Foto bij 20. -Niall Horan

Toen de trein verdwenen was, bleef ik nog even naar het lege spoor staren. Troostend voelde ik een arm om me heen. Het was Zayn. Als je problemen had, kon je altijd wel terecht bij hem. Hij kon je troosten zonder ook maar één woord te zeggen. “Laten we terug naar huis gaan, je kan vannacht bij ons logeren als je wilt,” stelde Louis voor. “Nee, bedankt. Ik slaap wel in mijn eigen bed,” zei ik en ik keek terug naar de grond. “We gaan naar Nando’s, daar ga je toch wel mee naartoe, hé?” vroeg Louis. “Ok dan, ik ga wel mee,” zei ik, en ik probeerde te glimlachen. Wat was ik blij toen ik een uur later thuis was. Louis had me afgezet en had me nog proberen te overtuigen om bij hem en Harry te blijven slapen. Ik wilde liever alleen zijn dus sloeg ik zijn aanbod af. Ik ging in de zetel zitten en begon een beetje voor mij uit te staren. Ik wist niet goed wat ik nu zou willen doen. Ik keek op de klok. Daphne zou nu al terug in België zijn. Ik probeerde snel aan iets anders te denken. Omdat het niet zo goed lukte, zette ik de tv af en ging slapen. Morgen hadden we weer een handtekeningensessie en een optreden dus het zou weer een drukke dag worden. In mijn bed keek ik nog snel even op Twitter. Geen berichten van Daphne. Zou ik er zelf een sturen? Of zou ik dan te opdringerig lijken?” Ik besloot om te wachten tot morgen. Ik klapte mijn laptop dicht en deed het licht uit. Alhoewel ik redelijk moe was, viel ik toch niet meteen in slaap. Ik moest steeds aan Daphne denken. Na een uur in bed te hebben gelegen, was ik nog steeds wakker. Ik stond op en ging naar de keuken. Ik pakte een tas melk en zette die in de microgolfoven. Ongeduldig zat ik voor het venstertje naar de ronddraaiende tas te kijken. Toen het eenmaal warm was, dronk ik het in een keer leeg. Naar het schijn zou een warme tas melk helpen tegen slapeloosheid. Het was het proberen waard. Ik ging terug in mijn bed liggen en voelde me precies al iets vermoeider worden. Uiteindelijk viel ik toch in slaap.

Toen de wekker af ging, leek het of ik maar een uurtje slaap had gehad. Ik had wel redelijk vast geslapen, maar niet lang genoeg. Ik stond op en deed de kleren aan die ik het eerste vond in mijn kast. Een simpel wit T-shirt met een lichtbruine broek. Goed genoeg voor mij. Ik zette mijn gsm op en zag dat ik drie gemiste oproepen van Harry had. Nog voor ik hem kon bellen ging mijn gsm opnieuw af. Natuurlijk was het Harry opnieuw. “Hey, wat is er zo dringend?” vroeg ik nog half slaperig. “Zorg ervoor dat je over enkele minuten buiten klaar staat, we komen je zo ophalen. Er is een probleem. Ik leg zo meteen alles wel uit.” “Ok, is goed. Tot seffens,” zei ik. Ik pakte mijn jas en deed mijn schoenen aan. Ik was nog redelijk moe en deed daarom alles redelijk traag. Ik nam ook nog snel een appel, zodat ik die zo meteen in de auto kon opeten. Ik stond net buiten, of Louis kwam de oprit al opgereden. Ik ging vanachter zitten, want Harry zat al voorin naast Louis. “Onze manager had ons vanochtend gebeld. Er zijn enkele problemen in de concertzaal en we moeten er nog even naartoe voordat we naar de handtekeningensessie gaan,” zei Harry. Ik knikte. “Zeg, probeer Zayn nog eens te bellen,” zei Louis. Harry begon het nummer in zijn gsm in te toetsen. Ik begon langzaam op mijn appel te knabbelen. Na een tiental keer geprobeerd te hebben, nam hij eindelijk op. We hadden Liam en Zayn ondertussen al opgehaald en onderweg naar de concertzaal was ik nog even in slaap gevallen. We waren aangekomen en binnen kwamen we al meteen onze manager tegen. “Goed dat jullie zo snel konden komen. Ik heb een groot probleem,” zei hij. “Wat is er dan?” vroeg ik. “Wel, er was vannacht een stroompanne en nog niet alles werkt goed, dus we zullen de concerten van vandaag en morgen moeten uitstellen,” zei hij. “Dat is wel stom!” zei Louis. Opeens kreeg ik een heel goed idee. Bij de gedachte kreeg ik een hele grote glimlach op mijn gezicht. Harry merkte het. “Wat is er? Je bent opeens zo blij?” vroeg hij, terwijl hij me porde. “Wel, ik heb een voorstel…” begon ik.






Woohoow, mijn 20ste hoofdstuk! (:
Ik weet het, dit is niet zo'n leuk hoofdstukje, ik ben er zelf ook niet echt tevreden over, maar het wordt leuker! Ik heb al een verhaallijn in mijn hoofd (:
Het kan wel zijn dat ik pas dit weekend een nieuw stukje post, want ik heb deze week heel veel te doen voor school );
Reacties en kudo's zijn altijd welkom :)
xx

Reageer (1)

  • hartje1D

    oeeehhh snel verder(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen