My Love-Hate Relationships at Hogwarts [22]
Have fun
Terwijl de meeste leerlingen door elkaar de gigantische trappen op liepen, gingen wij de andere kant op. Een aantal kleine trapjes naar beneden en dan naar links. Op het einde van de gang zag ik het grote stilleven-schilderij dat naar de keukens leidde en liep erheen. Toen draaide ik nog een keer naar rechts en keek naar nog een schilderij. ‘Groentebouillon, origineel deze keer’, lachtte ik naar de grote kom soep, waar een lachje op verscheen. Het schilderij vloog open zodat er een holte vrijkwam. Ik stapte door het gat en wenkte mijn zus. Ik liep door tot in een grote, gezellige kamer die gehuld was in grote geel-zwarte doeken. Er stonden een tiental dikke zetels die in de winter zelfverwarmend waren. ‘Waar zijn de slaapzalen? Ik wil zo graag uitpakken’, vroeg mijn zus met puppy-oogjes. ‘Volg mij maar even, dan zal ik ook even uitpakken’, zei ik en liep vooruit. Ik liep een trap af, en nog een, en nog een totdat ik aan twee grote ronde deuren kwam. Ik opende de linkse en ging naar binnen. Er verscheen een klein halletje met weer een paar deuren. ‘En nu moet je zoeken naar je koffer. Ik weet al waar ik slaap’, vertelde ik en wees naar een van deuren. ‘Oke, bedankt’, grijnsde ze en gaf me snel een kus op mijn wang. Daarna verdween ze in een kamer. Ik liep naar de deur die ik had aangewezen en ging naar binnen. Er zat al een meisje haar spullen uit te pakken en ik zag direct wie het was.
Reageer (1)
snel verder
1 decennium geledenXoXo-K