Ze kijkt op, en ziet het gezicht van Daniel. Ze glimlacht zwakjes, terwijl ze wat haar uit haar gezicht veegt. Daniel glimlacht terug en bekijkt haar gezicht.
‘gaat het een beetje?’
Vraagt hij bezorgt. Alice knikt zachtjes en maakt een ‘hmmhmm’ geluidje. Ze glimlacht nog eens en kijkt recht in de bruine ogen van Daniel. Plotseling voelt ze iets in haar onderbuik, hetzelfde gevoel als ze in Casper’s ogen kijkt. Ze kijkt meteen naar de grond terwijl ze haar wangen rood voelt worden. Ze voelt zich schuldig, want zulke gevoelens mag je niet hebben als je verloofd bent met een ander. Maar toch, het samenzijn met deze man, die ze nog maar een paar dagen kent, voelt zo vertrouwd, zo goed.
Blijkbaar voelde Daniel hetzelfde, want het volgende moment pakt hij haar hand beet. Alice fronst en kijkt op, recht in zijn bruine ogen. En voor ze het weet zitten ze zoenend aan de waterkant. Pas na een minuut heeft ze door wat ze aan het doen is. Ze verbreekt de kus en draait haar hoofd weg. Ze bijt op haar onderlip terwijl ze de tranen die in haar ogen zijn opgekomen probeert te verbergen voor Daniel.
‘is er iets?’
Hoort ze Daniel zeggen. Ze schud haar hoofd en haalt diep adem.
‘Ik, ik kan dit niet, het is fout..’
Zegt ze, met een gebroken stem. Ze staat meteen op en loopt naar het bospad richting het huisje van de hartenprins. Maar Daniel staat meteen op en loopt achter haar aan. Net voor het paadje begint hou hij haar tegen, en pakt haar hand.
‘Alice, je verloofde is daar!’
Zegt hij, en hij wijst naar een plek achter hem, waar vaag een paar kasteeltorens te zien zijn. Ze ademt diep in en schud haar hoofd.
‘Daniel’
Zegt ze met een zucht. Ze wil doorlopen, maar Daniel drukt zijn lippen alweer op Alice’s lippen. Maar deze keer drukt Alice hem meteen van haar af.
‘Stop, Daniel.’
Zegt ze, met een strenge, geschokte toon in haar stem. Ze draait zich om en loop het pad op, richting het huis van de hartenprins.
Uren gingen voorbij en Daniel was nog steeds niet teruggekomen. Iedereen was nerveus, maar Alice nog wel het meest. Wat als hij iets stoms had gedaan omdat zij hem wegdrukte? Ze ziet dat de kamer begint te draaien, en ze sluit snel haar ogen.
Plotseling word er op de deur geklopt. Alice is de eerste die opspringt en naar de deur loopt. Met een zwaai opent ze de deur.
‘Daniel ik..’
Begint ze, maar als ze vooruit kijkt, ziet ze niemand staan. Ze fronst, en kijkt van links naar rechts. Dan hoort ze een zacht geluidje. Het geluid van iemand die zijn keel schraapt. Ze kijkt omlaag en ziet een klein wit konijntje staan. Het beestje ziet er grappig uit. Een brilletje, hoge hoed, een jasje aan en een klokje in zijn kleine pootjes.
Het diertje gaat het huis binnen, zonder wat te zeggen, en hopt naar de woonkamer. Alice kijkt hem raar na, en doet de voordeur dicht. Ze loopt achter het diertje aan, die blijkbaar een goede vriend van de hartenprins is.
Alice kijkt raar naar het diertje en gaat in een hoekje zitten. Nog steeds is ze bezorgt, maar door de komst van het diertje lijkt de rest Daniel’s afwezigheid te vergeten.
Alice besluit te gaan slapen, en hoopt dat hij terug zal zijn als ze wakker word…
Er zijn nog geen reacties.