----Harry---

Toen we ons appartement weer inkwamen ging ik direct een schaar halen. Justine ging naar de jongens die aan de tafel zaten te praten. Ik nam de schaar uit de kast en liep toen naar de anderen. Ik smeet het tijdschrift op de tafel gevolgd door de schaar. Ik ging zitten en sloeg het tijdschrift open. Mijn oog viel op mijn naam, ik keek in de inhoud naar het paginanummer en begon te bladeren. Ik was eindelijk bij de juiste bladzijde, en meteen viel mijn oog op een foto van mij, naast de foto stond een foto van Justine, dan een gelijkheidsteken en dan een hartje met een vraagteken. Langzaam liet ik mijn ogen over alle foto’s glijden en telkens verscheen er een kleine glimlach op mijn gezicht, maar die verdween ook weer snel toen ik allemaal haat reacties zag. Ik kon dan wel geen Nederlands, maar ik wist dat de meeste reacties slecht waren, dat was nou eenmaal zo. Mijn oog viel op een reactie die in het Engels geschreven was, ik gromde, stond op liep naar de slaapkamer en sloeg de deur met een harde klap dicht. Ik haatte het als mensen zo’n dingen schreven terwijl ze niet eens weten of het wel waar was. Niet veel later liep de eerste traan over mijn gezicht. Ik sloot mijn ogen en dacht weer na over dat ene zinnetje. Ik stopte mijn gedachten toen ik de deur hoorde opengaan. Zachte voetstappen mengden zich met mijn gesnik. Ik wist dat het Justine was, ik herkende haar voetstappen, ik herkende de kleine zachte tikjes van haar ballerina’s. het bed zakte een beetje in, en niet veel later voelde ik haar armen om me heen. De plaatsen waar haar adem mijn huid raakte tintelden. Haar ene hand bewoog zachtjes over mijn rug terwijl ze met de andere hand de tranen van mijn gezicht haalde. Ik keek haar met betraande ogen aan en drukte een kus op haar lippen. ‘Wil je me vertellen wat er is?’ vroeg ze stilletjes. Ik sloeg mijn blik naar beneden en opende mijn mond om iets te zeggen, maar ze was me voor. ‘Heb je dat zinnetje gelezen in mijn tijdschrift? Komt het daardoor?’ Ik knikte en sloeg mijn armen dan om haar heen. Telkens als ik bij haar was, was ik rustig, terwijl ze soms niets zei. Ze is echt perfect, ik hou van haar, heel veel.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen