Hoe ze in de problemen kwamen
Juul en Emma hadden zaterdag afgesproken om planten te gaan zoeken voor hun herbarium bij het meer. Daar was immers een grote verscheidenheid aan planten. Donderdag was het beginnen sneeuwen. Het ganse meer was bedekt met een dikke laag ijs. Maar het meer was afgezet, want het was niet zeker of het wel veilig genoeg was om erop te gaan. In de buurt was immers Suki verdwenen. Maar daar lagen Juul en Emma niet van wakker. Goed ingepakt vertrokken ze naar het meer. "Toch wel raar", zei Emma. "Wat?", vroeg Juul. "Ik vroeg me af", begon Emma,"hoe Suki nu zomaar kan verdwijnen. En in de buurt van dat enge meer. Brrr...", en ze knoopte haar jas hoger toe. "Ik blijf liever thuis dan daar te verdwalen. Het wordt een gewoonte dat mensen daar verdwijnen. Vorige week Basil en nu Suki. Griezelig..."."Je moet je daar geen zorgen over maken", stelde Juul haar gerust. "Waarom zouden wij bang moeten zijn?"
"Ik weet het niet" zei Emma. Maar ze kon dat vreemde, knagende gevoel van bezorgdheid niet vergeten. Zwijgend liepen ze verder. Eenmaal bij de oevers van het meer aangekomen, gingen ze op zoek naar de planten die ze nodig hadden.
Vingerhoedskruid, wilde lelie, … . Ze konden ze allemaal afvinken van hun lijstje.
Emma draaide zich om om terug naar huis te gaan, maar bleef plots verlamd van de schrik staan.
Er zijn nog geen reacties.