Hoofdstuk 6 - Teleurstelling.
Ik werd wakker van het getsjierp van de vogels buiten. Ik keek op mijn wekker en zag dat het 10 uur was. School was al begonnen. Ik graaide op het nachtkastje naar mijn telefoon. Na een paar minuten tasten hees ik mezelf overeind, en schoof de gordijnen open zodat het felle licht van de zon mijn kamer inscheen. Toen zag ik mijn mobieltje op de grond liggen, en wist ik het weer: Ik had hem op de grond gegooid uit woede. Ik pakte hem op en zag dat ik 1 gemiste oproep had. Ik bekeek hem en zag dat hij van Jacob was. Ik zuchte diep en legde mijn mobieltje weer op het nachtkastje. Toen ik weg wilde lopen, hoorde ik mijn beltoon en nam op. 'Met Renesmee.' zei ik en wachtte op antwoord van de andere kant. 'Nessie, met mij..' zei Jacob vertwijfelend. 'Niet ophangen!' zei hij er zowat meteen achteraan. Ik zuchtte, maar wachtte wel tot hij uitgesproken was. 'Ik hoop dat je wel op mijn feestje komt vandaag, en dat je met me meegaat, als.. nouwja, vriendinnetje, wat je ook bent, voor altijd, niemand kan tussen ons komen..' en hij ratelde maar door. Op een gegeven moment was ik het zat. 'Jake, ik kom naar je feestje, maar of ik met jou mééga weet ik nog niet hoor.' zei ik en sprong op bed.'Ik hoop dat je je nog bedenkt, en toch met mij meegaat..' zei hij en klonk gespannen Ik dacht even na. 'Eneeuhm.. waarom ben je niet op school?' Vroeg hij geïnteresseerd. 'Nou, omdat ik gewoon geen zin had in school?' zei ik alof het volstrekt logisch was. Ik draaide een haarpluk rondom mijn vinger, en toen hij niets meer zei, vroeg ik 'Verder nog iets?' vroeg ik en zuchtte. 'Nee dat was het..' zei hij en toen hij dat gezegd had, zei ik 'Doei' en hing op. Ik sprong weer van mijn bed af en pakte wat handdoeken en schone kleding + bijbehorend ondergoed. Ik stapte uiteindelijk onder de douche, en waste mezelf. Als laatste waste ik mn haren, en spoelde ze tenslotte af. Ik stapte eronder uit, en begon mezelf aan te kleden. 'Nessie Nessie Nessie!' Alice kwam zingend de kamer in lopen met een paar paar rozenoorbellen in haar handen. 'Die moet je aandoen!' zei ze en liep naar mijn kaptafel waar ze de oorbellen neerlegde. 'Oké, ze zijn mooi ja.' zei ik en glimlachte naar Alice. Ik pakte mijn kleding uit mijn veels te grote inloopkast, en pakte het setje kleding. Ik keek op de klok. nogsteeds 10 uur dat klopt niet, bedacht ik bij mezef Ik keek op mijn mobieltje, en hield mijn adem in. 5 UUR! over 2 uur zou Jake's feest beginnen!
Ik haaste me naar mijn kast en pakte het setje dat ik aan deed naar zijn verjaardag, en trok het snel aan. Toen zoefde ik naar de andere kant van mijn kamer en ging achter mijn kaptafel zitten. Ik begon mijn haar mooi te stijlen, en vervolgens klikte ik het clipje met de veer vast met een van mijn haarplukken. Ik bekeek mezelf in de spiegel en glimlachte. Toen ik de rest van mijn sieraden omdeed, viel mijn oog op mijn mobieltje. Ik keek er even op en merkte dat ik een sms had, van Jake:
Heb je je bedacht?
Ik drukte het smsje weg en richtte me nu op mijn make-up. Ik bracht lichte kleurtjes aan, en deed daarna mijn schoenen aan. Ik pakte mijn tasje en liep naar beneden. 'Tadaaaaa' riep ik en draaide een rondje in de woonkamer, en hoorde iedereen door elkaar iets roepen.
'hot chick!' Emmett.
'Staat je goed..' Jasper
'Mooi prinses!' Pap.
'Mijn Nessie word al groot.. het staat je goed lieverd' Mam.
'Ik wist het, het past perfect bij je!' Alice.
'Zou ik je nu brengen naar het feest? dan kan ik mijn lieve nichtje showen.' Rosalie.
Ik glimlachte even naar hen allemaal, en keek toen rose aan. 'Graag zelfs' zei ik en pakte haar handen. 'Tot vanavond iedereen!' zei ik en liep samen met rose naar de deur. 'Mijn auto? staat mooi bij je kleding.' zei ze en keek even de garage in. 'Ja, doe maar met jou auto.' zei ik en stapte in. Toen reden we met volle vaart richting de grens...
Er zijn nog geen reacties.