Foto bij KONY 2012

Kony 2012.

Ik durf eerlijk te zeggen dat ik een goed leven heb. Natuurlijk heb ik mijn up’s & down’s, maar ik krijg liefde, geef liefde en kan hier met veel zekerheid nog lang van genieten. Ik heb leuke vrienden, lieve broertjes en zusjes, een geweldige moeder en ik vind zelfs naar school toe gaan leuk!
Ik ben een sterk persoon. Natuurlijk komt dit door mijn vele vallen, maar ik sta telkens weer als nieuw op. Het feit dat mijn moeder een tienermoeder was, heeft voor mij alleen maar meer voordelen. Mijn vader is niet verantwoordelijk genoeg om mij op te voeden, maar dat doet me niet veel meer, want ik heb zijn hulp niet nodig gehad bij het worden van de persoon die ik nu ben. Ik heb iedere dag weer tegenvallers, grote of kleine. Maar dat weerhoudt me er niet van toch elke dag weer van iets te kunnen genieten.

Helaas hebben niet alle kinderen dat geluk. Sterker nog, sommigen weten niet eens wat echt geluk is. Wanneer ik word gedwongen te gaan werken voor een leger, gedwongen word mijn ouders te vermoorden en mensen te verminken, staan ik en de dader op de voorpagina van iedere krant, en verschijnen we in iedere nieuwsuitzendig. Blij toe dat we dit niet iedere dag op het nieuws zien verschijnen... Maar dat betekend niet dat het niet gebeurt. Al meer dan 300.000 kinderen zijn gedwongen om deze gruwelijke daden uit te voeren. En waarom? Omdat slecht één man zijn macht wil behouden.

Deze kinderen zeggen liever dood te zijn dan nog hier op aarde rond te lopen. Ze hebben hun familie vermoord zien worden, of werden gedwongen om dit zelf te doen! Ze hebben geen toekomst, en willen die niet eens hebben in deze omstandigheden. Groot gelijk geef ik ze.

Maar dat betekend niet dat we dit zomaar moeten laten gebeuren. Deze kinderen hebben ook recht op geluk! Geen enkel kind zou in deze omstandigheden mogen leven. Ieder kind zou moeten worden beschermt van de gruwelijke daden van een man; Joseph Kony.

Er bevinden zich nu troepen ter plekken om het leger te helpen om Joseph Kony op te pakken, maar deze troepen kunnen alleen blijven wanneer het volk laat merken dat we ook willen dat er iets aan gedaan word! Maak Joseph Kony beroemd. Niet om hem te steunen in zijn gruwelijke daden, maar om de troepen te helpen. Joseph Kony moet worden opgepakt! Samen kunnen wij een verschil maken!

Reageer (1)

  • NEWgirlS

    egt eb hiernet filmpje bekeke en kony moe dgt gestopt worde!!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen