Foto bij Ch.2 - Welcome to the world

(pov Maria)
Ik lag op een ziekenhuis bed en keek om me heen. Overal zaten op me stickers geplakt met appratuur aan het einde. Nick en Rieneke stonden wat te fluisteren. Ik keek naar ze ''wat is er. Ze keken me aan ''niks, we gaan even weg, we zijn zo terug''. Ik zucht ''ok''. Ze verlaten de kamer en ik bleef eenzaam in m'n bed achter. Ik voel nog een steek en kreun. De deur werd weer open gedaan en ik keek op wie het was. Ik zag Joe naar binnen komen. Ik zucht ''Joe ga weg''. ''ik hoorde van Nick dat je in het ziekenhuis lag''. Ik voelde nog een hevigere steek en kreun pijnlijk ''haal een dokter''. Joe knikt en loopt weg en kwam later weer terug met 2 zusters. Joe ging op een stoel bij me zitten. Zachtjes strijkt hij door mn haar. ''moet jij niet naar je vriendin''. Het bleef stil en ik wend mn hoofd af. De zuster controleerde me. ''goed ik denk dat je mag beginnen met persen, we kunnen het niet meer tegenhouden, ik haal wel een dokter''. De ene zuster liep weg terwijl de ander alles klaar legt. Ik kreun pijnlijk. ''bent u haar vriend?''vroeg ze aan Joe. ''nee ik..ben gewoon een vriend''. ''wilt u misschien achter haar gaan zitten''. ''moet dat?''kreun ik pijnlijk. ''dat werkt rustgevend''. Ik keek weg ''geloof mij, dat werkt t niet''. Joe zucht ''zeur niet zo''. Hij ging achter me zitten en ik ging tussen z'n benen liggen. ''wat moet ik doen?''vroeg hij. ''wrijf maar gewoon over d rbuik en stel haar wat gerust''. Zachtjes wreef hij over m'n buik. De dokter kwam er eindelijk aan en ging voor me zitten ''goed begin maar met persen, en meneer, wil u met haar meedoen?''. Ik begon te puffen en te persen terwijl Joe samen met mij de ademshalingtechniek deed. De pijn was ondraagelijk. Joe fluisterd gerustellende woorden in mn oor.
Na een tijdje was de baby eruit. Ik haal opgelucht adem. Joe drukt een kus in mn haar ''goed gedaan''. Ik keek naar de artsen. ''wat.. waarom hoor ik geen gehuil?''. De dokter liep weg met een zuster en de baby. Tranen wellen in mn op. ''ssh''fluisterd Joe zacht. Ik sluit m'n ogen en laat tranen vallen. Niet veel later hoor ik het mooiste geluid op aarde. De baby huilt. De zuster komt terug en legt de baby op mn buik. ''gefeliciteerd, het is een meisje''. Joe ging achter me weg en ging op de stoel naast me zitten. Ik ging wat omhoog en keek naar het prachtig kind dat op mn buik ligt. ''welkom Allyson Mary Stewart''. Joe glimlacht ''prachtige naam''. Nick en Rieneke kwamen binnen met de rest van de Jonas familie die kwamen kijken. ''Nick zou je mn moeder willen bellen?''. Hij knikt en liep weg. ''ze is prachtig Maria, hoe heet ze?''vroeg Denise. Ik glimlach ''Allyson Mary Stewart''. Ze glimlacht ''een prachtige naam''. Nick komt de kamer weer in ''ze komen morgenvroeg''. Ik glimlach ''bedankt''. Ik keek naar Joe ''jij ook''. Hij glimlacht. Sarah komt de kamer ingelopen. Ik rol mn ogen en kijk naar Allyson. ''Joe hier ben je''. Joe kijkt achterom ''hey schat''. De zuster komt aangelopen ''nou ik denk dat t nou een beetje te druk word, misschien kunnen jullie morgen wel weer terug komen, tis al laat''. Denise knikt ''we komen gauw weer langs''. Ik glimlach ''bedankt Denise, en iedereen''. ''en vergeet de jongeman niet te bedanken die je bij de bevalling heeft geholpen''zei de zuster. Ik lach ongemakkelijk ''ja.. bedankt Joe''. Hij glimlacht ''geen dank''. We namen afscheid. ''dag kleine Allyson''glimlacht Joe en strijkt over dr wang en loopt weg.
Iedereen verliet de kamer en lieten mij en Allyson tot rust komen. Ik leg mn vinger in dr handje ''welkom Allyson''.

and the journey begins ;D

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen