Enjoy!

Na Liam een uitbrander te hebben gegeven, dragen mijn benen me naar de keuken. Daar tref ik Demi, Phil en nog een jongen aan, zittend aan de tafel. Mijn hart slaat een slag over bij het zien van de jongen. Ik voel mijn bloed koken van woede. Hij is de jongen die Liam zo veel pijn gedaan heeft. Zonder wat te zeggen draai ik me om en been de keuken uit. Ik ga naar mijn kamer om af te koelen en om Liam te sms-en.

To: Liam <3
Je raad nooit wie hier ook in het huis is.
Ik mis je. Zie je snel.
Xx

Zuchtend laat ik me achterover op mijn bed vallen en wacht op een sms’je van Liam terug. Als hij na een half uur nog niet heeft gereageerd, sta ik op en ga naar de keuken. Ik ga naast Demi zitten en bestudeer het tafelblad, niet wetend wat te zeggen. ‘Moet je wat drinken?’ Demi kijkt me lief aan. Ik knik en richt mijn ogen weer op de tafel. Demi zet een glas cola voor me neer. Met trillende handen pak ik het glas op en neem een klein slokje. Als ik het glas neer wil zetten, klotst meer dan de helft over de rand. Vlug zet ik het glas neer en voel hoe het bloed naar mijn wangen stijgt. ‘Sorry, ben een beetje nerveus.’ Excuseer ik me en sta op om een doekje te pakken. Ik maak de tafel schoon en ga rustig zitten, op mijn hoede voor meer klunzige ongelukken. ‘Het maakt niet uit, Sarah. Het zal niet makkelijk voor je zijn. De ene dag in vertrouwd gebied en de andere dag bij een totaal vreemd gezin.’ Demi wrijft liefdevol over mijn rug. Ik schenk haar een klein dankbaar glimlachje. ‘We gaan vanavond uit eten. Om elkaar wat beter te leren kennen. Dus als je je nog wil omkleden, zou ik dat nu doen.’ Phil kijkt me even aan en richt dan zijn aandacht op zijn zoon. De persoon die ik het liefst zou willen vermijden, maar dat kan ik niet maken tegenover Demi en Phil. Ik sta op en ga naar boven. Ik pak mijn mobiel om te kijken of Liam al heeft gereageerd, maar helaas. Ik gooi hem op mijn bed en loop naar de kast. Ik zie twee on uitgepakte koffers staan en sleep ze mee de kamer binnen. Ik doe ze open en smijt al mijn kleren eruit, op zoek naar iets geschikts. Eindelijk vind ik iets. Ik pak nog wat schoon ondergoed en loop naar de badkamer. Langzaam trek ik mijn kleding uit en ga onder de douche staan. Ik was mijn haar en mijn lichaam en ga eronder uit. Ik droog me af en trek schoon ondergoed aan. De warme lucht van de föhn laat mijn haren drogen. Als ze droog zijn, breng ik ze in model. Ik kleed me aan en breng nog wat make-up aan. Tevreden kijk ik naar mijn spiegelbeeld en ga naar beneden waar iedereen al op me zit te wachten. Demi kijkt me even goedkeurend aan en de persoon die ik het meest haat, neemt me in zich op. Ik draai me om en trek mijn jas aan. We vertrekken naar het restaurant.


Niet zo'n hele lange.
Bij vier reacties vanavond nog een hoofdstuk!
Xx

Reageer (4)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen