Foto bij 007

Ik kom er opeens achter dat de band tussen Nymet en haar zusje heel veel op die van Katniss en Prim lijkt, dat is nooit mn bedoeling geweest c:

'Haha, jullie hebben blond haar!' Is het eerste wat hij zegt.
Ik kijk hem ongeloofwaardig gaan. 'Ja.' Zegt Roan. Ik kijk hem aan. Roan die wat zegt? 'Is daar wat mis mee dan?' Gaat hij verder.
Hocan schiet in de lach. 'Nou, iedereen heeft daar donker haar! En een donkere huid!' Lacht hij verder. 'Onze voorouders komen uit Disrtict 7. Onze familie is 60 jaar geleden verplaatst naar District 11, er waren te weinig arbeiders.' Zeg ik tegen hem.
'Maar wat maakt het uit, we zijn nu bij de Hongerspelen. Dus ik heb gehoord dat ik dit jaar een broer en zus krijg? Geweldig! Dat gaan we er goed invrijven met de interviews. De mensen hier houden wel van een beetje drama. Jullie gaan in de arena een pact sluiten. Werk samen, huil als iemand dood gaat, begrepen?' Zegt hij streng.
Ik knik alleen maar. Dat ga ik echt niet doen. Misschien wel met iemand een pact sluiten, maar niet met Roan. Ik wil geen band met hem scheppen. Geen échte. Ik kijk naar Roan en hij knikt ook zachtjes. 'Perfect!' Schreeuwt Hocan uit.
'Oke, jullie gaan zo naar jullie stylisten. Nymet, jij krijgt Ebonie en Roan jij krijgt Siëma.' Zegt hij snel terwijl hij opstaat.
Ik ken die stylisten wel, ze worden vaak geïnterviewd. Hocan loopt weg en achter me hoor ik iemand mijn naam roepen. 'Nymet Walkrose? Ik ben je styliste zou je me willen volgen?' Vraagt Ebonie.
Ik sta op en loop achter haar aan. Een ander iemand neemt Roan mee. 'Oke, wat we voor jullie in gedachte hadden zijn grote bomen. Jullie worden omgetoverd in grote bomen, met losse bladeren. Jullie armen worden de hoofd takken. Jij krijgt een boom in een jurk vorm en Roan en een pak vorm.' Zegt ze snel terwijl ze mijn lichaam onderzoekt.
'Het voorbereidingsteam heeft je goed behandeld. We kunnen beginnen. Oja, de bladeren gaan van kleur veranderen als je met je jurk zwaait, niet dat je zometeen schrikt. We blijven wel bij de kleuren van de natuur, veel groen, blauw, bruin, geel en oranje. En hier en daar wat goud, als symbolisering van het fruit dat jullie telen.' Ik knik.
Ik word in een grote jurk gehezen, vol groene bladeren. Mijn armen worden ook vol bladeren geplakt en mijn make-up is groen. Er worden grote groene bladeren in mijn haar gevlochten. Na een uur ben ik klaar, en Ebonie gaat voor me staan. 'Je bent perfect meis.' Zegt ze dan met een grote glimlach. Ze draait me om naar de spiegel en ik kijk mezelf aan. Ik ben prachtig, de kleine bladeren boven zijn perfect gedetaileerd en de grote onder vallen prachtig over de grond. 'Schud eens.' Zegt Ebonie. Ik beweeg mijn heupen langzaam op en neer. De bladeren veranderen van groen, naar blauw en van blauw naar groen. Soms komt er een goud blad tussen en soms een bruine. De bovenste bladeren worden voornamelijk geel en oranje. Als ik weer stil ga staan worden ze allemaal weer groen. 'Bedankt Ebonie, dit is geweldig.' Zeg ik met een grote glimlach.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen