Garuda
Vijf maanden later...
Als Steel in de gym zit komt Donny ineens binnen lopen. Alle andere gevangenen zijn ineens stil. Muisstil. Steel loopt op hem af en zegt: ‘They can’t kill you, right?’
Donny schudt dan zijn hoofd en beide omhelzen elkaar even.
Donny heeft weer een paar dagen isolatie gehad.
Samen met Steel heeft hij alweer elf grote rellen veroorzaakt. Daarin heeft Steel al drie en Donny vijf andere gevangene vermoordt. De twee hebben nu al een abonnement op de isolatiecel genomen. Iedere keer als er weer een rel of ruzie begint, worden de twee door zeker zes tot tien andere uitgedaagd. Sinds kort wordt Donny ook anders genoemd; Garuda. Een demon uit de oude Oosterse religies. Stil als het moet en een enorm monster als het wil. Je moet heel wat gedaan hebben wil je in ‘Hell’, de enige beschrijving voor deze gevangenis, een bijnaam krijgen.
Garuda loopt dan naar het deel waar de Afro-Amerikanen zitten. Die vechten wel eens mee aan Steel’s en Garuda’s zijde.
Garuda gaat op een tafel staan en zegt met een accent: ‘Yo brothers! Garuda is back!’
‘Yeah!’ roepen de anderen dan.
Garuda gaat dan ook ergens zitten met Steel en ziet vanuit zijn ooghoek dat hij in de gaten wordt gehouden door een groep nieuwe gevangenen.
Waarschijnlijk binnen gebracht toen hij in de isolatie zat.
Later die middag zitten Garuda en Steel in hun cel.
De twee praten veel. Steel zit al een paar jaar en heeft nooit iemand gehad om mee te praten.
Op een gegeven moment komt Marquez voor hun cel te staan. De twee kijken op en zien dan dat hun celdeur open wordt gedaan. Twee andere bewakers brengen nog een bed binnen. Garuda reageert meteen en zegt: ‘We don’t do pajama party’s.’
Steel schiet meteen in de lach en Marquez krijgt ook een glimlach.
Marquez stapt de cel in en zegt: ‘I know. That’s why I bring you two a Chinese.’
Steel neemt Garuda’s trekjes graag over en zegt: ‘We just had diner.’
Nu moet Garuda lachen.
Marquez en de twee bewakers lopen weer naar buiten en als de deur wordt gesloten, zegt hij: ‘Give him a warm welcome. His name is Hitaro Yo.’
Dan gaat Marquez.
Een uur later komt hij terug met Hitaro Yo.
Garuda en Steel kijken hoe de 20 jaar oud uitziende Hitaro binnenkomt en naar zijn bed loopt.
Garuda gaat rechtop zitten en zegt: ‘So. You are Hitaro.’
Hitaro kijkt op en zegt: ‘You know my name?’
Garuda knikt en zegt: ‘Call me Garuda. And that is Steel. He is a lot worse than he looks like.’
Steel trekt weer een glimlach.
Hitaro gaat op zijn bed liggen en Garuda kan zien dat hij tranen in zijn ogen heeft. Dat komt Garuda bekend voor. Zo zat hij er ook bij de eerste dag dat hij hier was. Garuda kijkt even naar Steel en hij kan zien dat hij dezelfde blik in zijn ogen heeft. Zonder iets te zeggen weten ze dat ze Hitaro in bescherming moeten nemen.
De volgende dag in de ontbijtzaal loopt Hitaro wat achteraan.
Steel en Garuda hebben al eten en zitten aan een tafel vlak bij de rij mensen die eten aan het halen zijn. Dan opeens wordt Hitaro’s eten uit zijn hand geslagen door een Mexicaan die net met zijn dienblad de andere kant op loopt.
Steel en Garuda staan op en lopen op die man af. Als Garuda voor hem gaat staan geeft hij hem een harde klap op zijn neus. De man laat zijn dienblad los en die houdt Steel goed vast.
Steel zet het dienblad bij hen aan tafel en Garuda roept naar Hitaro: ‘Hitaro! You eat with us!’
Hitaro loopt dan naar de tafel toe en begint te eten.
Als de drie na het douchen weer in de cel zitten, kijkt Hitaro af en toe naar Garuda.
Die krijgt het in de gaten en kijkt dan naar Hitaro.
‘What’s up?’ vraagt Garuda met een kleine glimlach.
Hitaro zegt dan: ‘Thank you.’
‘It was nothing, believe me.’ zegt Garuda met een knipoog.
De volgende dag zit het drietal in de gym. Garuda en Steel zijn aan het trainen, terwijl Hitaro ergens op een stoel in een hoekje zit.
Er staat ineens een man op en die loopt op hem af.
‘So, you are new right?’ vraagt hij aan Hitaro.
Hitaro kijkt op en zegt: ‘Yeah, so what?’
‘What? What?!’ roept de man aggresief en geeft Hitaro een duw, zodat hij met stoel en al achterover valt.
Steel en Garuda staan wel op, maar wachten nog met helpen.
In één keer staat Hitaro op en als de man voor hem komt staan, kijkt Hitaro hem boos aan.
De man wil gaan slaan, maar zodra zijn hand nadert slaat Hitaro hem weg en maakt twee hoge zwaaitrappen en de man ligt op de grond. Snel staat hij weer op en begint te slaan. Het maakt niet uit waar de man slaat, razend snel blokt Hitaro alle klappen. Dan opeens maakt hij een paar bewegingen en slaat de man met twee klappen knock out op de grond.
Steel en Garuda kijken op hoe Hitaro vecht. Maar dan komen er ineens vijf andere gevangenen op Hitaro afgelopen.
Steel en Garuda aarzelen geen seconde en komen hem te hulp schieten. Het wordt weer een knokpartij die wel wordt gewonnen door Steel, Garuda en Hitaro, maar dan komen opeens alle Mexicaanse gevangenen in de aanval. Zodra de Mexicanen aanvallen springen ook alle Afro-Amerikanen erbij en het wordt een enorme knokpartij. Alle gevangenen zijn aan het vechten. Garuda weet dan een stoel te pakken en begint wild in het rond te slaan. Zodra er bij die zwaaien twee Mexicanen doodvallen, trekken de Mexicanen zich terug en zet Garuda zijn stoel op de grond.
De Afro-Amerikanen gaan weer naar de plaats waar ze eerst waren en Garuda, Steel en Hitaro lopen ongemerkt terug naar hun cel.
Marquez en de bewakers waren even niet in de buurt, dus ze hebben zonder problemen weg kunnen komen.
In de cel gaat ieder op zijn eigen bed zitten.
‘Well, that was fun.’ zegt Garuda dan emotieloos.
Hitaro, nog een beetje buiten adem, vraagt: ‘Fun?’
‘Yeah, exercise is good for a men.’ zegt Steel sarcastisch.
Garuda kijkt dan naar Steel en dan terug naar Hitaro.
‘You know some nice kung-fu tricks, Hitaro.’ Zegt Garuda.
Hitaro knikt en zegt dat hij dat van zijn vader moest leren van jongs af aan.
‘Thanks for helping me out.’ zegt Hitaro dan.
Garuda glimlacht: ‘We will always help you... if you teach us kung-fu.’
Hitaro glimlacht dan ook: ‘Sure.’
Dan komt ineens Marquez voor hun cel staan. Hij komt dan binnen met vijf bewakers en zegt: ‘I thought that I told you two to give him a warm welcome. Not to make him like you.’
Garuda reageert assertief: ‘You know how you Mexicans can react on envy.’
Dan krijgt hij meteen een klap van een stok in zijn maag van een bewaker. Steel staat dan op, maar wordt ook in elkaar geslagen door twee man met een stok. Ook Hitaro staat, maar die krijgt een harde dreun van Marquez op zijn gezicht.
‘This is a warning!’ zegt Marquez.
Garuda zegt dan geïrriteerd: ‘Wow, thank you for not putting us in isolation.’
Dan geeft de bewaker hem nog een klap met de stok.
‘You’ve got two more on your death list, Garuda.’
Dit keer besluit Garuda niets te zeggen, maar hij trekt wel een trotse glimlach richting Marquez.
Dan gaat Marquiz weer met de bewakers.
‘Well that was something new.’ zegt Steel.
Diezelfde middag hebben Steel en Garuda wat truckjes van Hitaro geleerd.
Dan is het tijd voor avondeten en de drie gaan naar de eetzaal. Dit keer eens zonder problemen en na de douche gaan ze vroeg slapen.
Er zijn nog geen reacties.