1
het is niet echt goed, dat weet ik, maar dat is het eerste hoofdstuk nooit. oja en als er taalfouten in staan hoor ik het graag en zal ik ze verbeteren, ik ben namelijk geen ster in spelling.
Het ging al fout in de trien op weg naar school. Ik zat samen met Aliene in een coupe toen ons niet zo favoriet blondharig monster binnen viel. Hij begon natuurlijk gelijk beledigende opmerkingen te gillen.
In de loop der jaren heb ik het wel leren negeren, maar Aliene helemaal niet. Ze reageerde niet anders dan anders. Ze sprong met een strijdkreet overeind en greep naar Malfidus keel. Dat was het moment waarop die twee vrienden van Malfidus zich er ook mee gingen bemoeien. Zo’n mooie kans om mijn frustraties over mijn aardsvijand op mijn aardsvijand af te reageren liet ik natuurlijk niet voor bij gaan! “Jullie zijn gestoord ga van me af.” “Au haal je voet uit mijn oog” al deze opmerkingen klonken als muziek in mijn oren, totdat we plots uitelkaar werden getrokken. “wat heeft dit te betekenen?” vroeg Anderling geschokt. voordat ook maar iemand zijn mond open kon trekken was Aliene al begonnen. ze was echt extreem goed in smoezen verzinnen. “Mevrouw u moet toch als geen ander begrijpen dat als ik een lelijke achterbakse Zwadderaar tegen kom ik de nijging heb om zijn hoofd eraf te vervloeken. Ik ben niet voor niks een Griffoendoor, maar gelukkig kan ik me wel inhouden(ach een leugentje om bestwil kan geen kwaad, dacht ik bij me zelf terwijl Aliene verder ging.) totdat die kwal in onze coupe kwam en ons ging beledigen. Dus als u het niet erg vind wilt u dan hun straf buiten de coupe met hun bedenken.” Ik grinnikte binnensmonds. Als Malfidus sraf zou krijgen was zij de eerste die het wist, en de eerste die hem uitlachte.ook wist de hele school echt wel dat je Aliene beter te vriend kon houden, want ze vond het niet erg om geweld te gebruiken. Integendeel zelfs.
Anderling zuchtte vermoeid. “Juffrouw Taylor u bent net zo schuldig als de rest dus morgen avond allemaal in mijn kantoor om 8 uur.” Met die woorden verliet ze de coupe.
“dat heb je weer mooi voor elkaar Clark. Het was toch heerlijk rustig zonder jou in de vakantie, maar nu moet ik nablijven door jou en ook nog met jou. Vooral dat laatste is erg” zij Malfidus. “ten eerste: jij begon met schelden, vloeken en je als een kleuter te gedragen.” “Helemaal nie…” “Nee onderbreek me niet terwijl ik mijn hard aan het luchten ben, ik ben namelijk nog niet klaar.” Aliene keek Malfidus dreigend aan terwijl ik verder ging. “Waar was ik gebleven? Oja en maak nog een keer van die achterlijke opmerkingen en ik zorg dat je op mysterieuze wijzen in je eigen toverdrankketel verdrinkt. En nu uit mijn ogen Kwalfidus of ik laat Aliene los en houw haar niet meer tegen als ze jouw gezicht aan het bewerken is. Je weet toch nog wel wat er met die zevendejaars Huffelpuf gebeurde vorig jaar?”
Zelf denk ik dat Malfidus het al in zijn broek deed toen ik begon met praten, maar het gezicht dat hij trok toen hij de deur uit rende met zijn vriendjes was goud waard.
Reageer (1)
Verrrderrrr
1 decennium geledenNieuwe abo