Foto bij Hoofdstuk 5 - Red roses

'Tante Rose, Tante Alice, kom eens!' riep ik en wenkte hen mijn kant op. 'Ik heb hier een bloedrode jurk, staat hij me?' vroeg ik en draaide een rondje in de jurk. De jurk kwam tot mijn kuiten en had een diepe snee in mijn rug, zodat die half blóót was. 'Is dat niet te blóót voor een 16-Jarige?' vroeg ik me hardop af. 'Nee hoor, hij staat je mooi lieverd.' zei Rosalie en glimlachte liefdevol naar me. 'Ja Ness, top!' zei Alice. Ik draaide me op, en keek naar de spiegel die in het mooie pashokje hing. 'Hmmm..' zei ik en liep het hokje uit, richting de schoenen. 'Gaan we voor de stílétto's of de pretty sneakers?' vroeg ik en keek naar bijde paren die toevallig naast elkaar stonden. 'De stíléttos's staan je beter denk ik, doe ze eens aan?' commandeerde Alice. Ik deed wat ze zei en liep een stukje heen en weer. 'Doe nu de sneakers een aan.' Zei Rosalie, die duidelijk de sneakers leuker vond. Ik deed de sneakers aan en liep een rondje. 'Staat je beeldig' zei Rosalie en draaide een rondje om me heen, om te zien of het overal goed zat. 'Dus.. wat word het?' vroeg ik en keek naar Alice, en toen naar Rosalie. 'Sneakers'. Stílétto's!' zeiden de twee tegelijk. Ik zuchtte en keek ze aan. 'Duidelijk hoor' zei ik grinnikend. Ik pakte de sneakers en liep naar de rekken bamvol met kettingen. 'Een mooie rode roos, een goud hartje of een klokje?' mompelde ze en pakte de ketting met het leuke klokje eraan vast. Ik besloot die te nemen, en liep verder naar de haar-assecoires. Ik zag een leuke clip met een zwart strikje erop, een leuke haarband met een reuzenbloem, of een veer in mijn haar, die ook vastzat aan een clipje. 'Welke?' vroeg ik aan Alice, en wees naar de haar assecoires. 'Doe die met die veer maar, die staat chiquer.' zei ze en pakte de clip met de reusachtige veer. Ze klipte hem vast met een pluk van mij haar en klapte vrolijk in haar handen 'Perfect!' jubbelde ze. Ik keurde haar een grijns toe en liep naar de armbanden en horloges. 'En nu die erbij' zei Rosalie, en gebaarde naar een parelachtige kleur horloge. 'Staat er gewoon mooi bij.' zei ze toen ze een verbaasde blik van Alice zag. 'Goed Goed.' zei ik en liep naar het pashokje.
Ik schoof de gordijnen van het pashokje dicht, en deed mijn gewone kleding weer aan. Ik pakte al mijn kleding en bijpassende accessoires. Ik schoof het gordijntje open, en liep samen met Alice en Rosalie naar de kassa, om af te rekenen. 'Ik weet zeker dat jij er stralend uit zal zien, en het beste gekleed bent van iedereen!' jubbelde Alice vrolijk toen we in de auto stapte. Alice zette een van mijn lievelingsnummers op, en met zn 3en begonnen we mee te zingen met de muziek. Ik grinnikte op het eind, en klapte in mijn handen. 'Jullie kunnen géwéldíg zingen!' zei ik en deed alsof ik een microfoon pakte. 'Mevrouw Cullen, hoe komt het dat u zo goed kan zingen?' vroeg ik in de zogenaamde microfoon, en hield hem toen voor Alice' mond. Ze grijnsde en sprak toen in de microfoon 'Nouwja, je hebt een goede zangstem, of je hebt het niet hé' zei ze en deed even iets met haar handen wat ik niet snapte. Al snel waren we thuis en snelde naar boven. 'Zullen we gaan jagen?' vroeg pap, die de kamer in kwam lopen, net toen we aan het uitpakken waren. Ik keek even bedenkelijk, en besloot toen mee te gaan, omdat het weinig nut had om met enorme dorst naar het feest van Jacob te gaan. 'Is goed pap' zei ik en glimlachte naar hem. Ik pakte zijn hand vast, en keek nog even achterom, en riep 'Stal alles maar uit op een kleerhanger!' en toen trok pap me mee naar buiten, waar mama al stond te wachten. 'Mama!' riep ik en wierp mezelf om haar nek, en knuffelde haar stevig. 'Nessie prinsessie' zei ze en grijnsde. 'Klaar om te gaan?' vroeg papa die mama even liefdevol kuste. Ik knikte, en dus rende we op topsnelheid naar de overkant van de rivier, en luisterde naar ieder geluidje dat we hoorde. Ik spitste mijn oren, en hoorde een paar herten die gulzig met hun tongen in het water schepte, om te drinken. Ik merkte aan pap en mam dat hun het ook hadden gehoord, en dus rende we naar ze toe, en besprongen ze snel, zodat we er allemaal een hadden. Ik pakte het beest goed vast, en zette mijn tanden in zijn nek. Ik proefde het warme bloed van het hert, en dronk het gulzig leeg. Ik had pas door dat ik z'n dorst had toen ik het hert leeg had, en mijn dorst nog niet volledig gestild was. Ik keek naar mama, liep naar haar toe, en plante mijn hand in haar hals. Even keek ze voor zich uit, kijkend naar mijn gedachte. Toen liet ik mijn arm weer langs mijn lichaam vallen, en keek haar aan. 'Dat is goed Renesmee, ga nog maar iets zoeken.' zei mama en rende achter me aan toen ik begon te rennen. Ik had al iets groots gehoord, geen idee wat. Ik kwam dichterbij en zag een grote eland die van het gras aan het eten was. Ik sprintte als een bezetenen naar de eland, en besprong hem. Ik brak zijn nek, zodat hij niet meer tegen zou stribbelen. Snel zette ik mijn tanden in zijn nek en dronk hem met grote teugen leeg. Nu ook de eland leeg gedronken was, was mijn dorst gelest. Met z'n 3en rende we terug naar huis, waar we op de bank plofte, en als een echte familie tegen elkaar aan gingen zitten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen