Ik stapte uit Rosalie's auto, richting de grens. Ze stapte ook geruisloos uit en voor ik het wist stond ze naast me. 'Veel plezier vanavond lieverd.' zei ze en gaf me een kus op mijn voorhoofd. Ik knuffelde haar even, en stapte toen met mijn voet over de grens. Ik snoof de wolvengeur op, en zocht naar de rest. Ik rook hun geur, dicht bij Jake's huis, en liep daar dus maar heen. Ik kwam aan bij de deur, en keek even zijwaarts door het raampje naar binnen. Iedereen stond in de keuken, en toen ik net wilde aankloppen, zwaaide de deur open. 'Nessie!' zei Jake en glimlachte vol blijdschap. 'Ehh.. Hooi?' zei ik en glimlachte toen ook maar. 'Je ziet er goed uit Ness.' zei Jake en ging met zijn handen door mijn haar 'Stijl staat je ook leuk'. Zei hij en pakte toen mijn beide handen beet. Hij sleurde me mee naar zijn garage, en zette me neer op de werkbank, die hij al wel gepoetst had. Ik schoof iets verder naar achteren, en Jake kwam naast me zitten. 'Heb je me een beetje gemist tijdens die een dag durende ruzie?' vroeg hij fluisterend in mijn oor. Ik keek hem aan. 'Ja...' zei ik langzaam. Hij schudde zijn hoofd en begon te lachen. 'En na dit alles krijg ik niet eens een kus meer?' vroeg hij en grinnikte. Ik draaide mijn hoofd zijn kant op, en gaf hem een kus op zijn wang. 'Is dat alles?' zei hij en keek me verwachtingsvol aan. Ik rolde lachend met mijn ogen, en gaf hem een klein kusje op zijn mond. 'Zie je, dat is al beter!' zei hij en grijnsde breed. Omdat hij zo breed aan het grijzen was, schoot ik in de lach. 'Ik kan nooit boos op je blijven...' zei ik en pakte zijn beide handen vast. Hij schoof wat dichter naar me toe, en fluisterde toen heeel zachtjes terug 'Ik miste jou ook, waarschijnlijk meer dan dat jij mij miste. Je bent alles voor me, Ness. Zonder jou ben ik niéts.' Ik grinnikte. 'Goed, waar is dat feest van je?' zei ik en sprong van de werkbank af. Hij fronste even en en keek me aan. 'Dat idee van jou, over dat gebouw in LaPush... Ik wil mijn verjaardag uitstellen, en dan in die ruimte geven, dan is het leuker, en je bent niet voor niets hierheen gekomen... Als je wil mag je blijven slapen!' zei hij en werd met de minuut hyperder. Ik keek hem aan met grote ogen. 'Papa en Mama vinden dat nooit goed.' Zei ik, zo kalm mogelijk. 'Dat klopt, Ness, maar als je nou zegt dat je in slaap gevallen bent bij mij op de bank..' zei hij en glimlachte naar me. 'Dat is een optie..' Gaf ik toe. 'Goed, dan doen we dat, afgesproken!' zei hij en grijnsde naar me. We liepen terug naar zijn huis, en ik merkte dat de jongens al weg waren. Waarschijnlijk zo gepland, dacht ik. Hij ging meteen naar de keuken, en gritste een grote zak paprika chips van de tafel. 'Fijn he, alleen thuis.' zei hij en gooide de zak chips op de tafel. 'Welke film wil je kijken?' vroeg hij, en opende de kast die ramvol stond met DVD's. Ik keek even naar de kast, en had echt werkelijk waar geen idee in wat voor film ik zin had. 'Eeuhm, mij maakt het niet uit, ik kruip wel tegen jou aan, dan boeit die film me niets.' zei ik en staarde naar de TV. Hij draaide zich om en keek me even aan. 'Wat jij wil' zei hij, en grijnsde. Ik trok mijn benen op, en Jake zette de film aan. Het was een zombiefilm, dat soort fims dat ik écht haatte. Ik hield mezelf bezig met Jake's hand, en pestte hem steeds door hem kleine kusjes te geven, en hem iedere keer zacht in zijn zij te porren. Toen de film afgelopen was, stond Jake op. 'Tijd om te gaan slapen... in de tent!' zei hij en liep naar het plaatsje achter het huis. Ik knipperde een paar keer en keek verward op. 'Slapen we in een tent?' vroeg ik, en keek vanuit het raam naar buiten. 'Jep, het is een een persoons tent. Geeftniets, denk ik, je mag tegen me aan komen liggen.' zei hij en liep naar buiten. Ik stond zuchtend op, en sjokte achter hem aan. 'Welcome to paradise' zei hij, en hield te tent voor me open. Ik sprong op bed, en Jake sprong naast me.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen