Foto bij 108.Why are you still awake?

Heyaah!!!
Sorry dat ik niet niet zoveel schrijf, gelukkig is het vakantie dus ga ik proberen zoveel mogelijk te schrijven (als ik niet moet werken ofzo ofcourse =3)
Ik hoop dat jullie en fijne vakantie hebben en een leuke koninginendag ^^

Anyway...
Enjoy!! =DDD

De paar seconde die tussen het einde van het verhaal en Hagrid's antwoorde waren voelde als een uur. Gespannen wachtten Olette en Theodoor af tot ze een antwoord zouden horen. 'Ik vond,' Begon Hagrid ''t Een vreemd mar logies verhaal.' Ze keken hem verbaasd aan. 'Hoezo vreemd?' Vroeg Olette voorzichtig. 'Nou, slaapwandelen in een jork hor je nie vaak, mar aangezien jij erbij betrokken bent, klonkt het wel logies.' Olette keek Hagrid verbaasd aan. 'Ben ik dan zo vaag?' Vroeg ze beledigd. Hagrid en Theodoor knikten en Olette werd rood. 'Nou,' Begon ze, maar verder kwam ze niet omdat ze weer begon met niezen. 'Olette, ik denk dat ke een kou heb gevat.' 'Denk je?' Zei ze sarcastisch. 'Gaan jullie mor nor binnen. Ik zal niks vertollen.' Olette keek Hagrid dankbaar aan en liep samen met Theodoor richting het kasteel. 'Ow! nog één vraag, vanwor die stropdos?' Olette grijnsde. 'Hij studeert het liefst met een stropdas omdat hij zich dan officiëler voelt.' Hagrid knikte en liet hun gaan. Theodoor moest zijn lach inhouden tot ze ver genoeg van Hagrid waren. 'Hoezo studeer ik liever in een stropdas?' Olette gaf hem een schouderklopje. 'Nu ben jij de vage hier.' Ze onderdrukte een grijns en keek heel even achterom. "Dat dat kind ermee weg gekomen is ook! Niet te geloven. Ach, wat moet je anders verachten van haar." Ze glimlachte en keek weer naar het kasteel.

Olette en Theodoor waren al snel weer terug in de leerlingenkamer. Olette had hem nog snel een kus gegeven en was toen naar boven gerend. Ze had zich omgekleed en de jurk onder haar bed gelegt. Daarna kroop ze haar bed in en viel ze als een roos inslaap.
Theodoor daarin tegen had een paar minuten blozend in de leerlingenkamer gestaan totdat hij bij zijn schouder werd gepakt. Hij schrok en keek snel achter hem en zag dat het Blaise was. 'Je liet me schrikken.' Zei hij opgelucht. 'Waarom ben jij nog wakker? Het is al 2 uur 's ochtends!' 'Een betere vraag, waarom ben jíj nog wakker?' Blaise ging op een stoel zitten. 'Jij was er niet en ik dacht dat het beter was om even te kijken waar je was.' Theodoor knikte. 'Nou, ik was iets vergeten beneden en ja...' Blaise keek hem wantrouwend aan. 'En waarom zijn je kleren zo vies?' Theodoor dacht hard na. 'Nou, euh... Iemand heeft voor de grap een emmer met viezigheid in de lucht laten zweven die zou vallen als ik daar,' Hij wees maar naar een plek, 'Ging staan.' 'En waar is dan al dat viezigheid?' Vroeg Blaise hem fronsend. 'Dat heb ik natuurlijk al opgeruimd.' Blaise knikte. 'Maar gast, ik ga nu douchen en slapen. Slaap lekker.' Theodoor liep langs Blaise en ging naar de badkamer. Opgelucht deed Theodoor de badkamer deur dicht en keek naar zijn spiegelbeeld, hij zag er niet uit. Hij schudde lachend zijn hoofd en besloot echt te gaan douchen.

Ja, het is een kort hoofdstuk, sorry daarvoor. Maar ja... Kudo? Reactie? Gek dansje?(yeah)

Reageer (1)

  • JckSparrow

    Weetje?
    Dit was het eerste Harry Potter verhaal dat ik las voor de boeken. (Ik liep achter haha)
    Dus ik ben vrijwel zonder enige info begonnen maar toch was ik meteen verslaafd.
    Eigenlijk heb jij er een beetje voor gezorgd dat ik de boeken ging lezen (:
    Thank you«3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen