Hoofdstuk 20
ik heb de film woensdag al gezien maar ik ga ook morgen nog eens naar de cinema met mijn vrienden
Ik mijn droom rende ik door het bos , rustig en vrij terwijl lentegroene bladeren mij omringeden. Ik bleef rustig rennen en deed even mijn ogen toen om van de zon te genieten. Maar toen ik ze terug opendeed was de omgeving veranderd, de zon was weg, de bomen torenden hoog boven me uit en deden denken aan armen die den hoog boven me uit en de bladeren hadden een bloedrode kleur gekregen. Ik stopte even met rennen, maar toen kreeg ik het gevoel dat er iets achter me aanzat en ik begon harder te rennen dan ooit. Maar ik stuikelde en voelde hoe ik door een paar sterke armen werd opgetild en tegen een boom werd gedrukt. Ik keek in een paar blauwe ogen en mijn wil om weg te lopen verdween plotseling om de een of andere reden. Maar toen sloten zijn handen zich genadeloos om mijn nek en ik schrok badend in het zweet wakker. ik ging recht zitten en het eerste wat in mijn gedachten schoot was Katniss, was ze me wel achterna gekomen ? ik keek rond en zag tot mijn opluchting dat ze een paar meter bij me vandaan lag, nog steeds bewusteloos en met een raar soort blaadjes op de plaats waar de tracker jackers haar hadden gestoken. En toen ik naar mijn eigen handen keek zag ik dat daar dezelfde soort blaadjes oplagen. Hoe waren die daar gekomen? Ik dacht terug aan de bruine ogen en ik wist het antwoord al. Ik ging recht staan en ik voelde me eigenlijk helemaal nog niet zo slecht. Ik rekte me even uit en na een paar minuten kwam Katniss ook bij bewustzijn. “goedemorgen”, zei ik opgewekt. “Heb jij dat met die bladeren gedaan?” vroeg ze verbaasd. “nee, maar ik heb zo het idee dat ik weet wie het wel was”, antwoordde ik terwijl naar de boom achter me wees waar ik daarnet nog iets had horen bewegen. Katniss stond recht en liep nieuwsgierig naar de boom. “Rue?” vroeg ze. Ik zag Rue’s gezicht van achter de stam verschijnen. Ik glimlachte naar haar en liep hen toe om hen allebei een knuffel te geven waar ze wat verbaasd op reageerden. “ik denk dat het tijd word dat we een allience sluiten” zei ik opgewekt. Natuurlijk waren ze het beiden met me eens en het duurde niet lang of Rue had wat bessen verzameld, ik en Katniss wat wild en we gezellig samen zaten te eten. “ik denk dat het tijd word dat we eens een plan bedenken”, zei Rue opeens, ‘ik keb de careers een tijdje in de gaten gehouden en ze bewaren hun voedsel op een grote stapel.’ ‘ja dat is waar, ik heb er al wel eens over nagedacht ,als we er nu eens voor zorgen dat we hun voedselvoorraad vernielen, dan houden ze niet lang vol.” Zei ik terwijl ik terugdacht aan Cato’s gesprek met Jack. Katniss en Rue waren het allebei met me eens en samen bedachten we een plan. De volgende morgen vertrokken we allemaal vroeg: Katniss ging richting het meer terwijl ik en Rue een andere kant opgingen om een vuur aan te steken als afleiding. Onderweg naar het eerste vuur praatten we eigenlijk niet veel. We voelden ons allebei een beetje gespannen omdat het gevaarlijk was wat we gingen doen. Toen we waren aabgekomen op de plaats waar we het vuur zouden aansteken gingen we allebei een takken en bladeren zoeken. De stapel was eindelijk hoog genoeg. “veel succes, Rue “, zei ik en ik gaf haar nog een knuffel voor ik de het vuur aanstak. “jij ook,Lizzy, en wees voorzichtig”, zei ze en ze verdween in het bos naar het tweede vuur. Ik bleef alleen achter met alleen het zachte knetteren van het vuur als gezelschap, wachtend op de careers om me te vinden.
Reageer (5)
Ja ja ga verder aub!
1 decennium geledenHup, hup ,hup! Verder jij!
1 decennium geledenGeweldig!!
1 decennium geledenEn de film is ZOOO geweldig
Wil ook nog wel een keer
Snel vederr
helemaal mee eens, lightweigh
1 decennium geledenIk geef je maar eens een lange reactie
1 decennium geledenJe verhaal is echt leuk! Je bent zowat de enige met een cato love story. En die vsn jou is ook de leukste. Het lijkt best op de film en het boek maar op een andere manier datis zo leuk. Als ik het kudo knopje kon verkrachten had ik dat gedaan