Foto bij Chapter 13

Chris zette me thuis af en liep nog even mee naar binnen.
“Hoi Chris,” zei mijn moeder vriendelijk. Mijn vader en broer waren nergens te bekennen.
“Hoi, mevrouw Meyers,” zei Chris toen.
“Zeg maar gewoon Sabine,” antwoordde mam lachend. Chris glimlachte en knikte kort.
“Was het leuk?” vroeg mam. Ik keek Chris aan en kreeg toen weer een warm gevoel vanbinnen.
“Ja, het was heel erg gezellig, toch Chris?”
“Ja, zeker.”
“Mooi zo, nou ik ga naar de kamer,” zei mijn moeder, ze liep weg. Ik pakte Chris zijn handen en trok hem naar me toe, ik gaf hem een kort kusje.
“Is dat alles?” vroeg hij toen verontwaardigd.
“Ja,” antwoordde ik met een serieus gezicht. Chris lachte en probeerde me te zoenen, maar ik deed snel mijn hoofd opzij. Hij trok een zielig gezicht.
“Oké, omdat ik er niet tegen kan dat je zo kijkt,” zei ik toen. Hij grinnikte en zoende me, ondertussen liepen we weer naar buiten. Toen we bijna bij zijn auto waren liet hij me eindelijk los.
“Was dat genoeg?” vroeg ik toen met een grote grijns op mijn gezicht.
“Van jou krijg ik nooit genoeg,” zei hij lief.
“En jij bent een slijmbal,” antwoordde ik lachend terwijl ik hem een speels duwtje gaf.
“Nou, en jij bent gemeen,” zei hij en trok weer een zielig gezicht.
“Stop daarmee, daar kan ik niet tegen,” zei ik lachend.
“Geef me dan nog één kusje.” Ik keek hem grijnzend aan maar hij wist zijn zielige gezicht in de plooi te houden.
“Één,” zei ik terwijl ik me naar hem toe boog ik zijn lippen vond. Langzaam liet hij los en ging hij naar zijn auto, ik volgde hem.
“Ik zie je snel weer, toch?” zei hij lief.
“Heel snel,” antwoordde ik terwijl ik hem nog een laatste keer een kusje gaf.
“Lekker slapen,” zei hij toen hij in zijn auto stapte.
“Welterusten.” Ik keek hoe hij wegreed en liep toen het huis weer in. Ik was echt verliefd op deze jongen, wat was hij leuk!
“Is Chris weg?” vroeg mam toen ik weer binnenkwam.
“Ja, en ik ga nu op bed,” antwoordde ik.
“Oké, lekker slapen.”

Ik werd wakker van mijn telefoon die overging. Het was Emily.
”Hey Mar! Hoe was het gisteren?” vroeg Emily.
“Goedemorgen, ja super!”
“Goedemorgen? Het is al middag hoor,” zei Emily lachend. Geschrokken keek ik op de klok, ik had tot 1 uur geslapen!
“Oh jeetje, ik ben net wakker,” zei ik toen lachend.
“Zal ik zo anders langskomen?” vroeg ze.
“Ja, is goed, tot zo!” zei ik en ik hing op.

Ik snapte niet dat het al 1 uur was, ik was niet eens laat op bed gegaan. Nou ja, er waren ergere dingen. Ik startte mijn laptop op en keek op mijn mail, ik had een mailtje van de voetbalclub ontvangen! Ik las het mailtje snel, ze wilden heel graag dat ik trainen ging geven! De F1 zou mijn team worden, maandags en woensdags moest ik trainen geven. Morgen moest ik er al heen, al was er dan nog wel iemand anders om trainen te geven, wat leuk! Ik kreeg er helemaal zin in. Ik kleedde me aan en deed verder niks aan mijn make-up, ik was een beetje lui. Ik ging naar beneden en smeerde snel een broodje.
“Hey schone slaapster,” zei Jorn.
“Goedemiddag.”
“Was het leuk gisteravond?” vroeg hij. Ik knikte hevig.
“Het was echt super,” zei ik toen.
“Vertel?”
“Wat moet ik vertellen?” vroeg ik.
“Waarom was het zo super?”
“Chris vroeg of ik zijn vriendin wilde zijn,” zei ik blij.
“En dat wilde je, wat leuk!” Jorn leek oprecht blij te zijn voor mij. Jorn liep naar boven, ik gokte dat hij FIFA ging spelen, dat deed hij standaard op een zondag. Net op dat moment hoorde ik herrie uit de bijkeuken komen en wist ik dat Emily gearriveerd was.
“Hoi!” zei ze enthousiast toen ze binnen kwam lopen. Ik gaf haar een knuffel.
“Hoe is het?” vroeg ze.
“Goed, met jou?”
“Ja, ook. Hoe was het gisteren? Was Greg er ook?”
“Ja, heel leuk. En Greg was er wel, maar ik heb niet met hem gepraat,” zei ik toen.
“Oh… oké,” antwoordde ze.
“Jij nog met Greg gesproken?” vroeg ik. Ze schudde haar hoofd, ik vond het jammer voor haar.
“Maar, hoe ging het met Chris?” vroeg ze toen.
“Goed, super… Het is nu officieel,” zei ik blij.
“Echt?! Wat leuk joh!” gilde Emily.
“Ja!” zei ik enthousiast, net op dat moment ging mijn telefoon weer af. Ik nam op en hoorde mijn trainster aan de andere kant van de lijn.
”Hoe is het?” vroeg ze.
“Goed hoor,” antwoordde ik.
“Ik heb goed nieuws voor je, ADO en Twente hebben beide interesse in je.” Hoorde ik dat goed?
“Echt?”
“Ja, echt, ze zullen je vandaag of morgen wel benaderen. Maar denk er goed over na, het is iets heel anders dan wat je nu gewend bent,” zei ze.
“Ja, zal ik doen. Maar ik wil niets liever,” zei ik toen.
“Mooi, dan hoor ik het dinsdag wel van je!”
“Is goed, bedankt! Tot dinsdag!” antwoordde ik en ik hing op.

“Wat was er?” vroeg Emily toen.
“ADO en Twente hebben interesse!” zei ik blij.
“Echt? Wat een geweldig nieuws!”
“Ja, super hè!”
“Ja, maar ik ga je wel missen hoor, als je weggaat!” zei Emily toen iets minder vrolijk.
“Ik jou ook, maar dit is mijn kans! Ik wil het zo graag,” zei ik.
“Klopt, je moet er ook voor gaan.” Emily was oprecht blij voor me.
“Ik stuur het even naar Chris, hoor,” zei ik toen. Emily knikte.
Wie weet voetbal ik binnenkort niet meer in Amsterdam…
“Maar over Greg, ik snap het niet zo goed… Hij vroeg mijn nummer maar laat niks meer van zich horen…” zei Emily toen zacht.
“Ja, ik snap het ook niet… Ik vraag Chris wel of hij er een beetje kan proberen achter te komen,” zei ik. Emily knikte. Toen trilde mijn telefoon.
Heb je wat gehoord van de andere clubs?!
Ik werd helemaal blij, wauw, misschien had mijn voetbaldroom toch nog een toekomst!
Ja! Twente en ADO hebben interesse! Ze bellen me vandaag of morgen!
“Ga je vandaag nog met Chris afspreken?” vroeg Emily toen.
“Nee, denk het niet, hij moet voetballen. Oh, wacht eens even, hij heeft een wedstrijd! Nooit over nagedacht!” zei ik een beetje beschaamd.
Topper! Ben trots op je! Kom je straks ook bij de wedstrijd?
Ik liet het zien aan Emily.
“We gaan gewoon!” zei Emily. Het was een laag risico wedstrijd, tegen RKC Waalwijk, dus waarschijnlijk kregen we nog wel kaarten.
“Is goed,” antwoordde ik, terwijl ik me naar de badkamer haastte om me toch nog snel even op te maken. Toen vertrokken we naar de ArenA.

Reageer (4)

  • xlhovee

    Vanavond nog een deeltje? (A)

    1 decennium geleden
  • xlhovee

    (H) Ze moet wel samen blijven met Chris hoor! Verderr..

    1 decennium geleden
  • ajaxthebest

    leipp ;d

    1 decennium geleden
  • xpantoffelx

    verderrrrr!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen