Max&Beer
Max wordt wakker samen met Beer. Max gaapt en doet de gordijntjes open. Samen met Beer kijkt hij naar buiten. Ze zien dat het zonnetje schijnt en dat het heel mooi weer is. Max zegt tegen Beer dat ze vandaag gaan buiten spelen. Max luistert naar zijn rommelende buikje. “We gaan eerst wat eten “, zegt hij tegen Beer.
Mama heeft een ontbijtje gemaakt voor Max en Beer. Wat ziet dat er allemaal lekker uit! Mama heeft veel op tafel gezet. Wat moeten Max en Beer nou kiezen? Beer vindt een boterham met jam zo lekker! Zijn gezichtje zit helemaal onder de jam! En Max vindt een boterham met chocolade pasta het lekkerst. Wat vind jij lekker op je boterham?
Dan mogen ze eindelijk van mama buiten spelen. Wat zullen we vandaag eens doen vraagt Max aan Beer. Dan ziet Max tussen de struikjes een mooie boom. Perfect om een boomhut in te maken! “Beer ik weet wat we gaan doen”, roept hij blij. “Wij gaan een boomhut maken alleen voor ons tweetjes!”.
Max en Beer zijn uitgespeeld in de boomhut en zien dat zijn vriendjes Peter en Bobo bij het tuinhekje staan. Peter vraagt aan Max en Beer of ze mee gaan voetballen. Daar hebben Max en Beer wel zin in! Het is een spannend potje voetbal en Max en Beer doen goed hun best samen rennen ze achter de bal aan. Dan schiet Beer de bal in het goal/doel?. Max en Beer hebben gewonnen!
Mama komt de tuin in gelopen. ”hebben jullie leuk gespeeld?, vraagt ze. “ja mama, we hebben een boomhut gemaakt en we hebben met Peter en Bobo een wedstrijdje voetballen gedaan, dat was heel spannend” ,zegt Max blij. ”Jullie zijn wel heel vies geworden, jullie moeten echt in bad”, zegt ze streng.Max kijkt naar Beer en ziet dat hij helemaal onder de modder zit en nog een beetje jam om zijn mondje heeft!
Er zijn nog geen reacties.