Hoofdstuk 3
Ik gooi mijn kamerdeur hard achter me dicht en laat me op mijn bed ploffen, maar vrij direct sta ik ook weer op, loop naar de deur en doe hem op slot. Weer ga ik naar mijn bed en laat me tussen mijn kussens vallen.
Tranen stromen over mijn wangen. Ik draai me op mijn buik en duw mijn hoofd in een wit fluwelen kussen. Het kussen wordt nat en zwart van mijn tranen en mascara. Ik til even mijn hoofd op dat ik kan ademhalen, maar laat hem dan weer vallen.
Zo blijf ik een tijdje liggen, huilend, met mijn hoofd in een kussen gedrukt. Tot ik voetstappen op de trap hoor. Langzaam en zacht. Ik weet dat ze van mijn zus zijn, want ik hoor hakken. En mijn moeder draagt nooit hakken. Behalve naar haar werk.
De hakken stoppen voor mijn kamer. Mijn zus klopt aan. Ik reageer niet.
‘Linn, come on! Ik ben het, Suze!’ zegt mijn zus. Ik reageer nog steeds niet. Als ze nog een keer klopt, roept, en er niks gebeurd, stampt ze verwend op de grond als een klein kind.
‘Linn, come on, doe me een lol!’ zegt ze weer. ‘Ik wil alleen even met je praten.’
Ik til langzaam mijn hoofd op en veeg met mijn hand de uitgelopen mascara zo veel mogelijk weg. Moeizaam en zuchtend kom ik overeind, strompel naar de deur, doe hem open en keer weer terug naar mijn bed. Ik ga met mijn rug tegen de muur aanzitten en druk een kussen tegen mijn bovenlijf aan.
‘Thanks,’ zegt Suze. Ze komt naast me op mijn bed zitten en kijkt naar mijn raam. Ik volg haar blik en heb zin om erin te gaan zitten, sta op en doe het. Het kussen leg ik neer en met een plof laat ik me erboven op zakken. Ik sla mijn armen om mijn benen heen en kijk naar onze tuin, het grote zwembad, het strand en de zee. De tranen prikken weer achter mijn ogen. Dit zou ik allemaal moeten missen. Ik zou het misschien wel nooit meer terugzien.
Suze kijkt naar me zonder iets te doen. Ik erger me eraan.
‘You wanted to talk anyway?’ vraag ik.
Suze fronst haar wenkbrauw. ‘Ja. Waarom doe je nou zo, tegen mama? Voor hen is het ook niet makkelijk hoor, om ons naar Nederland te laten gaan!’
‘Te laten gáán?!’ spuug ik er bijna uit. ‘Te laten gaan!? Ze sturen ons! Ze willen gewoon van ons af!’
‘Nee, zo zit het niet. En dat weet je zelf ook wel.’
‘Pffff!’ Ik rol met mijn ogen draai mijn hoofd weer naar buiten, zodat ik het strand kan zien. Over een paar uur gaat de zon onder. De laatste keer voor mij. En ik ga er vol van genieten.
Suze zucht en staat op. ‘Je moet het zelf weten, maar je doet mama er geen lol mee als je de hele tijd maar blijft… zeuren,’ zei ze. Ze moest even nadenken om op het woord ‘zeuren’ te komen. Ik negeer haar. Ze loopt naar de deur en laat hem met een klap dichtvallen. De tranen stromen over mijn wangen en leg mijn hoofd tegen het kozijn.
Ik schrik op van het geluid van mijn mobieltje. Ik sta op, rek me even goed uit en loop naar het mobieltje. Ik kijk erop en zie dat Sem belt. Ik klaar op en neem op.
‘Hi, dear!’ zeg ik.
‘Hello, honey. Can I see you?’ vraagt Sem.
‘Yes, of course. But you will come tonight, aren’t you?’ vraag ik paniekerig. Hij moet er wel bij zijn!
‘Yeah, of course I will come! But I want to come earlier. Is that possible?’
‘Eh, now, right now?’
‘As it could..’
‘Yes, of course!’
‘Okay, see you later!’
‘Bye, later…’ zeg ik. Wat is Sem toch weer lief. Wat ga ik hem missen. Ik laat mijn mobiel weer op mijn bed vallen en loop naar de spiegel. Ik zie er niet uit! Mijn haar zit door de war, mijn ogen zijn rood van het huilen en de mascara zit overal over mijn wangen. Ik heb zin om te douchen. Ik pak mijn mobieltje en stuur een sms’je naar Sem.
I’m sorry, I want to take a shower. Could you come a little bit later, please? Iloveyou xx
Ik laat hem weer vallen en begin me vast uit te kleden. De mooie kleren die ik al had klaargelegd voor vanavond neem ik mee naar de badkamer. Ik loop nog een keer terug naar mijn kamer om douchecrème te pakken, en op dat moment heb ik een sms’je, van Sem.
No problem. See you later, honey. Loveyouto xxx
Ik wordt helemaal warm van binnen, pak mijn douchecrême weer op en loop naar de badkamer.
Na een warme, ontspannen douche loop ik weer terug naar mijn kamer, helemaal klaar voor vanavond. Als ik binnenkom laat ik van schrik mijn douchecrème op de grond vallen. Op mijn bed zit Sem. Op de grond liggen rozenblaadjes, overal staan waxinelichtjes te branden en op een tafeltje naast mijn bed staan 2 koppen dampende thee en een bakje borrelnootjes, soepstengels en zouten vlindertjes. Net als op ons eerste afspraakje bij hem thuis. De tranen schieten in mijn ogen en ik kan net op tijd mijn bed vastgrijpen voor ik om zou vallen. Sem schiet omhoog en omhelst me. Ik sla mijn armen om hem heen en huil als een klein kind. Hij leidt me voorzichtig naar het bed en we gaan zitten. Hij slaat zijn arm om me heen, ik laat mijn hoofd op zijn schouder vallen en ik kijk nog een rond in mijn kamer.
‘How beautiful. How sweet. Sem…’ brabbel ik.
‘Special for you. Because I love you. And I will never forget you. Never,’ zegt Sem, en hij zoent me. Ik zoen terug en mijn hart klopt hevig in mijn borstkas. Hij streelt door mijn haren en ik doe hetzelfde bij hem. Als we stoppen pakt hij een handje borrelnootjes en leunt nonchalant tegen de muur aan. Ik ga tegen hem aanliggen met mijn hoofd op zijn borstkas, pak een paar borrelnootjes uit zijn hand en stop ze in mijn mond.
‘I’ll miss you so much, Sem,’ zeg ik. ‘I will really not survive this without you.’
‘It’s okay, honey,’ antwoordt Sem. ‘I will come every vacation and more times if it’s possible. We will stay together, forever!’
Ik geloof hem. Hij zou het zo doen. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het al kwart over 6 is.
‘Do you want to dinner?’ vraag ik Sem.
‘Yes, nice. I’m hungry,’ zegt hij. We staan op, hij doet de deur voor me open en sluit hem weer als ik uit de kamer ben. We lopen samen naar beneden en daar staat ons een heerlijk diner te wachten.
Als we klaar zijn staan Sem en ik op, helpen eerst met opruimen en lopen dan langzaam naar boven. Maar onderweg hoor ik allemaal gegil en gelach en komen mijn vriendinnen gillend mijn huiskamer binnenrennen. De grote driedubbele deur naar de achtertuin stond open, dus ze konden makkelijk binnenkomen. Al mijn 8 vriendinnen en 3 vrienden leggen cadeautjes op de bank en vallen mij om de hals, en daarna Sem. Uit medelijden dat we elkaar moeten missen.
Er zijn nog geen reacties.