Wat heb ik het eigenlijk goed voor elkaar
Later in het verhaal zal zijn verleden meer naar voren komen als iets confronterends. Echter zijn succes wordt ook meer naar voren gebracht. Dit kan je ook in de Proloog lezen.
Abo's zijn altijd welkom!!
Ciao
Op het heetst van de dag rent Daniel door het park. Met zijn licht versleten schoenen en veters die al voor zolang in de knoop zitten, legt hij voor de zoveelste keer zijn route af. Zoals hij geleerd had, loopt hij rechtop en zijn armen bewegen perfect langs zijn lichaam. Het afgelopen seizoen had hij met zijn voetbalteam een prima seizoen afgerond. Ze waren kampioen geworden en gaan volgend seizoen tegen de andere kampioenen van iedere staat voetballen. Hij is dan niet de captain van het team, maar in ieder geval wel de beste spits.
Wanneer hij langs “zijn” bankje rent, stopt hij even. Hij is al een uur aan het hardlopen en vindt het prima om nu even een stop te maken. Hij zet zijn pet achterstevoren en gaat wat onderuitgezakt zitten. Hij zucht even uit en kijkt uit over het grasveld. Hij herkent veel bekende in het park. Een bankje verderop zitten de oude meneer en mevrouw Trevam. Die wonen bij hem in de flat. Op het veld ziet hij Timothy Smit met zijn hond Tazz. Timothy zat vroeger bij hem in het team, maar Timothy is toen hevig in blessure geraakt. Een gebroken been was zijn eerste en toen hij daar vanaf was, kreeg hij twee weken later een hersenschudding. Toen is hij uit het team verdwenen en is Daniel als enige spits overgebleven. Verderop ziet hij Chris Westers met weer een nieuwe vriendin. Chris is misschien 3 jaar jonger dan Daniel, maar dat zie je echt niet aan hem. Hij heeft altijd een ouder gezicht gehad. Toen hij nog 13 was, had hij al baardgroei. Daniel ziet dan in de verte het agentenduo Vincent en Nestor. Vincent altijd getraind en serieus, terwijl Nestor toch altijd dik is gebleven en niet echt zijn vak verstaat. Toen die twee bij Daniel van school waren gegaan, zijn ze meteen bij de politie gegaan. Vincent had al veel meer dan alleen patrouille agent kunnen zijn, maar zijn vriendschap was wellicht te groot voor de dikke Nestor. Vincent en Daniel hadden daar ooit een grote ruzie over. Hij had Nestor een dikke donutvretend zwijn genoemd. Dat kwam doordat Daniel toen in de klas met Fiona continue briefjes aan het uitwisselen was. Nestor kon zijn bemoeiende mond niet houden en schreeuwde het door de klas. De relatie tussen Daniel en Fiona duurde maar 4 maanden, toen had hij haar zien zoenen met Chris.
Daniel staat dan in een ruk weer op en strekt even zijn hele lichaam door zich uit te rekken en dan nog met zijn handen de grond te raken. Dan zet hij weer aan voor een rondje. Hij komt langs de Trevams en zegt ze gedag. De oude bessies kijken even op en zeggen hem dan glimlachend gedag. Daniel rent verder en verder, tot hij weer thuis komt.
Op de begaande grond van de flat waar hij woont, komt hij langs de receptie. Daar staat Dirk Swartowiz, hij beheert de post en ontvangt mensen in de hal. Hij komt uit Rusland en dat is ook goed te horen. “Daniel, I have some mail for you,” zegt hij met zijn Russische accent. Daniel neemt de brieven aan en bedankt Dirk. Hij ziet dat het een bankafschrift is en twee gewone brieven. Daniel heeft zijn kamer op de 9e en hoogste verdieping. Op zijn kamer legt hij het bankafschrift meteen op tafel. Hij weet allang wat het saldo is, dus daar heeft hij verder weinig interesse voor. Hij maakt eerst de andere twee brieven open. In de ene zit een te verwachte brief. Twee kantjes volgeschreven door zijn oom uit Italië. Helemaal in het Italiaans geschreven. Voor Daniel helemaal geen probleem, want zijn moeder was Italiaans en die taal heeft hij toen veel meegekregen. Vele vakanties naar haar thuis en neven en nichtjes, ooms en tantes die het tegen hem gebruikten. Toch is het nu alweer 10 jaar dat zijn moeder dood is. Daniel maakt, na de brief gelezen te hebben, de andere brief open. Het is een kaart van zijn vader. Net als die van ome Paulo, een verjaardagskaart. Met een grote 25 erop. Het is een bekende tekst met altijd de vraag of hij ooit nog eens langskomt. Daniel legt de spullen op tafel en gaat dan richting badkamer. Zijn hardlooptenue doet hij in de was en dan gaat hij naar de badkamer. Het is een luxe en toch wel ruime badkamer. Daniel zet de douche vast aan en loopt naar de spiegel.
Voor de spiegel kijkt Daniel naar zichzelf. Zachtjes gaat hij met zijn vinger over zijn litteken op zijn gezicht. Van boven zijn wenkbrauw tot op zijn wang. Het is voor hem nog steeds een mysterie hoe het mogelijk is dat zijn oog nog intact is. Verder heeft hij op zijn borst nog enkele kleine littekens. Die heeft hij allemaal overgehouden aan het auto-ongeluk waarin zijn moeder is omgekomen en hij door de voorruit is gevlogen. Daniel was er zo door geraakt en wellicht een beetje door doorgeslagen. Hij is toen via vrienden van zijn oom Paulo opgenomen in een gezin in New York. Eerst heeft Daniel nog een jaar in High School gezeten. Daarna is hij aan zijn studie begonnen. Binnen vijf jaar had hij zijn diploma en was hij geslaagd voor de opleiding internationale bedrijfskunde. Hij was de beste van de klas en had direct een goede baan te pakken. Een farmaciebedrijf, genaamd Farma-Duke. Daar heeft de invloed van zijn oom ook een beetje voor gezorgd, maar binnen een half jaar kreeg Daniel promotie op zijn eigen kracht. Hij kreeg een eigen team om mee te werken. Hij moest er vanaf toen voor zorgen dat zijn afdeling alles op de meest efficiëntste manier moest oplossen. Alle kosten moesten met minimaal 40% dalen, zonder mensen te ontslaan. Daniel heeft het voor elkaar gekregen om dit binnen twee jaar te realiseren. Hij en zijn afdeling kreeg een flinke opslag en Daniel kreeg zijn grote promotie. Hij werd deel van het raad van bestuur. Alle voorstellen moesten via hem om te zien wat de minste kosten en de meeste winst met zich mee nam.
Daniel kijkt dan zichzelf nogmaals in de spiegel aan. Hij glimlacht, wanneer hij terugdenkt aan zijn succes. Hij doet dan al zijn kleren uit en gaat onder de douche staan. Hij geniet van het koude water, altijd het beste na het sporten.
Er zijn nog geen reacties.