OO6. --
" Bella, wakker worden. " Ik open mijn ogen en zie mijn vader op het bed zitten. " Hoe laat is het ? " Vraag ik schor. Mijn vader kijkt op zijn horloge en zegt dat het half tien is. " Hoezo zo vroeg ? " Hij wijst naar beneden en zegt dat ik eerst maar moet gaan ontbijten. Snel trek ik een badjas aan en ren naar beneden. " Mam waarom moest ik zo vroeg wakker worden ? " Ze wijst naar haar laptop en ik kom achter haar staan. " Vandaag zijn er open dagen van universiteiten. " Lachend gaf ik haar een kus op haar wang waarna ik een croissant pak en die op eet. " Ja dus, ik heb nog geen goede gevonden. " Mijn moeder kijkt me aan en glimlacht. " Ik heb er wel één gevonden waar jij heen zou willen, University of Art. " Ik kijk haar verbaasd aan en knuffel haar. " Hoe wist je dat ik daar heen wou ? " Ze haalt haar schouders op en zegt; " Tjah, ik ken je al langer als vandaag. " Ik neem een laatste hap van mijn croissant en leg het bord op het aanrecht. " Kunnen we vandaag naar de open dag ? En zijn er nog meer dingen behalve tekenen enzo ? " vraag ik nieuwschierig. " Ja tuurlijk, het gaat om kunst, dus ook muziek maar ik denk jij het meest richting de kunst van het tekenen wil toch ? " Ik knik lachend en ren gelijk naar boven om daar een set kleren uit de kast te trekken. Al snel sta ik in de badkamer mijn haar te vlechten om daarna naar beneden te sprinten. " Mam gaan we ? " Ze knikt lachend en drukt de televisie uit waardoor mijn vader zucht en op staat. " Ik hoop dat je het een leuke school vind, en dat je een leuke en goede opleiding krijgt en hopelijk krijg je vrienden want je kent hier nu nog niemand. " We stappen de auto in en rijden gelijk weg. " Ja klopt, ik hoop het ook en ik hoop dat ik iemand vind die de zelfde passie als mij heeft ! " Al snel rijden we midden in London en staan in de file. " Zal ook is niet in zo'n drukke stad. " Mijn vader parkeert de auto bij de universiteit en we lopen de ingang waar al een stroom van mensen zijn. " Goedemorgen, wilt U een rondleiding door deze school ? " " Bedankt maar liever niet. " Mijn moeder glimlacht vriendelijk naar de man waarna we rustig naar binnen lopen. In mijn gezichtsveld komt voor mijn gevoel de aula of kantine hoe je het wilt noemen. Er staan ronde tafels met stoelen en automaten. Sommige mensen zitten aan de tafels en sommige staan gewoon met mensen te praten. Wat zou ik hier graag op school zitten, zo modern maar toch ook weer iets ouds er aan. " Kom Bella, dan gaan we naar de andere vleugel daar gaat het over de opleiding die jij wil volgen. " Ik knik en volg mijn ouders. Mijn ogen schieten door de gangen, lange hoge schilderijen en verschillende portretten hangen aan de muur. Na een lange wandeling door de school komen we bij de vleugel aan waar we moesten zijn. Overal hangen blaadjes aan de muur met tekeningen erop. " Hier wil ik ook wat tussen hangen. " Mijn vader glimlacht en legt een hand op mijn schouder. " Als je hier op school komt zou het je vast wel lukken. " Ik glimlach naar hem en loop rustig weer verder. " Goedeochtend, kan ik U helpen ? " Een man, waarschijnlijk een docent staat voor ons. " Ja, ik wou graag wat meer weten over de opleidingen want mijn dochter, Bella wilt graag iets doen met kunst. " De man knikt en leid ons naar een tafel waar wij aan gaan zitten, waar hij begint uit te leggen over de opleidingen hier.
Na een lang verhaal stopt de man zijn uitleg en is het duidelijk dat hier twee verschillende opleidingen zijn. " Kan ze hier zich gelijk inschrijven ? Aangezien we net verhuisd zijn en hier nog niet zo bekend zijn.. " De man knikt gelijk en haalt een blad op. " Bella is je naam toch ? " Ik knik en de man kijkt mij aan. " Wil je wat van je teken kunsten laten zien ? " " Ja graag, maar als het goed is heeft mijn moeder mijn tekenmap bij zich. " Mijn moeder lacht en geeft de man mijn tekenmap. Hij kijkt mij verbaasd aan waarna hij gelijk vraagt wie het is, wie op papier staat. " Dat is James, mijn overleden broer. " Hij aarzelt maar zegt het dan toch. " Wat mooi, ik wil je zeker hier op school hebben ! Van jou kunnen we nog wat leren ! " Verlegen kijk ik naar mijn schoenen waarna mijn moeder op mijn schouder klopt. " Bella tekent graag haar gevoelens of ze denkt wat en zet het op papier zonder dat ze het door heeft. " Ze knipoogt waarna ik begin te blozen. Al snel heb ik mijn tekenmap weer terug en word het papier ingevult voor mijn opleiding en alles.
--
Reacties ? ... Het volgende hoofdstuk word leuker, ik beloof het !
Reageer (3)
Ik wil ook zoiets doen! Art of music or something. Seems very cuuwl snel verder x
1 decennium geledenecht supermooi geschreven!
1 decennium geledenilooooooveit (L)
snel verder
X
Mooi<3
1 decennium geledenx