1.5
Nadat Louise de stal was uitgelopen klom ik naar beneden en ging naar Unique. Ik begon haar te borstelen en klikte haar een halster om. We liepen naar de wasplaats waar ik haar vast zette en de tuinslang vast liet stromen met lauw water. Ik borstelde eerst al haar manen en poetste haar helemaal. Ik maakte haar iets nat en pakte de paarden-shampoo en deed wat op mijn hand. Haar hele vacht werd wit van het schuim en het druipte op de grond. Zachtjes spoelde ik het schuim er weer af en begon haar droog te maken. Ik borstelde haar nog een keer en begon haar manen te vlechten, wat nog al een hele klus is. De heletijd schudde Unique met haar hoofd waardoor ik de vlecht losliet en weer overnieuw kon beginnen. Na een lange tijd proberen te vlechten had ik nog maar twee vlechtjes en besloot te stoppen. " Hmpf. " Ik zuchtte en maakte Unique los en zette haar weer in haar stal. Wat kan ik verwachten als ik binnenkom ? Zal mijn moeder boos zijn ? Rustig liep ik het erf rond en zag Louise lopen. Blijkbaar had ze alles al laten zien, de ranch was dan niet groot, maar de weiden en het bos wel. " Amy ! " Ze zwaaide en rende naar mij toe. " Die jongens vallen wel mee, alleen zijn ze bang voor paarden. " Ik begon te lachen en ze klopte op mijn schouder. " Dat word nog wat. " Ze knikte en samen liepen we naar binnen. Ik trok mijn laarzen uit en liep op sokken de woonkamer in. " Amy, waar was je ? " Ik haalde mijn schouders op en liep naar de keuken waar ik wat drinken en een koekje pakte. Ik ging het op aanrecht zitten en keek weer uit het keukenraam over de weiden. " Amy, de volgende keer als je dit doet mag je me niet meer helpen ! " Geschokt keek ik haar aan. Dit kon ze niet menen. " Dit meen je niet ? Je laat eerst die jongens een heel jaar komen en Louise en ik moeten ze altijd rondleiden doe het zelf eens. " " Wat wil je anders, wil je dat we de ranch verkopen ? Wil je dat Unique weggaat ? " Daar had ze een punt. " Dat weet ik, maar laat mij ze niet rondleiden. Doe het zelf een keer, ik word er gek van ! " Ik zag Louise geschokt naar mij kijken, maar blijkbaar had ze dit verwacht aan de blik in haar ogen te zien. " De volgende keer zal ik het doen, maar verwacht niet dat je dan minder hoeft te doen op de ranch. " Zei ze waarna ze naar de woonkamer liep. Ik haalde mijn schouders op en nam een slok van mijn drinken. " En je kon je mond weer eens niet dichthouden. " Hoorde ik Louise mompelen. " Rot toch op, ik trek mijn mond eens open en het is nog niet goed. Ik zal wel tegen mam zeggen dat jij graag wil rondleiden. " Ik sprong van het aanrecht af en drukte het laatste stukje koek in mijn mond. Ik wou naar mijn moeders kantoor lopen totdat ik werd tegen gehouden. " Je waagt het ! " Zei Louise dreigend. " Hmm.. Misschien, misschien niet. " Zei ik nog voordat ik de trap op rende en mijn kamer in liep. Ik gooide de deur dicht en ging er tegen aan staan. Ik hoorde gestamp en bedacht me dat Louise me was achterna was gelopen. " AMY ! " Zei ze waarna ze op de deur begon te bonken. Ik begon te lachen en draaide mijn deur op slot. Ik liet me op mijn bed ploffen en keek naar het plafond, waar verschillende foto's gingen van mijn familie. Het bonken was gestopt, blijkbaar had ze bedacht dat het geen zin meer had. Grinnekent liep ik naar mijn bureau waar ik het opruimde en alle blaadjes in mapjes deed.
--
Ik laat het aan jullie over, Moet Ty erin komen of niet ? Want ik heb mijn verhaallijn zo ongeveer uit bedacht en het zou wel kunnen. Het is aan jullie de keus, laat een reactie achter want dan kan ik weer verder gaan schrijven ^^. Reacties dus ? Oh en kudo's na 12 uur ? (:
Reageer (8)
ja graag, kijk maar of je ty er inlaat komen hihi
1 decennium geledenxx
Snel verder!
1 decennium geledenTy hoeft er niet persee in, het is jou verhaal.
X
schrijf het zoals jij het bedacht had!
1 decennium geledenhet maakt mij niet uit, ik vind je verhaal zowiezo al leuk (:
1 decennium geledensnel verder <3
ik ken het verhaal heartland niet eens
1 decennium geledendus weet ook niet wie Ty is...
jij bent de schrijfster (;
snel verder!!