Foto bij [004]

Isaiah Timber

'Hey loner,' is mijn vrolijke groet. Ze kijkt op van haar mobieltje en springt met een soepele boog van het muurtje af. 'Hey,' antwoordt ze me glimlachend en ze omhelst me even kort. Ze draagt een lichte skinny jeans met een donkerblauw shirtje en beige ballerina's. Haar gouden ketting in de vorm van een veer maakt haar outfit helemaal af. 'How's life?' vraagt ze me nieuwsgierig terwijl ze zich weer op het muurtje settelt. Haar grote groene ogen kijken me nieuwsgierig aan, haar stijle zwarte haar zit in een schuine vlecht en haar smalle lippen staan in een voorzichtige glimlach. 'Hmm, niet echt bijzonder. Huiswerk is af, vader is werken, broer is bij zijn vrienden... Niets speciaals eigenlijk.' Ze knikt begrijpelijk en begint weer te tikken op haar mobieltje. Puur uit verveling ga ik om me heen kijken.
Het is nog rustig op het schoolplein. Op een groepje tweedeklassers en de vriendengroep van mijn broer na, is er bijna niemand. Bij gebrek aan beter begin ik de vriendengroep van mijn broer te bestuderen.
Ze waren ongeveer met tien man. Tien lange, pezige maar vooral bovengemiddeld aantrekkelijke jongens. Raar genoeg stonden er ook jongens van verschillende leeftijden bij, dat was me eigenlijk nog nooit eerder opgevallen. Er stonden twee derdeklassers bij, een vierdeklasser, drie vijfdeklassers en drie zesdeklassers, waaronder mijn broer. Ze stonden allemaal met een ernstig gezicht te luisteren naar een jongen die hier volgens mij al een tijdje niet meer op school zat. Vreemd.
'Hoe heten die jongens ook alweer?' vraag ik mezelf hardop af. 'Wie?' Kyana kijkt meteen nieuwsgierig op. Haar groene ogen speurden onmiddellijk het plein af. 'Oh, die vrienden van Elan. Ik weet nog steeds niet precies wie, wie is,' antwoordt ik haar met gespeelde nonchalance. 'Jacob, Embry en Quil zitten in de vijfde, bij ons. De vierdeklasser heet Seth, die woont bij ons in de straat. En ik ken twee van de drie zesdeklassers, Jared, en Elan zelf natuurlijk,' somde ik op, 'Maar wie zijn die andere?'
Kyana kijkt even onderzoekend naar het groepje. 'Ik ken die derdeklassers van naam. Dat zijn Collin en Brady. Collins moeder werkt in dat restaurant in Forks, daar zijn we vorige maand nog geweest. En die andere zesdeklasser heet volgens mij... Paul!' Alsof de jongen haar hoorde, keek hij op. Maar dat kan natuurlijk nooit, hij staat helemaal aan de andere kant van het plein. Ik wend snel mijn blik af en kijk naar Kyana. Zij kijkt nog steeds naar de groep, ik wil haar aanstoten en zeggen dat het onbeleeft is om te staren maar ze begint weer te praten. 'Paul kijkt niet zo blij,' mompelt ze. Ik werp even snel een blik over mijn schouder om te zien of ze gelijk heeft, maar de jongens zijn al weer diep in hun gesprek verzonken.
'En die laatste?' vraag ik haar als ik me realiseer dat ik de naam van die oudere jongen, of man, nog niet weet. 'Hij komt me bekend voor,' bedenk ik me. Kyana knijpt even haar ogen samen alsof ze het dan sneller zal weten. 'Dat komt waarschijnlijk doordat hij de ex van Leah Clearwater is, je weet wel, de zus van Seth. Hij heeft het met haar uitgemaakt voor haar nichtje. Emily. Volgens ij heet hij Sam.' Met grote ogen kijk ik van Sam naar Kyana. Ik laat even een stilte tussen ons vallen. 'Wow, wat cru,' weet ik uiteindelijk uit te brengen. Kyana knikt instemmend. Tegelijk kijken we weer naar de vriendengroep. Nu kijkt bijna de helft van hen ons ook aan. Maar dit keer kan ik het niet laten om te blijven staren naar Sam. Hoe kan hij Leah zoiets verschrikkelijks aan hebben gedaan?
De trekken van Sams gezicht staan strak en hij kijkt me aan met een blik die zowel verdriet als woede in zich heeft. De blik is zo intens dat ik nu wel weg moét kijken. De bel gaat. En het laatste wat ik nog opvang is de blik van mijn broer die me om de een of andere reden bestraffend aankijkt. Vreemd.

Reageer (3)

  • xEliza

    Awesome.

    1 decennium geleden
  • Released

    confusing!!!!
    leuk verhaal!!!
    snel verder gaan

    1 decennium geleden
  • xDaphnex

    Snel verder!!(flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen