OO1.
"Ileana, komen eten!" riep mijn moeder me vanaf beneden. Ik sprong van mijn bed af en keek even naar al mijn spullen die ik al had verzameld om op vakantie te gaan. "Oké, ik kom al!" riep ik en snelde mijn kamer uit om naar beneden te lopen. Ik ging recht tegenover mijn moeder zitten en naast mijn broer, tegenover mijn broer zat mijn vader. Zo zaten we nou eenmaal altijd tijdens het eten. "En zie je het een beetje zitten voor morgen?" vroeg mijn vader om toch maar de stilte te doorbreken. "Ja, ik kan echt niet wachten," antwoordde ik verheugd. Ik schepte vlug mijn bord vol en begon toen met eten. "Hoe laat vertrek je hier morgen?" vroeg mijn broer. "Rond half twee komen Debbie en Jorina en dan vertrekken we met een taxi naar het vliegveld," antwoordde ik op de pasgestelde vraag door mijn broer. Een beetje later toen iedereen klaar was met eten verliet ik de tafel en liep snel weer naar boven richting mijn kamer toe. Ik zocht nog wat kleren die ik mee kon nemen en legde die bij de rest van mijn spullen. Ik pakte mijn koffer en stak vlug al mijn spullen weg zodat ik zeker alles meehad en niets achterliet. Ik deed met veel moeite mijn koffer dicht want daar zat duidelijk een beetje te veel in. Ik nam mijn gsm en keek hoe laat het was, toen ik zag dat het maar acht uur was besloot ik vlug nog eens Debbie te bellen. Ik scrolde door mijn contacten op zoek naar haar nummer en drukte toen op de groene toets. Ik hield mijn mobiel aan mijn oor en hoorde de telefoon vier keer overgaan tot er langs de andere kant de stem van Debbie al klonk."Dag Ills!!" klonk er een vrolijke stem langs de andere kant. "Haay deb!" riep ik vrolijk terug. "En, heb je al veel ingepakt?" vroeg ze. "Ja, alles is al ingepakt." "Ooh, van mij ook," riep Debbie toen weer vrolijk uit. "Ik ben trouwens al bij Jorina. We zullen morgen samen naar jouw huis komen zoals afgesproken." "Oké," antwoordde ik en sloot ons gesprek af. Ik legde mijn gsm op mijn nachtkastje en deed mijn slaapkleedje aan. Ik kroop mijn bed in en meteen droomde ik weg toen ik dacht aan dat ik morgen zou vertrekken naar Londen voor een week met mijn vriendinnen.
Kudo en reactie zodat ik weet wat je vind van mijn eerste hoofdstukje? (:
Tips en dingen die ik misschien beter zou veranderen zijn altijd welkom(lol)
Reageer (1)
Leuk! maar ik vind wel dat de foto de vrijheid van de lezer beperkt
1 decennium geledenmisschien kan je deze verwijderen of een nieuwe plaatsen