Terwijl ze naar Häagen-Dasz liepen Francesco’s trek in een gelato zou door een ijsje bevredigd moeten worden kon Liv het niet laten om naar Colin te kijken en te peinzen over de buiteling die haar maag had gemaakt. Deze dag had ze zich twee keer door een introductie heen gestameld bij Josh Cameron en nu bij deze jongen. Ze gaf haar jetlag de schuld van haar slecht functionerende sociale vaardigheden en besloot het nog eens te proberen. Zij en Colin liepen een paar stappen achter Anna en Francesco en Colin leek niet zo’n prater te zijn. Liv kon niet tegen stiltes en liep vaak maar wat te kletsen om die te voorkomen. “En… Waar woon je ergens in Engeland?” “Statford Upon Avon” Colin keek opzij en grijnsde naar Liv. “De geboorteplaats van Shakespeare.” “Dat is heel wat poëtischer dan Motor City, giechelde Liv. “Ik heb altijd al eens naar Statford gewild. Het is daar vast prachtig. Zoveel geschiedenis. En ik ben gek op Shakespeare.” “Hou je van tragedie of komedie?” “Komedie absoluut. Die vind ik zo grappig om naar te kijken. Ik heb nog nooit een stuk van Shakespeare live gezien, alleen de versies van de BBC op tv. Hopelijk krijg ik de kans nu ik in Londen ben.” Liv pauzeerde even kwam ze als een complete loser over met haar gepraat over Shakespeare en de BBC? Toen Colin niets zei, besloot ze dat nog een vraag misschien zou helpen. “Je hebt vast veel theater gezien aangezien je uit het land van Shakespeare komt?” Colin knikte. “Ik heb Demetrius gespeeld in een Midzomernachtsdroom op school. Twee keer.” “Ben je acteur?” “Nee. Beide keren was het een vreselijk toneelstuk. Ik weet niet eens waarom ik de tweede keer nog de moeite heb nomen.” Ze lachten allebei en toen was het wer stil. Uitendelijk vervolgde hij: “Er draait nu een show die heel goed moet zijn. Deception, volgens mij. Het is een moderne versie van Koning Lear. Heb je er wel eens van gehoord?” Liv schudde haar hoofd. “Als je interesse hebt, kunnen we misschien kijken of…” Colin stopte midden in een zin terwijl Anna Livs arm greep en naar een reclamebord boven hen wees. Ze was in lachen uitgebarsten. De zachte groene ogen van Josh Cameron keken van bovenaf sprankelend op hen neer. Hoe Liv zich die dag ook schaamde voor het Incident eerder die dag, ze vond het geweldig dat ze zich zo bij Anna op haar gemak voelde dat ze om haar klunzigheid kon lachen. Het verhaal was behoorlijk grappig. Liv bloosde toen ze gedwongen werd de details van haar toevallige ontmoeting met Josh Cameron nog eens te delen. Aan het einde van het verhaal haalde ze nonchalant haar schouders op, in de hoop dat Colin en Francesco niet zouden merken hoe vernederd ze zich had gevoeld. Toen Liv achter de anderen aan Häagen-Dasz binnenliep Anna giechelde nog steeds vroeg ze onwillekeurig af wat er gebeurd zou zijn als Colin hun gesprek had afgemaakt. Wilde hij me net bijna mee uit vragen? Liv was ontzettend nieuwschierig naar wat hij bijna gezegd had. Ze zuchtte en besefte dat het moment voorbij was.

Reactie??

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen