Alice heeft net aangeklopt bij Casper's huis, en Hailey opent de deur..

‘ALICE!’
Schreeuwde kleine Hailey. Hailey’s kleine armen waren rond Alice’s middel geslagen en het meisje knuffelde haar grote vriendin voor een moment. Toen liet ze Alice los en liep naar achteren. Alice glimlachte en aaide Hailey over haar hoofd.

‘Hey lieverd, is je papa thuis? Ik heb een kleine verassing’

Alice klopt met haar vrije hand op de tas die ze vast heeft. Altijd nadat ze een tijdje weg geweest is, koopt ze cadeautjes. Daar verscheen Casper al, met een brede lach op zijn mond. Alice’s hart begon meteen harder te slaan. Dit was de man waar ze van hield, en voor altijd bij wou blijven. Casper slaat zijn armen om zijn vriendin heen, en drukt hem tegen zijn borstkas.

‘Allie, ik heb je gemist’

Zegt Casper met een zachte stem. Hailey heeft niet door dat Alice stiekem een kusje op Casper’s mond drukt. Zijn zachte lippen op die van Alice, veroorzaakt vlinders in Alice’s buik, maar de kus kon niet langer duren dan een paar seconden. Casper laat Alice los en doet twee stappen achteruit.

‘hoe was het?’

Vraagt hij nieuwsgierig. Alice haalt haar schouders op. Het was leuk, maar het duurde veel te lang. Ze was een week eerder vertrokken met het vliegtuig, en pas een week na haar aankomst was het concert. Maar eindelijk was ze weer met ‘haar familie.’

‘ging wel’

Mompelde Alice, terwijl ze haar jas aan de kapstok hing. Dan pakt ze de tas, die ze net op de grond had gezet weer op, en tilt hem hoog op in de lucht.

‘Ik heb wat voor jullie!’

Zegt ze, met een bredere glimlach op haar gezicht. Als er iets was dat haar blij maakte, was het wel om cadeautjes aan mensen te geven. Vooral aan Hailey, Hailey’s gezicht licht altijd zo mooi op als ze wat krijgt, vind Alice. Alice opent haar tas en pakt een groot pakje eruit. Die geeft ze aan Hailey. Hailey, die dol enthousiast is, scheurt het pakje open. Een witte vacht en een paar grote witte voeten verschijnen. Drie seconden later heeft Hailey een groot knuffelkonijn in haar handen. Ze is helemaal in de wolken en begint door het huis te rennen met haar nieuwe knuffel tegen haar borst gedrukt. Alice, en ook Casper glimlachen bij het aanblik van het kleine meisje, die rond te kamer rent met een knuffelbeest in haar armen.

Dan bukt Alice opnieuw, en pakt een klein pakje uit haar tas. Die geeft ze aan Casper.

‘voor jou!’
Zegt ze, met een nog bredere glimlach op haar gezicht. Casper kijkt verbaasd, maar glimlacht toch. Hij pakt het pakje over van Alice and bekijkt het aandachtig. Dan maakt hij het pakje langzaam open. Alice kan zien dat hij zichzelf moet inhouden om het pakje niet open te scheuren, door de geconcentreerde maar nieuwsgierige blik in zijn ogen. Een klein doosje verschijnt. Hij kijkt even op, naar Alice, en dan terug naar het doosje. Hij opent het doosje, en kijkt naar. Het is een klein gouden kettinkje in de vorm van klavertje vier. Als hij weer opkijkt naar Alice, ziet hij dat Alice hetzelfde kettinkje om haar nek heeft. Alice heeft een klein glimlachje op haar gezicht.

‘hij brengt geluk’

Zegt Alice met een verlegen ondertoon in haar stem. Ze heeft het kettinkje in beide handen, en kijkt er aandachtig naar. Dan voelt ze dat Casper haar hand probeert te pakken dus laat ze meteen het kettinkje los en knijpt zachtjes in zijn hand, terwijl ze opkijkt. Ze ziet dat er tranen verschenen zijn in zijn bruine ogen.

‘het is prachtig’

Zegt hij met een gebroken stem. Alice houd haar hoofd een beetje schuin en fronst. Ze brengt wel vaker cadeautjes mee, maar nog nooit heeft Casper zo emotioneel gereageerd. Meteen toen ze binnenkwam zag ze eigenlijk al dat hij ergens mee zat. Zijn ogen stonden rusteloos en gespannen.

‘alice? Ik moet je wat vertellen..’

Hoort ze Casper zeggen. En ze schrikt op uit haar gedachten. Ze kijkt naar haar verloofde en houd haar hoofd schuin.

‘euh, oke? Vertel maar..’

Zegt ze, zachtjes. Haar stem was trager als normaal en aan de blik in Casper’s ogen is te zien dat het iets is waar hij heel erg mee zit. Een angstig gevoel kruipt over Alice’s rug omhoog. Zou hij een ander hebben? Of ziet hij het niet meer zitten met haar? Alice’s ogen vullen zichzelf met tranen.

‘En laten zien..’

Zegt Casper, terwijl hij Alice zachtjes met hem meetrekt naar de kelderdeur. Alice loopt achter hem aan terwijl ze zachtjes in zijn hand knijpt. Ze is nog nooit in de kelder geweest en is nieuwsgierig naar wat daarbinnen is, dat je haar wil laten zien.

Als ze de keldertrap afgelopen is, en Casper het licht aan heeft gedaan, beneemt de aanblik van wat er in de kelder is Alice’s adem. Overal waar Alice kijkt ziet ze hoeden.

‘w-wat?!’

Vraagt Alice. Casper draait zich om en kijkt naar Alice.

‘Dit, dit is mijn geheim’

Mompelt hij. Hij draait zich om en begint door het vertrek te lopen.

‘1 van deze hoeden is magisch, en kan je naar andere, magische werelden brengen’

Fluistert hij. Alice kan het niet helpen dat ze zachtjes begint te lachen. Ze loopt naar Casper toe en strijkt door zijn halflange donkerblonde haar. Dan kust ze hem op de mond.

‘je geheim is dat je ‘’magische’’ hoeden verzameld?’

Ze grinnikt. Nu dat ze weet dat hij haar niet ging dumpen was haar hele wereld weer goed. Langzaam trok ze Casper mee de trap op naar de woonkamer waar kleine Hailey op de 2 zit te wachten met haar knuffelkonijn in haar armen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen