Droomjongen
Vandaag de eerste schooldag, heb er geen zin in. Het was net zo leuk.
Ik zet mijn fiets in het rek als ik mijn beste vriendin Lotte aan zie komen fietsen.
'Hé Lieke!' roept ze naar me.
'Hé Lot' roep ik terug. 'Heb je er ook al zo'n zin in?'
'Grapje zeker?' zegt ze. En we lopen lachend naar de kluisjes.
Lotte en ik hebben veel afgesproken deze vakantie. We gingen allebei precies tegelijk op vakantie. Normaal gaan we verschillend zodat we niet kunnen afspreken. Als ik dan thuis ben is zij er niet, en ook andersom.
'We zijn de eerste!' zegt Lotte als we het klaslokaal binnengaan.
'Hallo, ik ben meneer Siemens. Jullie mentor voor het komende jaar.' een klein mannetje van in de 30 met een scheve bril kijkt hun afwachtend aan.
'Hoi' zeggen ik en Lotte tegelijk en we lachen weer.
Als uiteindelijk de rest van de klas binnenkomt let ik niet op.
Lotte stoot me aan, 'kijk!'
Er komt een jongen het lokaal ingelopen, bruin kort haar, bruine ogen en gespierd.
'Het begint al goed voor je!' lacht ze.
Waarom heb ik Lotte ooit verteld waar ik op val?! Dat moet ik echt nooit meer doen...
'Hierover hebben we echt al heel vaak gepraat, geef maar toe!' zegt ze terwijl ze me afwachtend aankijkt met een big-smile.
'Hij is niet verkeerd' aan mijn stem hoor ik dat het niet erg overtuigend klinkt. Die jongen is echt leuk! Maar hij zag haar vast niet zitten...
'Geef nou toe, hij is je droomjongen!' zegt ze terug, ze geloofde me dus niet...
Er zijn nog geen reacties.