Black
‘Ik heb zo mijn ideeën… Ik laat me niet zo snel beïnvloeden door de mening van anderen… Sowieso… als ik verliefd word, moet je het slim spelen. Je moet mij verliefd máken…’
‘Verliefdheid is een raar ding,’ mompelde Marloes.
‘En ik háát het…’ mompelde ik terug. Ze grijnsde. De bel ging en we stonden met zijn allen op. Ik liep met ze mee naar de gymzaal. Ik zou zelf trainen in een zaaltje naast de school. Het stond al jaren leeg en mijn moeder had het voor elkaar gekregen het op te kopen en om te toveren in een sportschool. Aangezien het uit meerdere ruimtes bestond, had ik een zaaltje voor mezelf en mijn trainer. Ik wilde geen les van mijn moeder hebben, omdat ik de band niet wilde verpesten die we hadden. Dit was dus een goed alternatief.
‘We kunnen je vanaf de parkeerplaats bekijken. Als je weet waar je moet staan in ieder geval…’ zei Marloes. Ik lachte.
‘Je wilt echt niet zien hoe ik word afgemat,’ zei ik. De bel ging en ik ging weg om te gaan trainen. Ik moest eerst naar mijn auto om mijn spullen te pakken. Iedereen was alweer naar binnen en ik was nu helemaal alleen op de parkeerplaats. Ik deed mijn deur weer dicht. Ik smeet de tas over mijn rug en opeens werd alles eventjes zwart. Ik zette mijn hand snel tegen mijn auto om me staande te houden.
‘Alles goed?’ vroeg een heldere stem achter me. Hij klonk lichtelijk bezorgd. Ik draaide me om en zag een meisje staan. Ze was lang, slank, had een bleke huid, een smal gezichtje en haren die alle kanten uit stonden, wat een heel speels effect gaf. Ik glimlachte.
‘Ik viel even weg, maar het gaat wel, dankjewel,’ stelde ik haar gerust.
‘Weet je het zeker? Je ziet zo bleek…’ zei ze zacht. Zij anders ook… bedacht ik me. Ik knikte.
‘Ik ben gewoon moe…’ zei ik. ‘Ik ben pas een paar dagen terug uit Europa…’ Ze glimlachte.
‘Cool, maar ik moet nu rennen. Anders ben ik straks te laat…’ Ik glimlachte.
‘Doei!’ Ze liep al weg. Ik ging door naar de sportschool en ging naar de kleedkamer. Ik trok mijn pakje aan en daarover mijn trainingsbroek. Dat vond ik voor de opwarming prettiger. Ik liep naar binnen. Ik zag de brug staan. Mijn slechtste onderdeel. Fijn… daar gingen we vandaag dus extra aandacht aan besteden. Mijn trainer had ik al lang niet meer gezien en begroette ik eerst weer netjes. Daarna begonnen we aan de warming-up. Eerst veel strekken en krachtoefeningen. Door de paar dagen rust moest ik weer even inkomen. De warming-up had ik ondanks dat snel gedaan.
Reageer (5)
Super<3
1 decennium geledenwiiieee super!!! snel verder!!!
1 decennium geledenxxx
verder
1 decennium geledensnel verder
1 decennium geledenwaarschuw je me?
xxx
snel verder!!!:D:D:D:D:D:D:D
1 decennium geledenXxX(K) <3