Hoofdstuk 1 - Twijfels.
Ik rolde nog een keer om, en stootte mijn hoofd tegen mijn boek, die ik naast mijn hoofd had gelegd voor het slapen gaan. Ik keek op de voorkant. Fallen stond er met mooie sierlijke letters geschreven. Ik wreef door mijn ogen en sloeg mijn deken van me af. Ik ging op de rand van mijn bed zitten en keek rond. Mijn blik bleef hangen op de klok aan de muur. Nog 2 uur en dan begint school, dacht ik zuchtend. Ik stond op, liep naar mijn sloffen toe, en schuifelde nog half slapend de keuken van ons gezellige knusse huisje. Ik spitste mijn oren, om te horen of er iemand thuis was. 'Hmm...' zei ik bedenkelijk tegen mezelf. Ik opende het keukenkasje en haalde er een pak cornflakes uit. Ik zette het pak op de keuken, en pakte een kom om het in de toen. Ik pakte de melk uit de koelkast en voegde dat bij mijn cornflakes toe. Ik schoof de stoel weg van tafel, en begon snel mijn cornflakes weg te werken. Ik stond op en zette alles snel in de vaatwasser, en snelde weer naar mijn kamer. Ik liep meteen naar mijn zandwitte kledingkast, en pakte er het setje dat Alice ik en Rosalie samen hebben gekocht. Het was een mooie, lichtblauwe skinnyjeans, met een vlak wit hempje, en een mooi zwart jasje, voor eroverheen. Ik deed het snel aan, en liep naar de badkamer. Ik pakte een klem, en zette mijn haar vast in een mooie vlotte staart. Ik pakte de mascara die Alice voor me meegebracht had, en begon mijn wimpers ermee vol te smeren. Een minuutje later keek ik in de spiegel. Hmm, mijn ogen zijn zo veel mooier bedacht ik me. Ik moest vaker mascara opdoen besloot ik. Ik pakte mijn tandenborstel, en spoot er wat tandenpasta op. Meteen vervulde de heerlijke geur van mint de badkamer, Mint, de geur die ik altijd zoo lekker vond. Ik schrobde hard over mijn tanden, ookal waren die al zo wit dat het gewoon niet meer witter kon. Ik glimlachte, dit zou een mooie eerste schooldag worden op de school in het reservaat. Ik liep naar de kast vol met accessoires, en pakte een felroze armband uit, een Prada zonnebril, en een mooie lange ketting, met daaraan een klokje. Ik liep weer naar mijn kast, en keek naar de planken met schoenen. 'Hmmm.. roze of wit...' mompelde ik tegen mezelf en de schoenen. Ik pakte de felle lak roze uit de kast en trok deze aan. Ik glimlachte, door al dat gedoe met Alice & Rosalie met kleding heeft goed gedaan aan mijn gevoel voor stijl, dacht ik lachend. Ik liep naar de kamer van pap en mam, en liep meteen door naar de inloop kast van hen. Ik knipte het lampje aan en begon te zoeken naar de 'tassenafdeling' Ik keek rond en zag een mooie, witte laktas met mooie zwartte en roze steentjes erin. Goed, een tas had ik ook al. Snel liep ik weer terug naar mijn kamer, en propte alle boeken die ik nodig had in die tas. Ik liep terug naar de badkamer, en pakte mijn tasje make-up. Ik liep alweer terug naar mijn kamer, en gooide het tasje er met een goede worp in. Ik liep naar mijn tas en stopte hem onder m'n oksel. 'Ready to gooooo...' zei ze met een zangerig toontje. Ik liep richting het grote huis van mijn familie. Binnen hoorde ik Jasper zeggen 'Renesmee is er..'. Ik liep het trapje op, en opende de deur. 'Lieverd!' zei Rosalie, en nam me in haar armen. 'Tante Rose!' gilde ik blij en knuffelde haar terug. 'Nessieee, klaar om naar school te gaan vandaag?' vroeg Emmett met zijn jongensachtige glimlach. Ik keek hem aan 'Ja, ik denk dat het wel leuk word' zei ik eerlijk, en liet mijn blik op Alice vallen, die stond te glimlachen. 'Dit staat je beeldig Ness, goede keuze!' zei ze en knuffelde me ook. 'Lekker geslapen Renesmee?' vroeg Esme vriendelijk die aan kwam zetten met een etui vol pennnen. 'Dankjewel oma!' zei ik toen ze me de etui overhandigde. Ik keek naar Jasper, hij had ook iets in zijn handen. 'Deze heb ik laten maken, omdat je die waarschijnlijk wel nodig had.' Zei hij met een scheve grijns. Hij overhandigde me een paspoort met mijn naam, en mijn 'leeftijd'. Ik was nu al zo groot en slim dat ik makkelijk voor een 16 jarige door kon gaan. Ik keek op de klok. Kwartiertje en dan zou de school beginnen. 'Ik rijd je er wel heen!' zei Alice vol enthousiastme. Ze zoefde naar de auto en ik volgde haar snel. Ik stapte in en deed mijn gordel om. 'Je eerste schooldag word super!' zei ze lachend en reed op volle snelheid door naar het reservaat, waar ze me bij de grens afzette. 'Veel plezier, en als er iets is, je hoeft maar te smsn of we komen je halen!' zei ze en drukte een kus op mijn voorhoofd. Ik glimlachte warm naar haar 'Dat is goed tante Alice!' ik stapte uit en liep over de grens, richting de school, die niet zo ver ervandaan lag. Goed, dit werd mijn eerste schooldag. Langzaam liep ik over het modderige pad richting de hoofdingang, om aan te melden, zoals Jake had gezegd. Ik stapte de receptie in, waar het rook naar schoonmaakmiddel en planten. ‘Hallo.. ik ben Renesmee Cullen..’ zei ze twijfelend en keek de vrouw aan. Ze bekeek mijn papieren en glimlachte naar me. ‘Welkom, Renesmee. Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben op onze school.’ Zei ze vriendelijk. Ze bladerde door een map, en gaf toen uiteindelijk een gedetailleerde plattegrond van de schoool. Ik stapte door de deur, die richting de grote aula ging. Ik keek rond, en toen zag ik hem. Jacob. Snel liep ik op hem af. ‘Jakieeeeeeeee!’ zei ik en knuffelde hem stevig. ‘Nessieeeeeeeee!’ zei hij terug en knuffelde me terug.
Reageer (1)
haha Snel liep ik op hem af. ‘Jakieeeeeeeee!’ zei ik en knuffelde hem stevig. ‘Nessieeeeeeeee!’ zei hij terug en knuffelde me terug. geweldig
1 decennium geleden