Primrose



Effie jubelde opgewekt verder en liep toen naar de jongens bol graaide erin , en trok er een papiertje uit , ze liep naar die microfoon en zei toen: 'Peeta Mellark!' Er kwam een jongen met blond haar , naar het podium gelopen , hij stak zijn hand uit , en ik schudde zijn hand. 'Een hartelijk applaus voor onze tributen : ’ Primrose Everdeen en Peeta Mellark!' Op het plein bleef het doodstil , er was niemand aan het applaudiseren. Er kwamen vredebewakers aan die ons naar een gebouw brachten , waar we afscheid mochten nemen van onze dierbaren , mijn moeder kwam langs en ik omhelste haar .’Mamma ik kom terug om je te helpen! Ik hou van je.’Mijn moeder gaf me een medallion ik deed hem open en er zat een foto in van Pappa , Mamma , Katniss en mij. Ook zat er een muziekje in.
Ik gaf haar een kusje en toen kwamen er twee vrede bewakers
en ze trokken mijn moeder de kamer uit.'Prim , ik hou va-.'En de deur sloeg dicht.Ik ging op een sofa zitten , mijn vingers gleden over de zachte stof en de kussens waren ook zo zacht ik pakte er een vast , duwde mijn gezicht erin , en begon zachtjes te huilen.


Effie kwam mijn kamer ingelopen om te zeggen dat we naar de trein moesten. Ik had nog nooit in een trein gezeten , omdat het verboden is om te reizen. In onze trein zou ik ook mijn mentor zien. Haymitch , het was bekend dat hij nogal van een borrel hield , en niet erg spraakzaam is. Effie begeleide me naar mijn coupe en melde dat ik over twintig minuten bij de lunch moest zijn. Deze ruimte was prachtig , ik keek naar de kroonluchter waar wel honderden kristallen aan hingen , het licht brande fel , alles hier is prachtig. Ik liep naar de badkamer en er hing een kraan aan de muur , dat volgens mij een douche heette , dat is iets wat we ons in district 12 niet kunnen veroorloven. Ik liep mijn coupe uit en vroeg iemand waar de eetzaal was , toen ik daar aankwam , zag ik een tafel staan met héérlijk eten , ik moest me inhouden om niet naar de tafel te stormen , want Oóó wat had ik een honger. Ik ging aan de tafel zitten en pakte een broodje , deed er een beetje jám op en beet een stukje af. Dit was heerlijk , ik keek naar een warme beker met bruine vloeistof erin , er kwam allemaal damp vanaf , voorzichtig nam ik een slokje en de zoete aroma vulde mijn mond. Toen kwam Peeta eraan.'H-hoi Peeta , w-wat een lekkere maaltijd he?' Ik wist dat het nergens op sloeg maar ik had behoefte om te praten.' Ja zeker!' Zei Peeta en hij pakte een bakje met fruit , ik pakte ondertussen mijn tweede broodje en net toen ik die gesmeerd had kwam Effie aangelopen. We begroete haar en begonnen over wat koetjes en kalfjes te kletsen. Toen Haymitch de eetzaal binnen kwam was het gelijk stil , Haymitch kwam naast mij en Peeta zitten , en hij stonk een uur in de wind , zo te zien dacht Peeta het zelfde want hij trok wit weg. Toen we klaar waren had ik het gevoel dat ik één week niks hoefde te eten , maar een paar uur later tijdens het diner had ik twee borden vol opgegeten , ik besloot om de douche uit te proberen , ik drukte op allerlei knopjes en de straal werd warmer , kouder harder of zachter. Toen ik klaar was met douchen , trok ik een lichtroze pyjama aan en kroop in het warme bedje , sloot mijn ogen en droomde over de verre reis naar het capitool waar mijn avontuur zou beginnen.


Ik werd schreeuwend wakker van een verschrikkelijke nachtmerrie waarin ik uit een boom viel en er grote vogels naar me toe kwamen vliegen en me op eten tot er alleen nog restjes vlees en bot lagen , ik kon niet meer slapen dus sloeg de warme deken van me af en liep naar de keuken waar ik een glaasje water vroeg aan een bediende , ik keek naar het raam waar de bomen voorbij zweefde , het ging zo verschrikkelijk snel , morgen zouden we in het Capitol aankomen waar ik de andere tributen onder ogen moest komen , dat wou ik niet , Peeta kwam ook de keuken binnen gelopen.''He Prim.' Zei hij.'Kan je ook niet slapen?' Ik knikte en Peeta kwam bij me zitten.'En jij?' Vroeg ik. 'Ik kan ook niet slapen.' Zei hij en gaf me een aai over mijn hoofd. Mijn oogleden werden zwaar en niet veel later voelde ik twee armen om mijn benen die me optilden en me op een zacht matras legde.

Reageer (2)

  • Dionysus

    Leuk, leuk, leuk! verder jij^_^

    1 decennium geleden
  • Care

    Klik Het liedje in het verhaal zelf doet het niet.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen