Titel: Olivia's message.

Ik opende de deur van de kamer. Nergens was Emma te bespeuren. Ik ging kijken in de slaapkamer. Daar lag ze. De schone slaapster. Ik wachtte tot ze wakker werd zodat ik haar het cadeau meteen kon afgeven.

Ze opende haar ogen. Afwachtend kwam Roos dichterbij. Emma vroeg wat chagerijnig: "Hoe was het gisteravond? Ik hoop dat je het leuk vond."
"Het spijt me", zei ik. "Maar ik heb wel een cadeautje." Ik schoof de Polaroid in haar richting. Haar ogen gingen wijd open. "Dit meen je niet!" riep ze. "Die wil ik al zo lang!" Ze gaf Roos een knuffel. Volgens mij was alles nu beter. Ze vertelde over de nacht ervoor, maar eigenlijk was er niet zoveel gebeurd. Ze maakten plannen voor vanmiddag. Ze zouden naar de cinema gaan, dat stond vast.

Roos' gsm trilde in haar broekzak. Ze hoopte op een berichtje van Harry, maar tot haar grote verbazing was het sms'je van Olivia.
We need to talk
x Liv

Stond er op het scherm te lezen. Het klonk nogal ernstig. Meteen antwoorde Roos.
Where will we meet?
And when?
Kisses, Roos.

Nog geen minuut later kreeg ze antwoord.
Same store like yesterday. 2pm.
x Liv


"Emma? Er eh.. Is iets tuusengekomen voor vanmiddag. Ik heb een afspraak..." Roos kon haar zin niet afmaken, of de nijdige stem van Emma onderbrak haar: "Met Harry zeker?"
"Nee, Emma, eigenlijk.. Het is met een meisje die ik gisteren ontmoette. Ze heet Olivia. Ik kreeg net een sms. Het klinkt nogal ernstig."
"Nou als jij zozeer met 'Olivia' wil afspreken, ga je gang maar. Misschien ben ik gewoon niet zo interessant als ik zelf steeds beweer."
"Denk je er nou zo over? We zijn nog steeds beste vriendinnen, hoor! Ik beloof je dat we zeker nog wel naar de cinema gaan!"
"Vergeet wel niet dat we morgen naar huis moeten vertrekken."
Crap, ze had gelijk. Ze zouden morgen alweer naar huis gaan. Zou ze Harry dan eigenlijk wel nog zien? En Olivia? Roos maakte zich zorgen. Ze moést langer blijven. Had ze maar een extra ticket gekocht.
"Nou, bij ons thuis hebben we toch ook cinema's?"
"Zie je, dat is nou wat ik bedoel. Denk toch niet steeds enkel aan jezelf", zei Emma boos.
"Als we thuis zijn zal alles gewoon weer hetzelfde verlopen als normaal, hoor!"
"Denk je?"
Emma zette Roos aan het denken. Wat bedoelde ze daar nou weer mee?
Nou het maakt niet uit, ze ging gewoon vanmiddag naar Olivia, dat was zeker.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen