Foto bij Hoofdstuk 4 - Een zoete wraak verzinnen.

Ik zat op bed, en pakte mijn telefoon. Oef, 13 smsjes. Wedde dat ze van Jacob zijn? dacht ik. Ik hoorde beneden iemand zuchtten, papa waarschijnlijk. Ik opende mijn berichten, en begon ze te lezen.

Sms - Jacob.
Nessie, ik meende het niet, ik versprak me per ongeluk, vergeef me!


Ik als de sms een paar keer over, en zuchtte. Ik pakte mijn telefoon steviger beet, en smeet hem naar de andere kant van mijn bed. Ik trapte mijn schoenen uit en gooide ze richting mijn kast, die ze nét niet raakte. Ze pakte haar boek, en probeerde verder te lezen. Na 5 minuten gaf ze het op, ze kon zich totaal niet concentreren op het verhaal wat zich afspeelde in het boek. Ze legde het boek terug waar hij lag, en stond op. Ik liep naar beneden en zocht mam. 'Mam, zullen we even een eindje gaan lopen..?' vroeg ik twijfelend toen ik haar eindelijk gevonden had. Ze keek even naar pap, die knikte, en knikte toen naar mij. Ik pakte haar hand vast, en samen rende we tot over de rivier. Ik liep nog een stukje veder, en ging toen ineens in het gras zitten. 'mam..' begon ik en keek haar aan. Ze zat naast me en glimlachte even naar me. 'Ik eeuhm.. had dus ruzie met Jake.. weet je wat er gebeurd is?' vroeg ik, en keek haar aan. 'Ja, je vader heeft me alles verteld..' zei ze rustig, en sloeg een arm om me heen. 'Lieverd, je weet dat Jacob om je geeft, en dat ik alleen zijn beste vriendin ben.' zei ze. Ik zuchtte. 'Dat weet ik, maar toch.. je zit waarschijnlijk nogsteeds in zijn hoofd.' zei ik. 'Ik wil ook niet iemand die om mijn moeder geeft als.. iets meer dan alleen een beste vriendin.' zei ze, en sloeg haar armen over elkaar. Mam zuchtte diep 'Renesmee, hij híeld van me, maar nu ik voor altijd met Edward ben, heeft hij ingezien dat hij iemand anders verdiend, en toen zag hij jou, en werd meteen verliefd, ness. Echte liefde op het eerste gezicht.' zei ze en trok me dichter tegen zich aan. 'Schat, ik weet dat hij het zo niet bedoelde, dus maak het nou maar goed met hem.' zei ze en gaf een kus op mijn voorhoofd. Ik zuchtte nog een keer diep en keek toen naar de richting van de grens. 'Misschien.' zei ik, en plukte wat gras uit de grond. Mama stond op, pakte mijn hand beet, en trok me met een zachte rúk aan mijn arm me van de rond, zodat ik weer stond. Samen rende we op volle kracht terug naar huis. Ik sprong op de bank, terwijl mama rustig omliep, en naast me kwam zitten. Ik gritste de afstandsbediening van tafel, en zapte het voetbal kanaal weg. 'Hey Ness, ik was aan het kijken!' zei emmett, en kwam aanlopen met Rosalie aan zijn zijde. 'Tante Rose!' zei ik opgewekt, en vloog haar om haar nek, om haar stevig te knuffelen. 'Renesmee!' zei ze, en ving me op en knuffelde me terug. Ik plofde weer naast mama neer, en Rose nam plaats naast mij, terwijl Emmett zich nestelde in de grote stoel. Ik zapte verder, tot ik een boeiend kanaal zag. Rosalie was bezig mijn haar in te vlechten, en mam trok haar benen op en accepteerde wat er op de tv was, het maakte haar volgens mij echt niet veel uit waar ze naar keek, ze dacht toch aan pap, dat was duidelijk, want hij kwam meteen de kamer in en propte zich naast mam. Rosalie trok ietsjes harder aan mijn haren, waardoor ik de andere kant op keek, en mijn ouders elkaar even kuste. Ik giechelde, en richtte mijn aandacht toen weer op de TV. 'Heb je zin om een vriendin mee te nemen na school vrijdag? Dan ben je niet alleen als je naar Jacob's feest gaat.' zei Rose, en ze glimlachte naar me. 'Misschien' zei ik en haalde mijn schouders op. Ik had nog niet echt goed contact gemaakt met leerlingen, maar dat zal nog wel komen, dacht ik. Pap keek even naar me, zag ik vanuit mijn ooghoeken, maar ik bleef strak vooruit kijken. 'Ohja, Renesmee, ik zal je helpen met een outfit, zodat je er stralend uitziet!' riep ze opgewonden en stond op toen ze klaar was met mijn haren. 'Overmorgen is dat feest all, en dus moeten we opschieten!' zei Alice, die het gesprek had gevolgd vanuit de keuken. Ik zuchtte 'Goed dan.' zei ik, en glimlachte toen onwillekeurig. Ik wilde niet glimlachen, maar dat ging vanzelf. We liepen als bezetenen naar de auto, en stapte in. 'Nessie, heb je een winkel die je leuk vindt?' zei Rose, en reed de snelweg op. 'Ik denk dat ze in de 'Pretty' wel leuke jurkjes hebben.' zei ik en ging tussen de 2 stoelen inhangen. 'Ja dat is inderdaad een mooie winkel' knikte alice en keurde me een goedkeurende lach toe. Ik grinnikte en ging wat verder in de bank zitten. Ik probeerde mijn gedachte's leeg te maken, wat aardig lukte als ik aan kleding dacht. Ik begon een mooie, korte jurk in mijn gedachten te slepen, met mooie bijpassende schoenen en van alles en nog wat. Ik bedacht me ineens dat ik er dan misschien té uitzag, en begon iets schattigers te bedenken, dat zéker de aandacht van jongens zou trekken, en dus misschien Jacob zelfs jaloers zou kunnen maken. Hmm, goed plan, dacht ik. We waren aan gekomen en dus stapte ik uit en sloeg het portier achter me dicht. Onderweg staarde iedereen ons aan, en hoorde ze fluisteren met hun vrienden 'Wauw, heb je die chicks gezien?' zei een of andere jonge, en ik glimlachte even breed. We stapte binnen waar de geur van nieuwe kleding en lekkere parfum in ons gezicht blies. Ik snoof de geur diep in en liep naar de rokjes afdeling.

Reageer (1)

  • Faelain

    Leuk! Alleen staat renesmee soms in het zij-perspectief? Het is een beetje moeilijk te snappen daardor

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen