Foto bij 008

'Oke, denk er aan, zwaai vrolijk naar iedereen. Houd elkaar goed vast! We willen drama! Jullie houden nu van elkaar!' Krast Elae. Ze is superblij met onze outfits. Roan heeft een pak-versie van mijn jurk aan. Ook schitterend.
'Jullie hoeven niet te schudden, de karren schudden genoeg. Nou, hup, erop!' Krast ze blij. Roan en ik stappen op de kar die achter het paard gespannen is. Ik pak zijn hand vast en neurie zachtjes een deuntje omdat ik zo zenuwachtig ben. Roan neuriet met me mee. Het is een riedeltje dat word gezongen als we naar huis mogen door de spotgaaien. Ik knijp zijn hand fijn terwijl de koetsen beginnen te rijden. Ik kijk naar beneden en zie de bladeren van mijn jurk al van kleur veranderen. Het einde van de sleep hangt op de grond en de bladeren zwieren alle kanten op. Ik kijk achter me en zie de tributen van district 12. Ze zijn naakt, en hebben over stof zitten. Ze moeten de mijnen vertegenwoordigen. Arme stakkers. Voor me zie ik de koets van District 10. Ze hebben enorme horens op hun hoofden. Het moeten koeien voorstellen. District 10 vertengewoordigd vee. Ik ben benieuwd of jonge kinderen ook dieren moeten slachten, dat lijkt me echt vreselijk. De koetsen worden opgesteld in een lange rij voor grote klapdeuren. De deuren gaan open en de eerste 3 rijden naar binnen onder luid applaus van de mensen die in het Capitool wonen. 'En daar zijn ze! De tributen van dit jaar! We beginnen met district 1! Wat zien ze er prachtig uit! Ik noem alle namen op, van jongen naar meisje, per District! Uit 1, Rich Luck en Vajenne Glin! Uit 2, Galo Grif en Lismet Akerij! Uit 3, Scarlet Fortuna en Nora Bluebell! Uit 4, Rimet Doly en Elizabeth Kendall! Uit 5, Jesse Monrow en Mimphie Runnar! Uit 6, Kaï Adams en Sisil Werner! Uit 7, Yaj Stone en River Asper! Uit 8, Timothy Bee en Niäne Shell! Uit 8, Cen Levir en Suzanne Collan! Uit 9, Theodor Lender en Fiene Pospen! Uit 10, Luca Simpardo en Dilayla Esperdauw. Uit 11, Roan Walkrose en Nymet Walkrose! En uit 12, Harrol Limsptra en Daphnée Rose. Wat zien ze er prachtig uit! Welkom allemaal!' Galmt de stem van Ceasar Flickerman. Onze koets rijd nu ook naar buiten en Roan knijpt mijn hand fijn. Ik kijk om me heen. Alle mensen van het Capitool proberen een glimp van me op te vangen. Ik blijf stokstijf staan. Indruk maken Nymet. Ik probeer een klein glimlachje te geven. En dan ga ik er voor. Ik sla mijn arm om Roan heen, en begin te zwaaien. Hij doet gelukkig hetzelfde. Iedereen zwaait terug. Er worden foto's genomen en iedereen word helemaal gek. Ik draai tegen de regels nog een keer extra met mijn heupen en mijn jurk veranderd niet alleen van kleur, hij geeft ook licht. De bladeren in mijn haren doen het zelfde. Roan doet het zelfde, maar iets minder overtuigend. Ik kijk hem aan en geef hem een grote glimlach. Hij glimlacht terug, wat een perfecte act. We zwaaien nog een keer voordat de koetsen stil staan voor het altaar van De minister. Minister Snow houdt zijn speech. Na nog een paar keer zwaaien verdwijnen we uit het zicht.

Reageer (1)

  • Arista

    * President Snow

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen