Foto bij proloog

zeg alsjeblieft wat je er van vind.

Hey, ik ben Dewie Clark. Ik ben 16 jaar en studeer aan Zweinstein. Ik heb blond haar en bruine ogen. Ik ben niet heel lang en dun, maar gewoon normaal. Veel mensen zullen mij niet zo aardig vinden (dat is nog maar zacht uitgedrukt) omdat ik in Zwadderich zit. Het is alleen erg jammer dat ik daar zelf nooit heb willen zitten. Ik zal het je even uitleggen. Mijn moeder is een dreuzel en mij vader een tovenaar. Ik heb ook nog een broer maar die is al van Zweinstein af. Mijn vader en broer zaten allebei in Ravenklauw. Ik wist allang dat ik daar dus niet zou komen want ik ben nou niet bepaald slim. Toch had ik nog wel wat hoop, maar als het echt niet anders kon zou ik graag in Huffelpuf zijn ingedeeld. Griffoendor had ik ook niet erg gevonden, maar de sorteerhoed stond niet bepaald aan mijn kant. Ik werd daar dus ingedeeld, werd daarna uit gelagen door mijn broer (die ik daarna weer uitlachte omdat hij op zijn kop kreeg van pa.) en kreek veel brieven van pa, ma en de rest van mijn familie, die het heel erg voor mij vonden. Gelukkig vinden zij het niet erg. Mijn vader vond het zelfs wel iets om trots op te zijn. Tegen Joran (mijn broer) zegt hij altijd: “ kijk mijn meisje loopt niet achter de menigte aan, ze doet gewoon wat ze zelf wil” (echt om je kapot te schamen) wat mijn vader zegt klopt alleen van geen kant als ik zelf had mogen kiezen in welke afdeling ik had mogen komen was dat zeker niet deze. Dat is dan ook gelijk een van de redenen waarom ik het dus ook niet kan vinden met zo’n beetje iedereen uit mijn afdeling. De andere rede heeft te maken met mijn aardsvijand: Draco Malfidus. Doordat hij belachelijk populair is binnen de afdeling (en belachelijk berucht buiten de afdeling) vind iedereen het maar raar dat ik hem niet kan uitstaan. Nu zal je waarschijnlijk denken dat ik vriendloos ben, maar dat klopt niet helemaal. Mijn beste vriendin is Aliene Taylor. Iedereen kijkt ons altijd raar aan als we samen door de gangen lopen. Tja het is ook niet gebruikelijk dat een zwaderaar en een Griffoendor vrienden zijn. Zo vriendloos ben ik dus ook weer niet, en er zijn echt nog wel meer mensen met wie ik kan opschieten. Zo als je waarschijnlijk wel ziet heb i een beetje een apart leven, maar ik sla mij er dapper doorheen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen