003
Ik sta op, laat Roan daar zitten en kijk hem niet aan, en loop naar mijn slaapvertrek. Ik kijk naar de jurk, die wat weg heeft van een aardappel zak. Hij is veel te klein, ik heb hem nu al 3 jaar met de boetedag moeten dragen. Mijn haar zit als een soort strobaal in een knot. Ik doe mijn haren los en mijn jurk uit. Mijn blonden haar piekert alle kanten op. Mijn ongewassen lijf zit onder de vlekken. We hebben geen douche thuis. Mijn moeder had die vroeger wel. Zij woonde in de Caar, de villa wijk van district 11. Haar familie was erg rijk. Maar toen ze met mijn vader wilde trouwen, een arme smid uit een buitenwijk, is ze uit de familie gezet. Midden in de Caar ligt de Winnaarswijk. Daar staan 9 grote villa's, waarvan er 2 bewoond zijn. Een door een oude vrouw die aan een van de eerste honger spelen meedeed, en een door Hocan Leen, mijn mentor. Ik heb hem nog niet gezien, hij is al in het Capitool. Ik trek de grote kast open en zie een rek vol grote zijde jurken. Ik ga met mijn hand langzaam langs de zijde stof en doe mijn ogen dicht. Wat een heerlijk gevoel. Ik pak een donkerblauw jurkje en trek hem over mijn hoofd. Het is precies mijn maat. Het jurkje zwier vrolijk langs mijn knieën terwijl ik op en neer schommel. Ik draai een paar rondjes en kijk tevreden. Maar ik moet een goede indruk maken op de mensen van het Capitool. Ze gaan me morgen voor de eerste keer zien, en omdat ik nu nog geen stylisten heb probeer ik mezelf zo mooi mogelijk te maken. Met spijt trek ik het jurkje uit en stap de badkamer binnen. Ik druk op een knopje en op een onverklaarbare wijze is het bad meteen vol. Ik stap voorzichtig in bad, en te temperatuur is perfect. Ik was mijn haren 4 keer, schrob onder mijn oksels en scheer mijn lichaam. Na een uur ga ik uit bad. Ik loop naar de wastafel. Op de spiegel staat een rood vierkant. Er staat een hand afdruk op. Voorzichtig leg ik mijn hand op de afdruk en ik ben helemaal droog. Mijn blonde haren vallen keurig over mijn schouders. Ik wist niet dat het zo blond was. Mijn lichaam is droog, tot mijn navel toe. Ik durf het vieze jurkje niet meer aan te trekken, nu ik er net met mijn vieze lichaam in heb gezeten. Ik pak een lange groene jurk en trek hem aan. Met een wijde onderkant zwaait hij ook erg mooi als ik rondjes draai voor de spiegel. BAM. Ik hoor een klap uit de eetkamer.
Er zijn nog geen reacties.