Het nieuws van de politie
De politie en de CIA bieden een oplossing, waar wellicht een slinke negativiteit aan hangt.
Please rate me good
De volgende dag komt de zonneschijn door de gordijen van Justin's hotelkamer naar binnen. Justin knijpt eerst zijn ogen extra dicht, maar dan opent hij ze langzaam. Hij vrijft dan even in zijn ogen en gaapt nog een keer uit. Justin slaat het deken open en gaat langzaam op de rand van zijn bed zitten. Zijn hele lijf doet nog pijn. Wel minder dan gisteren, maar toch heeft hij nog moeite met bewegen. Lanzaam flitst alles weer door zijn hoofd. De aanrijding, de klap die hij maakte toen hij uit de auto vloog, de explosie en de dood van Kenny. Langzaam komen er weer tranen in zijn ogen te staan. Kenny was dan wel zijn bodyguard, maar ook een goede vriend voor Justin. Ze kenden elkaar ook al zo lang.
Dan gaat zijn slaapkamerdeur open. Justin kijkt achterom en ziet dat zijn moeder binnenkomt met een trieste glimlach op haar gezicht.
Ze gaat naast hem zitten en vraagt: "How do you feel?"
Justin kijkt zijn moeder aan en haalt langzaam zijn tranen weg. Meteen omhelst Paris Justin en die snottert even door.
"Why did this happen? Why did Kenny had to die?" vraagt hij huilend.
Paris laat Justin even los en als Justin in de ogen van zijn moeder kijkt, ziet hij de paniek.
"Mom! What's wrong?" vraagt hij direct.
Paris kijkt even naar de grond. Maar voordat ze wat kan zeggen, wordt er op de deur geklopt. Beide kijken achterom en zien dan de deur opengaan. Scooter komt naar binnen en ziet de twee zitten. Justin kijkt dan van Scooter terug naar zijn moeder en vraagt nog een keer, maar dan op een doordringende toon: "Mom! What is going on?!"
Paris kijkt ook even naar Scooter. Dan kijkt ze weer terug naar Justin en zegt half huilend: "The van that hit your car yesterday. That was not an accident."
Justin staat meteen op en roept: "WHAT?!"
Scooter slikt even en zegt dan: "They expect us at 10 am at the policestation."
Justin kijkt direct naar Scooter.
"Policestation?" vraagt hij onbegrijpelijk.
Scooter kijkt ook triest en antwoordt: "They can give us more information about the hitman."
Justin snapt er nu helemaal niets meer van. "Hitman? What the hell?! Is someone trying to kill me?!"
Paris en Scooter kijken elkaar even aan. Beide in een wanhopige bui met trieste blikken.
Paris pakt dan Justin's hand en gaat ok staan. "Justin, we have to prepare ourselfs for dangerous moments."
Justin schudt zijn hoofd: "This is not happening! Why is this going on?!" Justin rent dan de badkamer in. Scooter en Paris kijken naar de badkamer deur en horen Justin huilen.
Scooter zegt dat hij buiten wel even wacht totdat Justin zover is. Paris knikt en loopt naar de deur van de badkamer. Langzaam doet ze de deur open zit dat Justin op de rand van het bad zit te huilen. Paris gaat naar hem toe tilt hem op, zodat hij staat. Ze omhelst hem, maar Justin is sneller en slaat zijn armen om zijn moeder heen. Met zijn hoofd druikt hij veilig tegen haar aan.
"Why is this happening? Why does this happen to me?!" vraagt hij in volle paniek.
Paris vrijft met haar hand over de rug van haar zoon en sust hem een beetje.
"Everything will be alright. We will battle ourself through this. Just like we always do," zegt ze coachend.
Justin geeft dan een beetje toe: "You are right, but what are we going to do at the policestation?"
paris haalt haar hand door Justin's haren en glimlacht: "They will give us more information abou the hole situation."
Justin knikt en zegt dat hij dan maar even onder de douche gaat. Paris knikt en zegt dat dat een goed plan is.
Paris verlaat de badkamer en Justin zet de douche aan. Paris maakt in die tussentijd een ontbijt klaar, wanneer Justin onder de douche staat. Alles spookt in zijn hoofd. De gevaren die kunnen gaan komen. Moet hij dan ieder moment van de dag om zich heen kijken? Alle fans achter de dwanghekken goed in de gaten houden dat er nergens een gek tussen staat met een geweer?
Een klein uurtje later parkeert Scooter de auto voor het politiebureau en samen met Paris en Justin stapt hij uit.
Ze lopen dan naar binnen en bij de balie zegt Scooter: "I am Scooter Braun. We are here for the 10 o'clock meeting with officer Lesley Watts."
De dame achter de balie typt even op haar computer en zegt dat ze even in de wachtruimte mogen zitten. Ze zal Lesley laten weten dat ze er zijn.
Scooter gaat naast Justin zitten. Aan de andere kant van Justin zit Paris. Justin's benen wiebelen en shaken behoorlijk. Hij is enorm zenuwachtig en nerveus. Hij kan niet eens indenken wat hij dadelijk te horen gaat krijgen. Een optreden geven voor duizenden fans, geen enkele spanning, maar nu hier zitten lijkt wel een hel.
Na enkele momenten staat er aan het einde van de gang een vrouw en roept: "Scooter Braun?"
Alle drie kijken vanuit de wachtkamer op. Ze staan op en lopen naar het einde van de gang. Daar staat Lesley op hen te wachten en Scooter kan al zien dat ze een troostende glimlach draagt. Ze schudt de hand van iedereen en neemt ze dan mee naar een kamertje.
"Please take a seat," zegt Lesley.
Wanneer Lesley ook zit, kijkt ze even naar Justin en vraagt: "How are you doing, Justin? Still shaken up?"
Justin knikt en met een schorre stem antwoordt hij: "Still some pain and my head is upside down."
Lesley knikt en pakt dan vanuit een bakje op haar bureau een dossier. Ze opent hem en haalt er een foto uit. Deze legt ze voor de drie neer. Direct kijken ze alle drie met grote ogen naar de foto.
"Who is that?" vraagt Paris.
Lesley wordt op dit moment door alledrie met grote ogen en vragende blikken aangekeken.
"This is the hitman of the night Justin was hit of the road." zegt ze.
Alledrie knikken en Scooter vraagt: "Do you know why and who he is?"
Lesley knikt: "His name is Trey Ulrich. He seems to be a former member of the CIA."
Scooter en Paris kijken elkaar even aan met grote onbegrip. Justin kijkt nog een keer naar de foto. Dan slaat hij zijn handen in zijn ogen om het huilen te voorkomen, maar het is al te laat. Er komen langzaam tranen in zijn ogen.
Vanachter zijn handen vraagt hij: "Why?"
Even is het stil. Paris en Scooter kijken naar Lesley, welke triest naar Justin kijkt.
"We strongly believe that he is now a hitman and works for every money he can get."
Justin haalt zijn handen voor zijn gezicht weg. Met een enorme blik van onbegrip vraagt hij: "Someone wants me dead?"
Lesley knikt: "I am afraid s..."
Lesley kan haar zin nog niet afmaken of bij Justin slaat de paniek helemaal uit. Hij gaat staan en kijkt vol paniek in het rond.
"What?!" roept hij, "What do I have to do? Why does someone want me dead? Why me? How am I going to protect myself?"
Iedereen kijkt de verwarde Justin aan. Justin krijgt het enorm warm en begint te zweten.
"I have to go outside for fresh air." zegt Justin. Paris staat ook op en neemt hem even mee naar buiten.
Scooter en Lesley zitten nog als enigste in het kamertje. Scooter zet zijn ellebogen op het bureau en laat zijn hoofd op zijn handen rusten. Hij denkt na. Ook hij weet niet wat ze nu moeten doen. Vanuit deze positie kijkt hij naar Lesley.
"What should we do?" vraagt hij hopeloos.
Lesley slaat het dossier iets verder open en kijkt naar de pagina. Even slikt ze en kijkt dan terug naar Scooter.
"We meight have one solution; a tip from a collegue." zegt ze zachtjes. Scooter haalt zijn handen weer terug en kijkt serieuzer naar Lesley.
"It sounds like something very tricky?" vraagt hij nieuwsgierig.
Lesley knikt: "A ex-soldier of the US-Army."
Scooter kijkt verbaasd en vraagt om uitleg.
Lesley haalt het formulier uit het dossier en legt hem voor Scooter neer. Scooter ziet dat het een persoonsomschrijving is met foto. Er staat een man op in uniform met een gevochten gezicht. Zijn naam is Victor Sinclair.
"What's with him?" vraagt Scooter.
Lesley kijkt Scooter recht in zijn ogen aan en zegt: "We have this intel from the CIA. He is back on perrol after his time in jail."
"JAIL?!" roept Scooter direct.
Lesley knikt en vertelt dat hij een zeer goede soldaat moet zijn geweest, maar door een vervelend incident is hij oneervol ontslagen. Hij heeft 5 jaar moeten zitten en komt nu weer vrij. Hij zou zeer goed zijn in het beschermen van mensen en het voorkomen van aanvallen.
Scooter luistert het aan en vraagt dan aan Lesley: "But why do you offer him to us?"
Lesley glimlacht: "I knew you would ask me that."
Lesley bladert door in het dossier en haalt er nog een formulier uit.
Scooter krijgt het te zien en ziet direct een foto van twee soldaten met elkaars armen over elkaars schouders. Scooter's ogen vergroten, wanneer hij ziet dat het Trey Ulrich en Victor Sinclair zijn.
"They were friends?" vraagt Scooter.
Lesley knikt: "They both served our country in a special force unit."
Scooter houdt zijn hand voor zijn mond, wanneer er iemand anders het kamertje binnenkomt lopen. Scooter kijkt meteen aan en ziet een man in pak binnenkomen.
Hij steek direct zijn hand uit naar Scooter en zegt: "Scooter Braun? My name is Thomas Shepard, CIA."
Scooter schudt zijn hand en stelt zich nogmaals voor.
Thomas gaat naast Lesley zitten. Voordat hij verder iets wil zeggen, komen Paris en Justin weer binnen.
Beide kijken erg verbaasd, wanneer ze Thomas zien zitten.
"Who are you?" vraagt Justin meteen assertief.
Thomas glimlacht en staat op. Hij steekt zijn hand uit en vertelt wie hij is en waarom hij hier is.
"Your manager Scooter has already seen the suitable new bodyguard for you."
Justin gaat gelijk weer zitten en kijkt naar het dossier van Victor.
"Why is he so special to become my bodyguard?" vraagt Justin.
Hij kijkt eerst even naar Scooter. Scooter heeft de afgelopen jaren Justin in heel veel dingen geholpen en ondersteund. Justin vertrouwt hem erop dat hij altijd alles goed regelt. Als Scooter al weet wat Victor allemaal zou kunnen en hij gaat ermee akkoord, dan vertrouw Justin het ook.
"Who is Victor Sinclair, Scooter?" vraagt Justin dan aan Scooter.
Scooter zet een kleine glimlach op.
"On the records, he will be a perfect defender," zegt Scooter en kijkt dan naar Thomas en Lesley, "but why do we get him so easely?"
Thomas houdt zijn glimlach en zegt dat er maar weinigen zijn die je kan beschermen tegen iemand als Trey Ulrich.
Justin knikt langzaam en kijkt naar het bureau. Paris en Scooter kijken elkaar aan. Paris heeft twee grote vraagtekens in haar ogen staan. Scooter knikt alleen met de melding dat hij wel akkoord kan gaan met Victor als bodyguard. Al heeft hij wel in zijn achterhoofd dat Victor ook wordt ingezet om Trey op een of andere manier te pakken te krijgen.
Scooter draait zijn hoofd naar Thomas en zegt: "Victor has a assignment of the CIA to kill Trey?"
Nu kijkt iedereen naar Thomas, die zijn blik verandert naar een neutrale blik.
Thomas knikt zachtjes: "He has been given the green flag to shoot Trey on sight."
Dan knikt Scooter en kijkt weer naar Paris, die nu begrijpt dat het wellicht een goed idee is om Justin onder de vleugels van Victor te laten.
Paris wrijft over de schouder van Justin en glimlacht: "What do you think about it?"
Justin bekijkt de foto van Victor nog een keer en kijkt dan naar Thomas.
"He will protect me, you give me your word?"
Thomas knikt: "He is the best man I have."
Justin knikt dan ook en zegt dat hij hier wel meer akkoord kan gaan. Ook al heeft ook hij in zijn achterhoofd zitten dat Victor ook op zoek zal gaan naar Tray. Hij hoopt niet dat hij echt lokaas gaat worden.
Justin, Paris en Scooter bedanken de twee dan en Lesley zegt dat ze alles in orde zal maken en dat Victor morgen al tot hun beschikking zal zijn om kennis met ze te maken.
De drie knikken en gaan dan naar buiten.
Er zijn nog geen reacties.