Foto bij 19

Gustav pov.

Rustig haal ik mijn drumstel er helemaal uit, dit moet er waarschijnlijk belachelijk uitzien. Na 5 minuten beginnen we rustig te oefenen, deze plek is echt ideaal ervoor. Het is er rustig en kaal op een hoek na waar allemaal zooi staat. Als we geoefend hebben lopen we even rond, mijn blik valt op een rare kast. Ik trek hem aan de klink open en je hoort wat gekraak. Het is gewoon een lege kast. ‘Kom we gaan naar leerlingenkamer en leggen onze spullen weg’ Het was Tom. ‘Ja, over kwartier gaan we naar de grote zaal’ grijnst Bill. We pakken onze spullen en lopen naar de leerlingekamer waar iedereen nog is. Ik leg mijn drumstel gauw in het tasje nog op me bed en plof naast Fred op de bank. ‘oké we nemen het plan nog eens door’ zegt George centraal. Iedereen kijkt hem aan dus hij begint te praten: ‘We gaan zo operatieplan pak Malfidus en Peters terug uitvoeren, 6 uur precies komen ze altijd binnen dus we gaan zo al naar de grote zaal om het in hun glas te doen. Als ze hun drinken ophebben zullen ze er waarschijnlijk niet zo goed van worden en lopen ze weg, we achtervolgen ze niet allemaal tegelijk maar per 3, de eerste drie zullen Bill, Harry en Tom zijn. Jullie verdoven ze en nemen ze mee naar de kamer van de hoge nood, als iedereen er is ontwaken we ze en gaan we ze ondervragen. Wanneer we klaar zijn doen we wel hun geheugens wissen voor ze ons verraden. Als ze wakker worden zijn wij weg en komen hun ook telaat voor hun straf, extra strafpunten voor Zwadderich!’ verteld hij trots het plan. ‘Oké jongens let’s go!’ roept Ginny en met zijn alle verplaatsen we ons naar de grote zaal. Ron en Georg en ik lopen ongemerkt langs de tafel van Zwadderich, als we bij de plek waar Malfidus en Peters altijd zitten zijn, haal ik het flesje uit me zak en verdeel het over de drankjes. ‘kom we gaan weer terug’ zegt Georg en we ploffen op aan de tafel van Griffoendor en ik kan mijn lach bijna niet onderdrukken wanneer de Zwadderaars al naar binnen lopen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen