Untill I found you ||135|| Tom
Tom
Bill pakt mijn hand en trekt me weg bij de bar. 'Bill!' gil ik verontwaardigd. 'Mijn bier is nog niet eens voor de helft op!'
'Dit is belangrijker.' Ik haal mijn schouders op en volg Bill naar buiten. Al snel zie ik Emily staan. Bill gaat nog iets sneller lopen en al snel zie ik Amynthas op de grond zitten. Ik loop naar haar toe en sla mijn armen om haar heen. Aan het plasje braaksel te zien heeft ze overgegeven. Amynthas klampt zich aan me vast. 'Het kwam zomaar ineens,' hoor ik Emily tegen Bill mompelen. Ik til haar op.
'Wil je naar huis?' Stilletje knikt ze. Ik snap het wel, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Bill belt een taxi die nog geen vijf minuten later voor onze voeten stopt. 'Blijven jullie nog maar even. Vermaak jezelf. Ik zorg wel voor Amynthas.' Bill knikt en neemt Emily weer mee naar binnen.
In de taxi legt Amynthas haar hoofd op mijn borst. Ik houd haar stevig in de gaten. Een tiental minuten later zijn we thuis. Ik betaal de taxi en open de deur. De oppas kijkt verbaasd op. Ik mompel iets dat ik zo bij haar kom en breng Amynthas naar boven. Ik trek haar kleren uit en haar pyjama aan. 'Ik kom zo bij je met een glas water. Als je wilt, moet je even zelf je tanden poetsen.' Ik druk een kus op haar voorhoofd en loop naar beneden. De oppas kijkt me verbaasd aan. 'Amynthas werd niet lekker. We blijven dus ook thuis nu, je kan dus naar huis. Hartelijk bedankt dat je kon komen.' Ik stop een briefje van 10 euro in haar hand. Het is eigenlijk veel te veel voor die nog geen twee uur dat ze er is geweest, maar dat doet er niet toe. Ik wil zo snel mogelijk weer naar Amynthas toe en kijken hoe het met haar is.
Er zijn nog geen reacties.